het komt door de lente, ik hoor meer mensen die ineens een 808 willen.
zelf hebik 'm verschillende keren gehad en het geluid is niet te evenaren. niks geeft zo'n goed drumgevoel als een sequence met een 808 kick, zo'n kek klein snaretje en dat lekkere clappy, af en toe. heerlijk en niet te vervangen, niet door een xbase, niet door een machimedrum, niet door een r8. door niks.
zelf had ik wel steeds na een korte tijd iets van 'is dit het nou?' (nou heb ik dat vaker.) de geluiden zijn nauwelijks leuk te tweaken en ook een extern filter of zo biedt weinig soelaas. dan verlang je toch ineens weer naar een vermona syncussion of en jomox of een md. maar dan dat geluid weer hè.
zelf ben ik nooit zo ver gekomen, maar misschien is de ultieme natte drumdroom een echte tr808 met het kastje van analog solutions eraan. (zo'n kastje heb ik wel eens aan een 606 gehad en dat deed wonderen, de combinatie met een 808 moet echt onverslaanbaar zijn, denk ik.)
succes met zoeken, ik kijk ook wel 's wat rond en zal het in de gaten houden. soms zie je er echt zomaar ineens 2 of 3 te koop, wel voor prijzen als 650-700. het komtvoor, geen zorgen.