Eigen Release: Musical Impressions

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Het heeft veel tijd in beslag genomen maar eindelijk is't ie d'r ... m'n eerste eigen CD (in eigen beheer).

De CD heeft als titel 'Musical Impressions' meegekregen omdat er 12 heel uiteenlopende nummers opstaan. Even een opsomming:
1. Revival (nog nergens te horen geweest) vlot nummer
2. Wonderland (ooit hier op het forum gepost geweest en erg goed onthaald)
3. Reality Versus Dreams (idem ... heeft ook meegedaan aan het contest)
4. Heartburn (staat in een actuele thread)
5. Winter In Moscow (ook ooit hier te beluisteren geweest ... sfeervol stuk)
6. DigiTalk (ook ooit gepost geweest ... min of meer Italo-achtige sfeer naar het schijnt)
7. Innocent Victims of War (sfeervol EM-stuk)
8. Electric Boogie (JMJ-achtige invloed ... vlot stuk)
9. Everlasting Dreams (is hier recentelijk gepost geweest, maar niet in een specifieke 'track'-thread ... dus allemaal zoeken) Is een heel melodieus stukje.
10. New World Explorer (nog nooit gepost ... sfeervolle EM)
11. Little Princess (corny stukje pianomuziek met flinke Vangelis invloeden)
12. African Paradise (nooit gepost) ... sfeerstukje EM.

Totale speelduur is 53:40 min.

O ja ... de CD werd gemasterd door ons aller FUSE ... do I need to say more ;) .

Als je interesse hebt (wat ik ten zeerste hoop natuurlijk) ... PB me dan maar.

Voor degenen die de stukjes in slechte kwaliteit willen proefluisteren: bezoek m'n site www.guy-lian-music.be en ga naar 'some examples of tracks'. Je vindt niet alle stukken terug maar de meeste wel.

:doei:

Attachments

• musical_impressions.jpg
    musical_impressions.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 175
hay

mooie studio heb je Danny,zo op die website te zien
succes met de cd ,dat ze als warme broodjes de deur uitvliegen

niet figuurlijk he

greetz turtel:doei:

Danny, gefeliciteerd met "de grote stap"! :okdan:

Ik denk dat ik je maar es PB ga sturen! Wil namelijk de tracks wel eens op "goeie kwaliteit" luisteren en zonder de gevreesde "kopieerbeveiligings bliep". :D

Cool dat-ie er na lang zwoegen en zeuren toch nog is! :okdan:

Mooi hoesje trouwens, goede titel ook. Doe d'r mij maar één. :)

Ha Danny,
eindelijk is het gelukt. :okdan:
Je hebt er zelf ook lang op moeten wachten weet ik, door administratieve rompslomp. Misschien moet je iedereen daar ook maar eens over vertellen. Op je website of zo. Kan interessant zijn voor anderen die dezelfde stap willen wagen. (ikke bijvoorbeeld :D )
In ieder geval, er komt nog een pb'tje jouw kant op...

Veel succes met de verkoop! Kan je sneller die nieuwe masterlink kopen...

Mooie hoes Danny, enne gefeliciteerd met je release. :)

Gaaf dat je harde werken beloond wordt met je eigen CD! Trouwens leuke foto's van je mooie studio! Complimenten.

Hey ... bedankt voor de leuke reacties :okdan:

@Hermax: is misschien een goed idee om de ervaring van een eerste CD uitbrengen in Belgenland eens uit de doeken te doen. Ik zal in de toekomst m'n site daarmee uitbreiden.

@Alle anderen: bedankt voor de gelukswensen. En zij die een exemplaar willen aanschaffen, moeten me maar PB'en ;)

Als er mensen zijn die de CD al eens beluistert hebben, zouden ze mij een groot plezier doen om onder deze thread een kleine recentie te geven :engel: ... maar da's nog effe wachten totdat de eerste kandidaten hebben kunnen luisteren, natuurlijk ;)

Origineel geplaatst door Danny
Als er mensen zijn die de CD al eens beluistert hebben, zouden ze mij een groot plezier doen om onder deze thread een kleine recentie te geven

U vraagt, wij draaien.

