hoe gebruik ik het klaviertje van mijn Roland mc 307 in Reason 2.5?

Mellll

Ingeburgerd
Beste mensen,

ik heb dringend hulp nodig, mijn Roland MC 307 staat al te lang onder een laag stof en ik zou graag het midi klaviertje gebruiken in Reason 2.5. Ik heb al een midi out kabel naar mijn midi interface op mijn geluidskaart dus dat hoort te kloppen... verder heb ik de nederlandse handleiding gevolgd en de juiste instellingen in mijn MC 307 ingevoerd... het werkt echter nog niet, hopelijk is er iemand die dezelfde aansluiting een keer heeft gemaakt, ik hoop dat hij mij kan helpen dan...

alvast bedankt voor jullie reacties!!

gr

Mell

p.s. ik ben een midi dummie dus wees niet te hard voor me :)

Weet je zeker dat je het kabeltje hebt lopen van de MIDI OUT van de Roland naar de MIDI IN van je computer? En dat de invoermethode in Reason klopt? (ik heb Reason niet, maar dat kunt je vast ergens instellen)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Weet je zeker dat je het kabeltje hebt lopen van de MIDI OUT van de Roland naar de MIDI IN van je computer? En dat de invoermethode in Reason klopt? (ik heb Reason niet, maar dat kunt je vast ergens instellen)

ja er loopt een MIDI OUT kabel naar mijn joystick poort van mijn soundblaster live, voorzover ik begrepen heb hoort dit dan al te kloppen, verder heb ik in reason gezorgd dat die midi poort geselecteerd is in reason

wat ik wel vreemd vind (misschien is het heel dom wat ik nu zeg) maar in de instellingen van mij 307 kan ik kiezen voor device id 17 t/m 32 en in de midi instellingen van reason heb ik de keuze uit channel 1 t/m 16 (misschien staat het totaal los van elkaar hoor, ik heb er ook echt geen idee van :))

zet in de system settings van de roland de midi out mode (of hoe t heet?) op midi out (in plaats van thru)

en verder...tja...als je op chan 1 iets inrost dan correspondeert dat met chan 1....

als je omni wil zal je dat in reason moeten instellen

Origineel geplaatst door Pjotr G
zet in de system settings van de roland de midi out mode (of hoe t heet?) op midi out (in plaats van thru)

en verder...tja...als je op chan 1 iets inrost dan correspondeert dat met chan 1....

als je omni wil zal je dat in reason moeten instellen

wat bedoel je precies? en wat is omni

wat ik volgens het boek heb moeten doen is;
- Local Tx Switch voor alle Parts: EXT
- Remote Keyboard Switch: OFF
- Thru: OFF

dit allemaal in system --> sys (f1) --> midi (f4)

help...

Kun je nergens een midikanaal instellen op je Roland? En in Reason zul je ook moeten selecteren op welk kanaal je opneemt (je drukt in Reason toch wel op Record hè :) ). Verder neem ik aan dat je een verlengstekker bij de joystickpoort hebt die splitst in een joystickkabel en twee midikabels. Let erop dat je de kabel hier in MIDI IN doet (of had je dat al?).

Origineel geplaatst door Cheimoon
Kun je nergens een midikanaal instellen op je Roland? En in Reason zul je ook moeten selecteren op welk kanaal je opneemt (je drukt in Reason toch wel op Record hè :) ). Verder neem ik aan dat je een verlengstekker bij de joystickpoort hebt die splitst in een joystickkabel en twee midikabels. Let erop dat je de kabel hier in MIDI IN doet (of had je dat al?).

kabel splits idd en dat gedeelte zit goed... maar ik weet dat je heel makkelijk gewoon een midi keyboardje aan kan sluiten en dat je heel snel met dat keyboardje kun spelen en dat reason het geluid produceert... maar ik krijg het maar niet voor elkaar... kan het niet zo zijn dat mn joystick poort gaar is? kan ik dat op een of andere manier testen in XP?

alvast bedankt voor jullie reacties

Back