Moog Prodigy Probleem

jeroen S

Nieuwkomer
Help ! Problemen met mijn moog prodigy. :stupid ;{

Iemand die weet wat er aan de hand is na het beluisteren van de mp3 in bijlage (Triangle waveform zonder modulatie). Zoals je kan horen gaat hij behoorlijk de mist in.

Alvast bedankt

Attachments

• moog prodigy.mp3
    258,8 KB · Bekeken: 94
tja ....

tja ....

of naar music house,...
of een andere kopen ,...??
altijd kXXXt als iets kapot gaat

nee serieus deed ie dit in een keer ,...ik zou als eerste een scoopje erop zetten ,...
misschien scalen ,...???

bestaat zoe nog op dit forum,...hallo"

zoe of een andere noordhollander, of st eric uit dordrecht.
zal wel meevallen hoor.
ik zou 'm niet naar music house of een andere winkel brengen, wordt al gauw een stuk duurder

jammer.
Ik heb geen geluid op m'n huidige internet computer en kan je dus niet zeggen wat er eventueel mee aan de hand zou zijn.

Meten is weten zou ik zeggen...

Dank je voor de reclame, Michael. :)

Jeroen, het zou vanalles kunnen zijn: vervuilde keyboard kontakten, geoxideerde connectors, voedingsprobleem, oscillator stuk, etc. Wat Eric ook al zei: meten is inderdaad weten. Voor een goede diagnose zul je je Prodigy eens met een oscilloscoop door moeten (laten) meten.

maar voor het meten (als je toch tijd genoeg hebt) zou de beginnende hobby-ist natuurlijk kunnen beginnen met openschroeven en schoonmaken. misschien een jomanda dvd-tje opzetten, je weet maar nooit.

Origineel geplaatst door Leo
misschien een jomanda dvd-tje opzetten, je weet maar nooit.

Beetje positieve uitstraling door instraling kan geen kwaad.

Ik zou het laten doen, kan je meteen alles even laten checken.

Bedankt voor jullie reacties. :okdan:

Ik heb de gouden tip reeds in mijn PB ontvangen.
De voeding is stuk, dit komt blijkbaar vaak voor bij moog synths.
Een lokale tech. heeft dit voor mij gemeten en bevestigd.
Hoogstwaarschijnlijk komt dit in orde voor slechts 25€.

:mega:

Re: Moog Prodigy Probleem

Origineel geplaatst door jeroen S
Help ! Problemen met mijn moog prodigy. :stupid ;{

Zo waar nog één met een probleem, de mijne geeft steeds aan het einde een klein tikje of hij statishe electriciteit ontlaad
als je de toets los laat. Vrij irri is het.
Ik heb hem al open gehad maar ik kon niets vinden.
Weet iemand of dit een algemeen probleem is. Of waar dit in zou kunnen zitten.
Ik hoop het want ik gebruik haar best vaak (leuk met overdrive):P

Re: tja ....

Re: tja ....

Origineel geplaatst door Juur

bestaat zoë nog op dit forum,...hallo"

hij bestaat nog steeds hoor alleen hij heeft een andere naam hier op het forum
en ik moet eerlijk zeggen dat ik niets meer met reperaties doe daar ben ik al een tijdje mee gestopt. ik hou me meer bezig met plaatjes aan elkaar naaien en blote vrouwen fotograveren maar martijn (boemtjak) kan je heel goed verder helpen die vind synths repareren toch leuker dan mijn hobby's :confused: .

ff serieus boemtjak en saintEric zijn echte lief hebbers van synths die elk apparaat als hun eigen kind behandelen en zorgen dat het apparaat weer jaren mee kan. en geloof me maar ik heb heel wat uurtjes met boemtjak door gebracht achter de scoop en soldeerbout en veel geleerd in die tijd.

succes er mee

Re: Re: tja ....

Re: Re: tja ....

Origineel geplaatst door matrixxx
ik hou me meer bezig met plaatjes aan elkaar naaien en blote vrouwen fotograveren maar martijn (boemtjak) kan je heel goed verder helpen die vind synths repareren toch leuker dan mijn hobby's :confused: .

:confused: en ik maar denken dat jij zo'n nette jongen bent 8D
We gaan een hoesje maken, stuur even materiaal op svp, ik spreek je.

Back