Hoera, het pakje met de CD is toegekomen. Snel opendoen en de inhoud controleren. Wat mij direct beviel was de hoes aan beide buitenkanten. Mooie foto's. De CD zelf daarentegen viel mij eerst wat tegen omdat het een totaal andere foto is die weinig te maken heeft met de rest. Dacht ik eerst... tot ik het 'booklet' eruit haalde en op de binnenkant zag dat het een foto is van je studio. Maar goed, dat is een detail (en wellicht een kostenbesparende ingreep :D )

Hup, in de CD-speler dan maar. Het is niet mijn bedoeling om de songs tot in detail te beschrijven op compositie, klankkeuze e.d., daarvoor verwijs ik naar de betreffende threads op dit forum...

1. Revival
Meteen een goeie opener. Een leuk up-tempo nummer waarin je ook meteen uitpakt met die geprezen gitaarsound. Als je een commerciele CD had gemaakt zou dit wel eens de hitsingle eruit kunnen zijn.
Je zet ook meteen de toon wat betreft jouw visie op de melodie. Die is namelijk heel belangrijk voor jou en het is duidelijk dat je componeert op basis van een melodie en daar de rest uit laat vloeien.

2. Wonderland
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25611
Hier komt de romantiek al naar boven. Een zomerzwoel nummer dat je zo meevoert naar een paradijselijk eiland waar je aan het strand zit te genieten van een vuurrode zonsondergang. Pure romantiek (zei mijn vriendin die meeluisterde, en ook nog iets van 'hand-in-hand'... snel het volgende nummer opgezet).

3. Reality vs Dreams
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25277
Jouw voorkeursnummer, dacht ik? Als je de reacties leest in de bijhorende thread is het duidelijk dat je daar niet alleen in staat. Met deze song maak je ook heel mooi je Vangelis invloeden te kennen. Een compliment is dat!
Het nummer komt niet echt op gang, maar dat is ook de bedoeling en vanaf het tweede, dromerige deel maak je dat zelfs heel duidelijk. Toch wil ik hier zeggen dat de klankkeuze uitermate geslaagd is. Klasse!

4. Heartburn
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=43281
Na het vorige trage nummer breng je hier een kort maar krachtig lied dat zo lijkt weggelopen uit een politieserie van de jaren '80, begin '90. Met weer die prachtige distortion gitaar.

5. Winter in Moscow
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=27020
Wel, dit is nu MIJN favoriet. Wellicht sta ik daar heel alleen in :) maar zo is het nu eenmaal. De inhoud dekt volledig de titel. En alhoewel de klank van de piano niet echt geweldig is staat deze melodie als een huis. Het is een ECHT Russisch gevoel dat je creeert en ik verwacht eigenlijk elk moment een zwaar en laagzingend kozakkenkoor ter ondersteuning...

6. Digitalk
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26143
Genoeg emotie gehad, nu tijd voor wat actie! In dit nummer valt het mij op dat de melodie eigenlijk veel te luid staat. In die tragere, emotievolle songs past dat wel, maar hier stoort het mij. De begeleiding komt daardoor in de verdrukking te staan.

7. Innocent victims of war
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25457
Dit is een track gebaseerd op beelden die je zag op TV, geloof ik. Nu, dat moest ik niet eens weten om daar achter te komen, want de titel verraadt het al, en de muziek is navenant. Zeer pakkend, verhalend, en het loopt blijkbaar slecht af voor je hoofdpersonage... =(

8. Electric Boogie
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25717
Het laatste snelle lied van deze CD, je hebt ze duidelijk moeten verspreiden om de variatie er in te houden.
Hier heb ik een beetje hetzelfde gevoel als bij Digitalk, de melodie is er te dik op. Maar het heeft wel een zeer aanstekelijk ritme en er zitten zeer leuke effecten in. Fijn.

