Acidlab bassline

Hoe lang duurd het nu om je bassline binnen te krijgen? Ik heb gisteren het geld over geschreven. Hadden jullie hem binnen een week?

Thx :dj:

Hehe, ik kan ook al niet wachten, naar het horen van volt zijn eerste demo was ik ook al in de stemming geraakt :) Die van mij is hier vrijdag...

lekker he :D

zoals hier eerder gezegt: het inprogrammeren is vrij lastig, je moet echt weten wat je aan het doen bent. maargoed, ik ben vooral erg tevreden over de rauwe waveforms...

Vind je het lastiger dan een echte 303 programmeren?? Zoals ik het een beetje zag is het bijna hetzelfde alleen heb je ipv de knopjes een rotary met de noten. Zoiezo er is ook nix mis met random in rammen :p

de echte 303 programmeren gaat ongeveer op dezelfde manier, toch niet iets anders, maarja, dat maakt op zich niets uit, als je er maar iets leuks uit haalt. de sync mogelijkheid vind ik ook een goede actie, maar de cv / gate uitgangen helemaal ! lekker aan je sh-101 hangen ofzo...

Het programmeren valt best mee, als je een pattern in je hoofd heb zitten kan je dat altijd proberen op papier te tekenen in een soort van 16 step pattern, en het dan in de bassline rammen, naja, het resultaat zal toch niet helemaal hetzelfde zijn....hehe
Maar dan lijkt het tenminste nog een beetje of je weet waar je mee bezig bent;)

ach... voldoende ermee spelen en het komt vanzelf goed:)
ik merkte net wel dat de cutoff pot niet helemaal lekker is, steeds een krassend geluid in het midden...
ik heb Klaus gescheven of hij misschien een potje kan opsturen, of kan zeggen wat voor merk / type het is dat ik 'm er zelf in zet...

Hehe, ik heb hem ook net binnen gekregen :) Hij is heel leuk, alleen het seqeuncen is inderdaad ietwat lastiger, vooral omdat je geen indicatie hebt in welke step je zit. Je moet dus je koppie erbij houden.

Cool, ik ben nu even een programmeer sheet aan het maken, als er geen leds op zitten dan schrijf ik het gewoon op. Zijn er meer mensen geintresseert in een prog sheet?

Hier is ie :)

Ik heb vier rijen naast elkaar gezet zodat je na elke wijzing de noten kan noteren.

<Hier Klikken>

Het is in excel, maar als het moet kan het ook wel naar een jpg ofzow.

Back