multitrack hd recorder (met cd brander)

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
heb al wat zitten neuzen.
als je zoiets te koop hebt, of suggesties mbt apparaten: wel doen of niet doen, dan hoor ik het graag.
het liefst wil ik een alles-in-1 apparaat, dus met ingebouwde dikke hd en cd recorder.

dacht aan yamaha fostex of korg.....

Leo,

Ik heb er zelf nooit een onder handen gehad, maar van wat ik er allemaal over heb gelezen springt de Yamaha AW16G er zeer goed tussenuit (zowel qua prijs/prestatie als mogelijkheden). Zit er af en toe ook wel eens aan te denken om een HD-recorder aan te schaffen om eens op een andere manier te gaan werken....als ik er voor ga dan wordt het voor mij in iedere geval deze Yamaha.

Of er moet in de tussentijd iets beters op de markt komen natuurlijk ;)

Anyway, 2e hands zijn ze goed betaalbaar deze recorders.

die yamaha was mij ook al opgevallen en ik zag net ook de korg d1600 of zo...
de yamaha heb ik 2e hands nog niet gezien (zal er best ijn) nieuw is ie net onder de 1000 hè.
wel een flink bedrag.

Ja, ik zou er denk ik ook gewoon een 2e hands kopen...maar dat moet je wel willen natuurlijk. Heb er ooit een zien staan voor E 500,- maar meestal zijn ze wel duurder.

Het grote voordeel is natuurlijk de dynamics die je op elk kanaal hebt - niet te onderschatten. De bediening schijnt ook wel okee te zijn, maar volgens mij heeft die D1600 een touchscreen dus dat zal denk ik wel even beter zijn.

Over het algemeen valt de bediening van die apparaten sowieso wel mee lijkt me, zeker als je al ervaring hebt met opname-apparatuur.

aw16g

aw16g

Ik heb er hier ook eentje staan,tof apparaat,heeft wel wat nadelen,vooral als het om cd's branden gaat.Zag er laatst een gaan voor 600 euro op marktplaats.
Je moet steeds cuepoints maken en dit vindt ik wel minder intuitief,wij nemen nu de cd's op vanaf de awg met een cd recorder,ook een nadeel geen usb of andere computerinterface,geen adat..wel sp/dif.Voordeel lekker veel kanalen,goede fx en dynamische effecten,portable!!
Je moet wel met yamaha overweg kunnen..:maffia:

geen usb is wel jammer, maar niet echt een punt. een van de redenen dat ik zoiets wil is het makkelijk branden op cd, maar dat valt dus tegen??!! hoe zit dat met die cue points?

ik wil namelijk echt met 1 apparaat werken en niet nog 's een externe recorder of zo.

kent iemand de korg d1600 mke II ? is ongeveer de zelfde prijsklasse.

en hie zit dat met de yamaha 4416, die zie ik nergens te koop?!

heb zelf een D1600 mkII, ben er erg tevreden mee. Ik heb hem toendertijds alleen echt vergeleken met de Tascam 24 track machine. Die is ongeveer dezelfde prijs maar is toch echt niet te vergelijken als je naar de bediening en de kwaliteit (en aantal) van de effecten kijkt.

De effecten in de Korg zijn goed en je hebt er ook (naast 2 master en 1 final effect) max 8 tot je beschikking. Dus 8 tracks tegelijk opnemen met compressie is geen probleem. USB was ook belangrijk voor mij omdat ik nogal eens wat op de pc wil knoeien.

Roland VSR880

Roland VSR880

weliswaar zonder cd-r, mijn roland vsr880 mag weg voor € 500,-

Attachments

• roland.jpg
    roland.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 75
Origineel geplaatst door RpW
heb zelf een D1600 mkII, ben er erg tevreden mee. Ik heb hem toendertijds alleen echt vergeleken met de Tascam 24 track machine. Die is ongeveer dezelfde prijs maar is toch echt niet te vergelijken als je naar de bediening en de kwaliteit (en aantal) van de effecten kijkt.

De effecten in de Korg zijn goed en je hebt er ook (naast 2 master en 1 final effect) max 8 tot je beschikking. Dus 8 tracks tegelijk opnemen met compressie is geen probleem. USB was ook belangrijk voor mij omdat ik nogal eens wat op de pc wil knoeien.

en de d1200 mkII? is die dan vergelijkbaar, maar met minder kanalen en misschien iets minder mogelijkheden? die heb ik nl toevallig 2e hands te koop gezien, hier in de buurt.
ik heb nu een yamaha md8 en wat me bevalt is dat ik gewoon in kan prikken en heel simpel sporen kan opnemen, aan bouncen, knippen en plakken e.d. kom ik vaak niet eens toe.

kan jij iets zinnigs zeggen over die d1200?
hoe werkt het naar cd branden met de korg? eenvoudig?