9. Everlasting dreams
Wederom een zeer emotierijk lied. Het is wel duidelijk dat opnemen met een strakke sequencer de gevoelens enigszins beperkt, te 'hoekig' maakt. Dit gespeeld in een vrij ritme was wellicht beter geweest.

10. New world explorer
Het langste nummer van de CD, net geen 7 minuten lang. Maar het verveelt geen moment. Je verhalende muziekstijl doet wonderen en je kan je zo inbeelden welke verwondering/bewondering/angsten... deze ontdekkingsreiziger beleeft. Mijn tweede favoriet is dit.

11. Little princess
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=27145
Onder het motto: 'Laat ons verliefd wezen!'

12. African Paradise
Een aangename afsluiter. Het is mooi en krachtig tegelijkertijd. Net Afrika!

Eindconclusie:
Dit is een zeer emotionele CD waarin Danny heel duidelijk zijn voorliefde voor sterke melodieen naar voor brengt. Er is veel aandacht besteed aan balans, panning, eq e.d., alles past mooi in mekaar (op die twee up-tempo nummers na waar de melodie net iets te veel naar voren komt)
Het is op een of andere manier wel duidelijk dat het een soort van 'the best of' CD is geworden, maar toch stoort dat niet. Danny heeft hoorbaar invloeden van Vangelis ondergaan, maar dit is zeker geen flauw doordrukje van de man. Integendeel, Danny heeft een onmiskenbare eigen stijl en daardoor 'smelt' alles weer mooi samen. Misschien heeft de vrij goeie mastering daar ook wel een steentje toe bijgedragen.
Het is jammer dat In Sync en 58-street er niet op staan... :) (die laatste zou je toch echt wel eens moeten opnieuw maken, na het verlies ervan door een floppy-fout)

Als je aan de muziek kunt zeggen wat voor iemand de componist is, kom ik tot het besluit dat Danny een emotioneel doch relativerend persoon is die absoluut houdt van de ongerepte natuur maar zich toch behoorlijk druk kan maken over de destructieve kracht van de mens. Dat is tenminste het gevoel dat ik overhou na het beluisteren van deze 'debuut-CD'.

Wie zich hier in kan terugvinden moet deze CD maar eens in huis halen!

Laatst gewijzigd:
He danny.
Mijn complimenten aan je studio trouwens,super gaaf die middag,ik keek mijn ogen uit.

En ik blijf erbij dat ik Revival een klasse nummer vindt.

Benieuwd naar je volgende cd.:biertje: :biertje:

Wat mij vooral erg aanspreekt is dat Danny gewoon een studio heeft waar geen computer in staat :D
Dus gewoon een perfecte cd afgeleverd op de "ouderwetse" manier :okdan:
Mijn favoriete tracks moeten Reality vs Dreams en Heartburn zijn.

Origineel geplaatst door etaoin
Wat mij vooral erg aanspreekt is dat Danny gewoon een studio heeft waar geen computer in staat :D
Dus gewoon een perfecte cd afgeleverd op de "ouderwetse" manier :okdan:
Mijn favoriete tracks moeten Reality vs Dreams en Heartburn zijn.

Leuk iemand te horen die waardeert dat er tegenwoordig ook nog iets 'zonder' computer kan :okdan: Ik zie trouwens in je gearlist dat er flink wat overeenkomsten zijn ;)

Hoi,

Danny behoort tot mijn generatie van synthesizer spelers. :mega:
Wat me echt opvalt is dat het echt goede composities zijn :geslaagd:

Zonder computer gebruik heb je weiniger het gevaar van "grafische" muziek. Copy/Paste
Het schuiven van parts enz. Je bent dan meer bezig met het puur arrangeren vanuit je geest.
Dat hoor je zonder meer.

Als je van lichte electronische muziek houd is deze CD zondermeer een aanrader!
Alleen de sax in nummer 6 kon me minder bekoren.

Een zeer aangename CD met sterke composities!

Rob

Back