Waar komt dat lage geluid ook alweer uit? Rendez-vous 1 of 3? En de steeldrums uit Calypso 1 natuurlijk. Alleen die drums... Ik weet niet wat je wilt bereiken, maar Jarre is het dan niet echt meer. Nogal een contrast met je intro daardoor. Je hebt ook wat weinig bas t.o.v. de kick trouwens en het geheel klinkt vrij leeg vanaf 0:19. Vanaf 0:45 komt er ergens op de achtergrond een geluidje bij dat amper hoorbaar is maar wel net genoeg om te storen. Vanaf 1:40 tot 2:22 is het weer beter: voller, creatiever (hoewel nog weinig laag + midlaag). Vanaf 3:03 wordt het beter, maar nog steeds erg kaal.
Okee, iets gestructureerder: voor mij hink je op twee gedachten: stukjes Jarre (sequencers over elkaar heen, diepe, warme geluiden) met één of ander soort house, die wel érg leeg klinkt en door die steeldrums ook wel érg vrolijk. Ik ben er dus niet zo kapot van. Niet dat ik het zou splitsen, maar je zou kunnen proberen de twee delen wat dichter naar elkaar te laten komen qua geluid: het house-stuk een stuk warmer en wat voller. Daar ook een echte lead gebruiken. En het begin misschien wat minder Jarre-erig.
Er zit geen diepere gedachte achter de track. Ben een grote Jarre fan en had 5 jaar geleden het idee een nummer te maken met Jarre invloeden. Die werden wat meer dan gedacht.
Het is gemaakt met een Akai S-950, een Juno1 en een U220. Dus qua mix en geluiden zal het zeker wat leeg klinken ja.
Ik ben niet van plan er verder wat mee te doen. Leek me alleen wel leuk om deze te plaatsen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.