[Wednesday Recordings] - One&Two

JaZzMaN251

Stamgast
Hey,

na een hele middag wat te proberen opnemen, heb ik twee korte trackjes opgenomen.
Graag had ik jullie commentaar/advies.
Ivm de mix: die zit totaal nog niet goed, ik weet ook niet hoe eraan te beginnen, dus laat je maar eens gaan in de replies :walker:

JaZz.

Track 1: One

Track 2: Two

Laatst gewijzigd:
Om naar te luisteren kan ik die jazzy dingen nauwelijks waarderen, het klink mij altijd zo 'al gehoord op een of andere manier'. Neemt niet weg dat het knap is als je dat kan spelen, en live vind ik het wél geweldig.
Nu, die eerste klinkt matig leuk, maar ik zou absoluut niet weten wat ermee gedaan.
Die tweede is heel wat beter, klinkt spannend. En je speelt daar af en toe met zo'n sinusachtige klank in de hoogte, er is volgens mij nog veel meer van die dingen te doen....
Helemaal afwerken dus!

Ik vind One wel lekker knallen. De rhodes is misschien wat stroef bij de rest; houdt het tempo iets op. Ook geprobeerd met een strak geluid? Ik ben sowieso niet zo'n fan van dit rhodes-geluid (teveel geschommel - ik word er zeeziek van :D ), maar volgens mij zou hier een strakke solo niet misstaan. Leuke baslijn trouwens.

Two vind ik een beetje suf. Weinig energie, niet echt iets herkenbaars. Het lijkt mij trouwens dat je hier beter die schommelende rhodes kunt gebruiken, vooral in de liggende akkoorden.

Wat de mix betreft:
Er zit erg veel ruis in One. Vooral in de bas, geloof ik (klinkt als een sample?), maar ook in de snare. De snare is trouwens wat suf (niet echt snappy, meer vegerig) en de hihat is te prominent. De bassdrum is juist te zacht; zodra de bas en het orgel erbij zitten is-ie nog maar moeilijk te horen. Sowieso vind ik dat-ie best 'lomp' klinkt; alsof-ie in het rood staat en zo kan gaan clippen (misschiend doet-ie dat wel en vandaar de ruis?).

In Two zit minder ruis. De snare klinkt wel ook vegerig en de bassdrum staat te zacht; hihat is beter hier, bas klinkt ook goed.

>hermax:

Bedoel je jazzy dingen in het algemeen? Of diegene die ik speel?
De eerste vind ik persoonlijk ook de minst duidelijke, het gaat niet echt ergens naartoe, het stopt ook nog zo 'vlam'.
De tweede (en de eerste natuurlijk ook) mist ook nog richting en mix, waar ik morgen ofzo nog wel eens ga aan werken.
Ik ben ook van plan om m'n drumsamples (die ik ergens gratis gedownload had) te vervangen door samples van de drummer uit m'n groep, die ik waarschijnlijk binnen een weekje ofzo zal hebben.

>Cheimoon:

De Rhodes op de eerste is m'n MS2000B, een volkomen factory preset, maar dat moet kunnen vind ik.
Hij schommelt idd wel redelijk hard, daar zal ik nog iets aan proberen doen.
En die ruis, ik heb het even uitgeprobeert, en vanaf de Hammond erbij komt, begint die ruis te veroorzaken met de bas. De baslijn zelf zorgt niet voor ruis, enkel in combinatie met de Hammond, raar...
Over de tweede track, die mist op sommige plaatsen een 'ietsje-meer' gevoel.
De bas is dezelfde (qua klank) als in de eerste track -> B-03 House Bas op de MS2000B.

Algemeen:

In het vervolg misschien langer wachten alvorens m'n tracks te posten, tot ikzelf tevreden ben van het resultaat, wat in dit geval nog niet echt was. Ik heb deze week niet veel tijd meer om nog veel aan de tracks te prutsen, maar ik ga het zeker doen, ik denk dat er genoeg materiaal inzit om twee goede tracks te maken, mits wat meer tijd om het geheel in elkaar te zetten.

JaZz.

Laat je niet tegenhouden om ook snippets te laten horen, ik vind het best lekker klinken en waardeer het zeker wel :)

Origineel geplaatst door JaZzMaN251
>hermax:

Bedoel je jazzy dingen in het algemeen? Of diegene die ik speel?

Algemeen:

In het vervolg misschien langer wachten alvorens m'n tracks te posten,.

Ja uiteraard in het algemeen, dat was zeker niet persoonlijk bedoeld.

En ik bedoel ook helemaal niet dat je geen 'snippets' zou moeten posten. Er zijn vast wel een hoop forummers die nuttige dingen kunnen vertellen over wat je zou kunnen aanvangen.

Eigenlijk vroeg ik me ook af of er van deze twee stukjes niet 1 track van kan gemaakt worden. Het tweede stukje dan als 'middenstuk'. ?

Hoi,

Ik vind One wel leuk bijna beetje underground klinken, alleen hou ik ook niet echt van deze rhodes sound, zonder tremolo en wat harder zou die wel mooier klinken. De drums ja die vind ik helemaal niks, maar daar ging je al wat aan doen. Melodisch zit het echt wel goed.
Number Two komt me bekend voor, is minder origineel.
Ken je trouwens Pierre Henry? Die maakte instrumentaaltjes in deze stijl in de jaren '70 met synth erbij.
I number two is de rhodes echt goed, supergoed zelfs.

Greetings,
Michiel

Ik ga die Pierre Henry zeker eens uitchecken, dat is precies wel interessant.
Weette, ik begin morgen gewoon opnieuw, wel met het materiaal dat ik had (melodisch, niet de samples) en dan zie ik wel waar ik kom. Weet er iemand een site waar ik (liefst acoustische) drumsamples kan vinden (gratis? ;) ).
Ik zoek wel dezelfde klank (nogal, hmm, crunchy, niet te clean).

JaZz.

Drumsamples
Hier vind je allerlei drumsamples van tr909 tot alesis D5, electro sound acoustic sound, percussie vanalles heel uitgebreid.
Natuurlijk kun je ook iets proberen als grooveagent, ik vind de jazzdrumkits ervan super. Je kunt zelf je pattern samenstellen met die VSTi maar natuurlijk ook gewoon via midi drummen.

Greetz,
Cyber_MSD / Michiel

Back