Track: Kc watch the birds

Prachtig!

Die akkoorden in het begin, met die 'noise-shots' percussie.. heerlijk, heel minimalistisch.. dat lust ik wel! Dit zou heel goed een nummer van Bjork kunnen zijn.
En met die CS80 blazers op 03:47 waan ik me helemaal terug in Bladerunner :)

Minpuntje: Ik vind het vanaf 02:43 (tot iig 03:25) wel een beetje een rommeltje worden eerlijkgezegd. Misschien daar nog wat met het thema doen? of anders schrappen?

Wat voor ijzerwaren heb je hier voor gebruikt (naast de CS80)?
Deze bewaar ik ;)

Heeft wat weg van Radiohead, Bjork en Air eigenlijk.
Leuk arrangement. De tweede helft van het nummer is toch wat zwakker hoor.

Hier hoort zang bij!

Maar tijdens opnemen wel je raam dicht houden. Je hoort allemaal vogels op de achtergrond! ;)

hay

klinkt lekker zeg , mooie sounds , die vogels passen er ook goed bij
dat mag je wel vaker doen ,is echt een lekker trackie

greetz turtel
:okdan: :halleluja

Heel mooi dit!
Al had ik ook wel wat meer verwacht na die 'break' tot +- 3:25 (die ik overigens wél goed vind). Maar misschien moet ik daarvoor nog eerst eens enkele keren luisteren.
SideFX
En met die CS80 blazers op 03:47 waan ik me helemaal terug in Bladerunner
Ik hoor nog wel meer invloeden van die andere Vanheckis, die Griek daar, hoe heet ie ook alweer?

Trek in ieder geval die broek snel weer aan, hier is niks om beschaamd over te zijn, wel integendeel!

Verwijst dat 'Kc' naar de Virus? (niet naar King Crimson, lijkt mij ;) )

In ieder geval: mooi geluiden allemaal, mooie open klank ook. Wel een beetje vage opbouw: na 2:40 begint een tussenstuk en zit ik als luisteraar te wachten waar we naartoe gaan. Dat komt alleen niet echt; het is meer een lange fade-out. Op 3:47 (hoe noemde de rest die invloed? :D ) lijkt het alsof we weer ergens aankomen (zit er een verhaal achter deze track?), maar het is eerder een verkapt slotakkoord, want daarna nemen de vogels het nummer over. Dat vind ik dus wel jammer, dat het na 2:40 eigenlijk al op begint te houden. Verder een hele mooie track. :)

idd erg leuk. Qua akkoorden en sfeer doet het me ook meteen aan Air denken ja. Ik vind het ook bijna iets voor een vage japanse tekenfilm of zo.
Alleen een beetje jammer dat het niet verder opbouwt. Als je bijvoorbeeld luistert naar dat eerste nummer van Moon Safari, wat hier wel een beetje op lijkt, hoor je hoe dat steeds maar doorgaat naar nog hogere en euforischere (=verzonnen woord) sferen en eigenlijk steeds intenser wordt. Dat zou je hier ook mee kunnen doen, maar goed het hoeft natuurlijk ook niet hetzelfde te worden. :)

ZOooooooooooooo... al beetje gelezen terwijl ik luister en zo..

maar tot 2:30 ofzo klinkt het errug lekker.. ingetogen drums, echt een héérlijke leadpartij..klasse gewoon..!

die lead op ca 3:00 is een beetje wazig.. idd er mist iets.. ik denk dat je nog een heerlijk gespeelde gitaar of fender rhodes er aan toe moet voegen .. maar .... we krijgen vogeltjes ..

hehe.. hoe kom je daar nu weer bij.. (en aan)

Zo.. afgelopen uit.. nou.. geweldige track, beetje vreemd einde maar niet verkeerd .. :)

Hey,

De orgelachtige akkoorden in het begin doen me ook denken aan 'Flying Crickets' van JGeers. Daarna verandert natuurlijk wel en ook de geluidssfeer is anders.

Mooie ARP-oddysey achtige lead, lekkere sfeer en zeker relaxed drumritme. De CS80 komt ook mooi naar voren. Knap hoe je helemaal op laatst de techniek van Vangelis overpakt om een mondharmonica-achtige lead te spelen (alleen is jouw geluid iets anders, maar dat mag natuurlijk).

Ook ik heb wel de opmerking dat de tweede helft eigenlijk een beetje stilvalt en da's wel jammer. Het is net alsof je geen inspiratie meer had om bij die CS80 geluiden een goed einde te brijen.

Daar zou ik nog eens een keer aan sleutelen, maar voor de rest is het een mooi track.

Enneuh ... is die KC inderdaad een Virus? (zou in ieder geval verklaren waar die ARP Oddysey lead vandaan komt ;)

:doei:

Luistert lekker weg. Die (minimoog?) solo is inderdaad heerlijk. Leuk lentesfeertje ook met die vogels.

