Tr-808

Status
Please reply by conversation.

Arv

Robot
Wie o wie kan me helpen aan een goed werkende 808.. Ik kan mijn behoefte aan dit lieve vrouwtje niet meer bedwingen!
Liefst Randstad en omgeving..

Voor liefhebbers heb ik (+geld) te ruil: R8 (plus 909 en mem kaart) en een SY77

groet,
R

Kom op jongens!

Wie wil er nu nog zo een oude drumbak met onrealistische drums. Je hebt toch een mooie sampler? :D
Psies, verkoop maar aan mij :D

het komt door de lente, ik hoor meer mensen die ineens een 808 willen.

zelf hebik 'm verschillende keren gehad en het geluid is niet te evenaren. niks geeft zo'n goed drumgevoel als een sequence met een 808 kick, zo'n kek klein snaretje en dat lekkere clappy, af en toe. heerlijk en niet te vervangen, niet door een xbase, niet door een machimedrum, niet door een r8. door niks.
zelf had ik wel steeds na een korte tijd iets van 'is dit het nou?' (nou heb ik dat vaker.) de geluiden zijn nauwelijks leuk te tweaken en ook een extern filter of zo biedt weinig soelaas. dan verlang je toch ineens weer naar een vermona syncussion of en jomox of een md. maar dan dat geluid weer hè.

zelf ben ik nooit zo ver gekomen, maar misschien is de ultieme natte drumdroom een echte tr808 met het kastje van analog solutions eraan. (zo'n kastje heb ik wel eens aan een 606 gehad en dat deed wonderen, de combinatie met een 808 moet echt onverslaanbaar zijn, denk ik.)
succes met zoeken, ik kijk ook wel 's wat rond en zal het in de gaten houden. soms zie je er echt zomaar ineens 2 of 3 te koop, wel voor prijzen als 650-700. het komtvoor, geen zorgen.

Analog Solutions kastje? Wat bedoel je daarmee?

Hmm, ja ik weet dat het van die golven zijn he, dan wil je er weer wel een en dan weer niet. Ik werk nu gewoon met goeie 808 samples, maar het neemt een beetje de flow weg van het jammen. Als ik iets in mijn hoofd heb dan wil ik direct het in kunnen kloppen op een drummachine en go! Met een sampler moet je toch weer allemaal handelingen uitvoeren en het klinkt altijd anders (vooral de hihats open/closed) dan een echte.

Btw, wat is nu een goed apparaatje (pedaaltje?) om het geluid wat 'smutsiger' te maken?

R

Origineel geplaatst door Arv
Analog Solutions kastje? Wat bedoel je daarmee?
http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/modpics.htm

808mod.jpg

Ik heb een 606 met die mod. Wordt ie leuker door, maar ook brakker.

Gaaf!

Ik heb een keer zelf mijn 606 gemod (er zaten al sep. outs op) met een extra kastje met knoppen voor tunen van de hihat en bd etc, dus ik denk dat zoiets voor de 808 ook wel lekker moet klinken!

Ik zie nu trouwens een 808 staan te koop in Rotterdam, met MIDI. Doet dat MIDI iets af aan de sequencer vande 808 of maakt dat helemaal niets uit?

R

Origineel geplaatst door Arv
Ik zie nu trouwens een 808 staan te koop in Rotterdam, met MIDI. Doet dat MIDI iets af aan de sequencer vande 808 of maakt dat helemaal niets uit?

teer onderwerp. maar hangt af van welke interface is ingebouwd, door wie, en op welke dag in de week.
sommige midi interfaces laten verder alles intact, zodat je kan kiezen hoe je de 808 gebruikt, maar voor andere wordt de halve 808 gesloopt.
als ik moest kiezen zou ik voor 'zonder midi' gaan, vooral om wat je zelf al zei over de samples, het haalt het echte intuitieve weg uit het werke met de 808, bovendien, zolang je de 808 kan syncen aan de rest van je spullen, wie heeft er dan midi nodig met zo'n sequencer?!

hoe brak je drumcomputer wordt van de analog solutions kit, hangt ook van jezelf af (da's een beetje net als bij kopen/verkopen en geschillen daarbij) ;--) voordat je besluit vraag je langs je neus weg aan die kerel bij AS: 'en nog leuke feesten gehad de laatste tijd?' als er dan een heel enthousiast verhaal komt, met verslagen van alcohol en druggebruik enz enz, moet je even een paar weken wachten met de kit te laten inbouwen.

Het kan natuurlijk geen kwaad als er midi inzit en je de interne sequencer ook nog gewoon kan gebruiken.
Je geluiden worden via midi aanslag gevoelig en als ik het me goed herinner kan je sommige geluiden ook tegelijk gebruik waartussen je normaal moet schakelen. Of is dat laatste bullshit?

aanslaggevoeligheid is ook afhankelijk van welke kit/inbouwer...
en volgens mij blijft (in ieder geval bij de midi 808's die ik heb gezien) bij de schakelbare geluiden (clap en toms) dat je moet kiezen tussen de sounds. de midi triggert bv de clap, die je dan zelf kan omschakelen op de 808 naar wat was het ook al weer, maar dan ben je je clap even kwijt.

trouwens sander, wil je die monitor niet ruilen met 10 cd's uit mijn lijst van cd's die ik wegdoe? de pc van de kinderen heeft dacht ik een kapotte monitor, zal er 's naar kijken.

Verdorie die 808 op Marktplaats is wel verdomde aantrekkelijk!
Kon ik maar makkelijker beslissen grrr

R

daarvoor zijn wij toch, om je te helpen beslissen!

gewoon even laten rusten en evt toeslaan bij een volgende tr808. heb je bijvoorbeeld op de foto gezien dat een aantal deskeltjes van de stepknoppen ontbreken? slecht teken vind ik. waren de contacten slecht en heeft de een of andere hobbyist geprobeerd de kapjes van buitenaf te verwijderen??

en voorlopig kan je dan toch een andere fijne drumcomputer aanschaffen, bijvoorbeeld de fijna jomox die ik nog te koop heb?!

Origineel geplaatst door Leo
zei ik deskeltjes? deksels! ik bedoel natuurlijk dekseltjes.

kapjes.. :D

Ja je hebt gelijk, ik vind dat zeker geen goed teken..

Ik koop ook liever een 808 van een bekende en betrouwbare bron (van het Forum oid).

R

Dont get too greedy!

Wacht je moment af, er komt vanzelf een mooie 808 voorbij zonder vage problemen :). Sommige dingen heb ik een half jaar achteraan gezeten voor ik ze had zoals ik ze wilde. Goedkoop kan duurkoop zijn :).

-C-

Origineel geplaatst door C738
Dont get too greedy!

Wacht je moment af, er komt vanzelf een mooie 808 voorbij zonder vage problemen :). Sommige dingen heb ik een half jaar achteraan gezeten voor ik ze had zoals ik ze wilde. Goedkoop kan duurkoop zijn :).

-C-

Inderdaad. Ik heb ook niet zo veel haast. Maar het zou wel leuk zijn. Scheelt gewoon een hoop gedoe met samples enzo

R

Status
Please reply by conversation.
Back