Synthesizer in de Kerk

VlEen

Ouwe rot
Voor het synthesizer de kerk uit?

Iemand al eens gespeeld in de kerk met zijn synth?
En wat vond men van de geloofde koortjes?

Heb zelf ooit eens een sampler geinstalleerd in een kerk, waardoor je over de boxen kerkklokken uit Engeland gesampled kon horen:)

Ben ook zeer benieuwd naar de gelovigen onder U!

niet met een synth, wel met het kerkorgel zelf.
vroeger was ik misdienaar (jaja, ik ben ooit op het rechte pad geweest) en mocht ik van de pastoor tussen twee missen door het heilige orgel aanraken.
ik speelde toen al eigen dingetjes, en het binnenlopende volk voor de volgende mis trok soms toch wel rare ogen.

'Mis' dienaar, haha, whats in a name:D

Kerkorgels, ja, heb op die van het Begijnhof en die in de Sacre Coeur gespeeld voor eigen (is 0) publiek.

FranzDanksagmueller.JPG

Origineel geplaatst door OnAcid
Voor het synthen de kerk uit, zeg ik altijd maar....

Voor het smurfen de kerk uit bedoel je?

Gelovig niet nee (altijd leuk trouwens, zo'n avatar ;) )

Wel eens voor een 25-jarig huwelijk mogen spelen in de kerk op een Gem Pro2 > http://www.melody.no/images/products/p4596.jpg . Voornamelijk pianospul, met een paar pads. Helaas zat ik wel zodanig dat de aanwezigen me niet echt konden zien, gezien de vragen van "zo, hoe hebben jullie die muziek zo op cd gekregen?" "eh.. dat was een pianist." achteraf.

Wel erg leuk om te doen... moet je eindelijk weer eens oefenen op je skills :).

Tja mensen moeten zelf weten of ze het geloven maar ik geloof er niets van. Desalniettemin is wat deze gast speelt best wel gaaf.

Luister maar: link

Ik ben toetsenist bij twee koren, niet dat ik gelovig ben, maar het verdient erg goed voor een bijbaantje en muziek maken terwijl je nog betaald krijgt ook is natuurlijk erg fijn :D
In de ene kerk speel ik op een yamaha CVP nogwattes met zo'n ritmebox erin (kinderen kunnen geen tempo houden) en in de andere kerk speel ik op een roland XP-80. Kwa geluiden maak ik het niet zo spannend... meestal blijft het bij piano, maar zoals afgelopen kerst had ik m'n motif meegenomen en toen had ik wel wat meer leukere geluiden voorbereid (belletjes en cello's enzo :))

ik ben niet gelovig, maar heb al jaren als droom om nog eens flink op een pijporgel
te mogen gassen. Als ik op vakantie ben, doe ik ook nog wel eens wat aan culturele
uitstapjes enzo, en het bezoeken van een kerk hoort daar soms ook wel eens bij.
Iedere keer opnieuw sta ik dan met open mond naar zo'n enorm orgel te gapen.
(die van de sint Jan in den Bosch is bijvoorbeeld erg gaaf qua looks)

Waarschijnlijk bevriezen m'n vingers trouwens, als ik eenmaal achter zo'n gigantisch ding
ga zitten...... :erm:

MSDOS: Wat een gave setup !

Gemmetje, je moet gewoon de stoute schoenen aantrekken, een kerk benaderen en vragen of je eens een keertje mag spelen, een zaterdagmiddag bijvoorbeeld. Je zult verbaasd zijn wat er allemaal kan als je het normaal vraagt... :)

Wout

ik zou ook wel eens.......

ik zou ook wel eens.......

Niet dat ik geloof of zo .........Maareeuuhhhh...............................

Ik zou best nog wel eens in een Kerk op een Sanctuary willen spelen......
Oftewel een MemoryMoog!!!!......Ha!....Ha!......met daarnaast hét Orgel van DANTE!!!!!
Kicken!!!!!!

Heb in het verleden op een blauwe maandag in een kospel-band gezeten ,in de Maranatha Kerk in Amsterdam Noord .
Maar da's al weer zon 20 jaar geleden..........

Maar ''t was wel kicken !!
:okdan:

Attachments

• sanctuary.jpg
    sanctuary.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 71
Back