In plaats van dat orgel had ik wel een fender rhodes genomen, dat zou het geheel wat "lichter" maken, want nu is er wel een groot contrast tussen de vrolijk fluitende vogeltjes en dat zware orgelgeluid.

Met het einde heb ik geen moeite, past wel bij de track ...

Luistert heerlijk weg...

Ik ben niet zo gek van deze orgel sound helaas.

verder is het een onderhoudend nummer... beetje jazzy achtig... niet echt mijn sound...
Ik had gehoopt op meer een wat "GROOTSKE TRACK" aan het begin te horen....

CS80 komt er ineens leuk in... maar dan houdt het ook ineens op...

maar concluderend is het een goede track.. zou graag eens meer van je horen... :)

greetz Arnaud

dank voor jullie reacties.

ik ben het wel eens met jullie gemeenschappelijke punt van kritiek, nl. dat het nummer zwakker is in de 2e helft. muzikaal gebeurt er eigenlijk niet veel meer en het is danook meer een klankpallet geworden dat langzaam verdwijnt in de vogel geluiden.

overigens hoor je de cs80 in letterlijk IEDERE seconde van deze track. ik kon het niet laten :P
voor de rest komen alle geluiden uit een zootje softsynths (B4, mini, pro53) en de roland XV88.

Ik had een tijd geleden een telefoongesprek met mijn goede vriend Kees (Kc dus...een fanatiek vogelspotter) waarin hij zei:"Vanheckis, man (want zo heet ik)..Vanheckis, je moet eens ophouden met die oubollige vangelis imitaties en wat hipper doen. En ter plekke onstond het idee bij mij om iets in de sfeer van Air te doen. vandaar ook dat de titel afgeleid is van "kelly watch the stars".

overigens is de cs80 lead aan het eind niet bedoelt als de 'harmonicasound"

Origineel geplaatst door VanHeckis

overigens is de cs80 lead aan het eind niet bedoelt als de 'harmonicasound"

Dat hoor je ook wel (en het hoeft tenslotte ook niet zo te klinken), maar ik heb wel bewondering voor het gevoel waar je de sound mee speelt :okdan:

Buiten Vangelis z'n songs ken ik eigenlijk alleen nog maar 'Everybody's got to learn sometimes) van de Corgees waar ook deze techniek op een CS80 gebruikt wordt. Ik vind het gewoon knap gedaan ;)

En OK ... er zijn dus nog andere synths dan de Virus die heel goed een Oddysey kunnen nabootsen :dubbel: (niet dat ik dat al niet wist ;) )

Origineel geplaatst door Danny
Buiten Vangelis z'n songs ken ik eigenlijk alleen nog maar 'Everybody's got to learn sometimes) van de Corgees waar ook deze techniek op een CS80 gebruikt wordt. Ik vind het gewoon knap gedaan ;)

dank u wel!

ik ken dat nummer trouwens niet dat je daar noemt maar ben wel benieuwd nu.

dank u wel!

ik ken dat nummer trouwens niet dat je daar noemt maar ben wel benieuwd nu.

Werd onlangs nog gecoverd in een naar mijn mening vrij smakeloze versie door Zuckero.

Blijkbaar zijn het wel de 'Korgis' ipv van 'Corgees' ... sowwy ;)

Je moet maar es op internet googelen, dan vind je gegarandeerd wel een mp3 of een snippet.

Edit: http://songs2.allofmp3.com/mcatalog.shtml?group=3337&album=1 1ste nummer ;)

Origineel geplaatst door Danny
Werd onlangs nog gecoverd in een naar mijn mening vrij smakeloze versie door Zuckero.

Blijkbaar zijn het wel de 'Korgis' ipv van 'Corgees' ... sowwy ;)

Je moet maar es op internet googelen, dan vind je gegarandeerd wel een mp3 of een snippet.

Edit: http://songs2.allofmp3.com/mcatalog.shtml?group=3337&album=1 1ste nummer ;)

oh, bedoel je DAT nummer....ja dat kent iedereen wel denk ik. ik zou echter die solo weer moeten terughoren. ik herriner me wel dat pling... pling.... pling.

zeer fraai.

ik zou echter die solo weer moeten terughoren. ik herriner me wel dat pling... pling.... pling.

Zie je wel dat je't kent ... 't is een echte klassiek in m'n ogen en een verdorie goeie ook nog. Die solo zit op ongeveer 3/4de van het nummer. Trouwens, ook lekkere vintage strings die er in dat nummer zitten ... maar da's misschien een andere historie.

In ieder geval doet jouw solo me heel erg denken aan dat van de Korgis, of van Vangelis in Dervish D of 3+3 of het laatste stuk van L'Opera Sauvage (Flamants Roses op het einde). Je kent blijkbaar je CS80 goed :okdan:

Heel erg mooi dit. Ik heb er eigenlijk niet veel op aan te merken. Tja, misschien zou je een thema terug kunnen laten keren later in het nummer. Mooi geluid heeft die CS80 zeg...

Back