haha! Ik ben er vrijwel zeker van dat dat de EP608 is die ik ook ooit eens heb gehad! De krasjes op de metalen plaat komen me bekend voor. Ik heb dat ding gekocht van een iemand die er niet veel meer mee speelde, weet niet meer precies waar dat was, maar het was ver weg, opgehaald met de stationwagen van m'n ouders. De verkoper vond het leuk dat ie naar iemand ging die 'erop kon spelen'

, dat vat ik maar op als een compliment.
In elk geval, toen stond ie dus in mijn studentenkamertje van 14m2, heb laten stemmen en veel mee gespeeld. De sound is vooral leuk als je m door een Boss chorusensemble haalt, maar wel een beetje dunnetjes omdat er maar 1 snaar per toets inzit. Wat lastig is, is dat de hamers de neiging hebben licht te 'stuiteren' op de snaren zodat je double hits krijgt. Dit is een van de redenen dat een normale piano er meer heeft per toets: dan is het stuitereffect weg. Verder heeft ie hetzelfde probleempje als een rhodes: met sustain kun je niet nog eens de toets indrukken omdat de kans 50-50 is dat de toon 'uitsterft', ook dit treedt niet op in een normale piano vanwege de meerdere snaren.
Ik had, min of meer voor de flauwekul, een advertentie gezet bij marktplaats, "ruilen, EP608, klinkt als CP70, voor een Rhodes + bijbetaling van mijn kant". Er reageerde een papa uit nijmegen, wiens dochter pianoles had genomen. Hij werd er horendol van. Aangezien 'ie zelf begin jaren 80 in een band gespeeld had wist hij dat een CP70 een 'normale' piano is, maar veel zachter speelt, en dus wilde hij graag de 608 ruilen tegen zijn Rhodes, die toch maar op zolder lag. Ik heb snel 200eur geboden als hij nog dezelfde dag uit nijmegen (geloof ik?) zou komen om de ruil te doen. Dat lukte. Alhoewel ik de 608 heel geinig vond, alleen al het uiterlijk is zo geniaal, was ik dolgelukkig met de Rhodes. Ik denk dat de arme dochter niet ver is gekomen met de 608, trouwens.
Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, recentelijk heb ik dan een CP70 gekocht!
heb even een mp3tje bijgevoegd van de 608 door boss ce. Ik heb een mooie flashsite ervoor gebouwd toendertijd, maar geen webhosting plaats. Als iemand 2mb vrij heeft, zou het geweldig zijn m weer online te zetten!