Re: Roland VSR880

Re: Roland VSR880

Origineel geplaatst door tewater
weliswaar zonder cd-r, mijn roland vsr880 mag weg voor € 500,-
ik mis niet alleen de cdr, maar ook het mixer gedeelte. of kijk ik niet goed?

hmmmmmmm je hebt helemaal gelijk, ik had niet je hele verhaal gelezen, vandaar ... sorry ! succes met de zoektocht ! groetjes, maurice.

Origineel geplaatst door Leo
en de d1200 mkII? is die dan vergelijkbaar, maar met minder kanalen en misschien iets minder mogelijkheden? die heb ik nl toevallig 2e hands te koop gezien, hier in de buurt.
ik heb nu een yamaha md8 en wat me bevalt is dat ik gewoon in kan prikken en heel simpel sporen kan opnemen, aan bouncen, knippen en plakken e.d. kom ik vaak niet eens toe.

kan jij iets zinnigs zeggen over die d1200?
hoe werkt het naar cd branden met de korg? eenvoudig?

voor zover ik weet is de 1200 inderdaad te vergelijken met de 1600 maar dan maar 12 tracks. Volgens mij valt het met het verschil in mogelijkheden wel mee, maar dat is natuurlijk snel genoeg opgezocht op het net........

het branden naar cd is supersimpel. je maakt je mastertrack op de HD en met een paar drukken op de goede knop (of op het scherm natuurlijk) zet je het op cd. daar is niks moeilijks aan....

..hihi

..hihi

ik denk dat Leo ondertussen al wel weer 3 of 4 verschillende hd recorders heeft gehad en weggedaan...;) ...antiek draadje..

Ach, je weet nooit. Maar ik bekend dat het draadje ouder is dan ik had gedacht; vergeten te kijken...

Zeker een oud draadje :)

Zelf gebruik ik alweer een hele tijd een Akai DPS 16 en op zichzelf is dat wel een aanrader. Prettige en logische bediening en goede klank. Plus, en dat was voor mij belangrijk, normale coax SP/DIF aansluitingen in plaats van die optische variant. Ik begrijp niet waarom je dat zo weinig ziet; de meeste pro audio apparatuur werkt toch gewoon met coax/"tulp" verbindingen?

Nadeel van de Akai vind ik trouwens het geluid dat van de koeling en de HD afkomt; dit vind ik echt wat te veel. Maar het kan exemplarisch zijn en een forumlid dat bij mij op bezoek was vond het nogal meevallen, dus misschien is het persoonlijk.

Hoe dan ook, zeker geen slechte machine!

de koeling van de korg draaide ook vrolijk, maar zodra je op start of record drukte, hield die op. goed over nagedacht.
ik heb zo'n akai gezien, wat mag dat nog kosten ongeveer?

ik zat toch weer stiekem aan een aw16g te denken (lekker compact, goede effecten/eq, al vanaf 400 euro, maar wel ingewikkeld) of de vertrouwde korg d1600-2 (erg groot en log, makkelijk in directe bediening, effecten en zo wat lastiger vind ik en iets duurder.)
maar de akai was me ook opgevallen, mede door een aantal positieve verhalen hier op het forum.

eerst maar eens rondkijken.

Origineel geplaatst door Leo
de koeling van de korg draaide ook vrolijk, maar zodra je op start of record drukte, hield die op. goed over nagedacht.
ik heb zo'n akai gezien, wat mag dat nog kosten ongeveer?

ik zat toch weer stiekem aan een aw16g te denken (lekker compact, goede effecten/eq, al vanaf 400 euro, maar wel ingewikkeld) of de vertrouwde korg d1600-2 (erg groot en log, makkelijk in directe bediening, effecten en zo wat lastiger vind ik en iets duurder.)
maar de akai was me ook opgevallen, mede door een aantal positieve verhalen hier op het forum.

eerst maar eens rondkijken.

Ik vind het altijd lastig om aan te geven wat zoiets nu moet kosten....ik denk met effectsboard zo'n 575, en zonder misschien 500 euro. Maar dat zijn dus echt puur mijn richtlijnen :)

Qua bediening zit je zoals gezegd wel goed; het is allemaal redelijk intuitief opgezet met goede schermen zoals het patchen van ingangen en je mixer e.d. Maar dit zal met de Yamaha's ongetwijfeld ook wel het geval zijn.

Handleiding steekt ook logisch in elkaar (die van Akai zijn alktijd wel goed) maar zaken als praktijktips e.d. kan je wel vergeten; het wordt altijd erg summier gehouden.

Als je de kans hebt moet je er gewoon eens eentje uitproberen, daar steek je het meest van op natuurlijk.

Status
Please reply by conversation.
Back