granulaire 'synthese' in hardware, bestaat 't?

wires

defekt instruments
Hoi,

ik vroeg me af of er hardware multi-effect units zijn die granulaire synthese kunnen doen.
(bijvoorbeeld een eventide eclipse, tc fireworx, chameleon ofzo?)

't gaat me er dan om dat die effect unit een fragment audio sampled als ik 'm dat over midi (oid) vertel en
vervolgens deze sample verragt volgens een gangbare granulaire synthese methode (bijvoorbeeld zoals granulab).
en zo ja, hoeveel grains dan ongeveer?

bedankt
Jelle

ps. ff voor duidelijkheid, ik weet dat 't prima met software kan, maar vroeg me gewoon af of er ook hardware is?

kijk kan een nuttige thread worden, want ik zit ook al een tijdje met die vraag in men hoofd.
maar het tevergeefs nog niet echt iets kunne vinden die dat toepast messchien is het haalbaar met een micro modular ?

Origineel geplaatst door Ken Waldek
kijk kan een nuttige thread worden, want ik zit ook al een tijdje met die vraag in men hoofd.
maar het tevergeefs nog niet echt iets kunne vinden die dat toepast messchien is het haalbaar met een micro modular ?

met een micro modular kun je niet samplen en dus ook niet een sample in grains opdelen. Je kunt 'm wel gebruiken als een soort van veredelde effectbak. Ook leuk :)

/edit
Kan een V-synth niet zoiets doen?

Alleen de ASR-10 en EPS-16+ kunnen dit mondjes maat. :geslaagd:
De gewone EPS kan het niet trouwens.

GRAIN-STORM (GRANULAR SYNTHESIZER) this algorithm chops an incoming sound into short segments and sprays thousands of droplets across the frequency, time, and stereo spectrum. A simple incoming voice, sound or rhythm turns into a huge swirling cloud of sound grains. Controls allow you to set and modulate the grainsize, pitch center, and spread of the random pitches. Fun to play with too.

Effect diskette van waveboy voor de ASR en EPS

de G2 modular heeft wel geheugen, maar afaik geen granulaire synthese modules... schijnt dat clavia daar wel mee bezig is (http://www.soundonsound.com/sos/jul04/articles/nord.htm).

niet eens zo'n gek idee trouwens, besef ik nu zelf - de g2 heeft aardig wat fx modules en 4 in/out.

mono-poly: wat houd mondjes maat precies in? ik kan bijvoorbeeld op mijn e-mu sampler wel start/loop punt snel moduleren en tot 16hz ofzo retriggerren, en 64 noten polyfoon betekend dat ik dan 64 grains zou kunnen triggeren, alleen niet echt snel genoeg omdat 't via midi moet. klinkt allemaal heel erg granular, maar is 't niet echt :D

wat ik zoek is een machine die +500 grains ofzo kan doen, en dan liefst multitimbraal etc etc

Origineel geplaatst door wires
de G2 modular heeft wel geheugen, maar afaik geen granulaire synthese modules... schijnt dat clavia daar wel mee bezig is (http://www.soundonsound.com/sos/jul04/articles/nord.htm). een 4 in/out

niet eens zo'n gek idee trouwens, besef ik nu zelf - de g2 heeft aardig wat fx modules.

Ik kan dat niet opmaken uit dat sound on sound artikel dat ze er mee bezig zijn.

Origineel geplaatst door wires
de G2 modular heeft wel geheugen, maar afaik geen granulaire synthese modules... schijnt dat clavia daar wel mee bezig is (http://www.soundonsound.com/sos/jul04/articles/nord.htm). een 4 in/out

niet eens zo'n gek idee trouwens, besef ik nu zelf - de g2 heeft aardig wat fx modules.

da's nou niet bepaald wat daar geschreven wordt...
Perhaps, if sampling really is a no-no, resynthesis or granular synthesis modules may one day appear.
Het is meer een mogelijkheid die de schrijver oppert, niet een mogelijkheid die clavia onderzoekt (althans, dat valt hier niet uit te concluderen; het zou natuurlijk mooi zijn ;) )

sh*t Dennis, niet zo snel reageren man. Zo krijg ik nooit de kans om iets zinnigs bij te dragen ;)

"Perhaps, if sampling really is a no-no, resynthesis or granular synthesis modules may one day appear."
kee granted, dit is niet echt een harde statement, maar clavia ontwikkeld wel door aan g2 (zoals ze dat ook met g1 gedaan hebben) - dus lijkt natural progression.

Maargoed, back to topic: nord modular g2 kan 't niet, welke wel? :)

edit: gasten, dit lijkt wel een chat zo snel wordt er gereageerd. :D

kee. nou, dan kunnen we deze thread denk ik afsluiten :(
anyways, ik schaf denk ik een soundart chameleon aan en programmeer 't zelf, of
desnoods ontwerp ik een chip op basis van FPGA oid. ;)

niet dat 't nou zoo onwijs nodig in hardware moet hoor, ik was gewoon
op zoek naar een goede fx unit :) maargoed...

bedankt in ieder geval!

mescshien een tip aan fabrikanten die vernieuwend uit de bus willen komen 8)
en ook toevallig soms eens op synthforum vertoeven ? of is dit te hoog gegrepen

Hoe heet dat apparaat wat VSTi's snapt ook al weer?

Dan is het nog een verkapte computer, maar komt als enige echt in de buurt.

Back