Stof stof stof !

SpaceAgent202

Sinds 2001
Koop nooooit een zwarte synth.. ;)

Okee waar ik heen wil met dit onderwerpje:

Iedereen heeft hier waarschijnlijk een hoeveelheid knopjes tot zijn/haar beschikking en daartussen een minstens zo grote hoeveelheid stof.
De optie bij uitstek: poetsen :geslaagd:

wie houdt er uberhaupt zijn apparatuur zoveel mogelijk stofvrij, en op wat voor manier ?

(Ow en wat is een goede manier om vette vingerafdrukken op je toetsen en rond knoppen te verwijderen? )

Goeie vraag, want ik loop me net weer rete te irriteren aan al dat pokkestof.
Het is ook net alsof synhts stof aantrekken. Heb je ze schoongemaakt, zitten ze na 3 dagen alweer helemaal onder het stof.

Hier veel stofhoezen te koop

M'n vriendin had net een goede ingeving. Een virusB is ongeveer even groot als een toetsenbord (van een pc) dus ik ga kijkenof ik daar zo'n stofhoes voor kan gebruiken.

Er is trouwens volgens mij al eens een topic geweest over 19" racks en stofhoezen...

dat laatste topic kon ik zo snel met de zoekfunctie niet vinden...

trouwens één manier om vet weg te krijgen -zo doe ik het zelf altijd- is je toetsen schoonmaken met spiritus.

en stof... tja waardeloos.. ! tips???!

even even buiten het topic om... mijn zwarte grote stofaantrekkende virus past niet in een keyboard hoesje :)

Origineel geplaatst door Roel
even even buiten het topic om... mijn zwarte grote stofaantrekkende virus past niet in een keyboard hoesje :)

Dat snap ik. ;) En het stof is ook zo lastig tussen al die draaiknoppen vandaan te halen.

Ik heb daarom ook met veel naar interesse het afsluitbare 19" (computer)rack van Bamse gekeken...

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik heb daarom ook met veel naar interesse het afsluitbare 19" (computer)rack van Bamse gekeken...

Waar kan je dat bewonderen?

het antwoord is : De stofzuiger(staubsauger)!!! je heb van die opzet stukken met borstels er op daarmee krijg je al het stof weg tussen de knoppen en in rooster/kieren.

voor het toetsenbord gooi ik altijd een stofdoek over de zuigmond:o: zodat niet alle knopje er afvliegen. (en als dat wel gebeurt dan vliegen ze niet de stofzuiger zelf in)

ik leg altijd een badhanddoek over mijn D-70 als ik em niet gebruik, en een kartonnen plaat over de rm1x.. maar ik kan me voorstellen dat dat niet zo'n goeie optie is als je een hele studio hebt..

M'n vrouw mag graag naaien, en heeft dus een prachtige hoes (van stofvrije stof) voor mun JD-800 gemaakt. In m'n nieuwe studio ligt ook geen vloerbedekking wat ook een hoop scheelt.

Ja, dat met den staubsauger mach ik ook immer en dat geht ja wunderbar.

En tegen vette toetsen/knoppen en wat dies meer zij: gewoon geen chips of enigerlei andere vette substanties tot je nemen als je bezig bent ;)

Origineel geplaatst door ZmokE
M'n vrouw mag graag naaien
:halleluja

Maar effe serieus. Ik heb een zo'n grote kwast waar je normaal gesproken het toetsenbord mee schoon kunt vegen. Gewoon een stel lange zachte haren aan een stokje. Die komen makkelijk tussen de knoppen van de mixer en dergelijken.

Voor vet kun je een speciaal brillendoekje gebruiken.

En dan zijn er apparaten die je niet schoon kunt krijgen... Belachelijke zilveren structuurverf van de Triton kun je blijven poetsen. Het blijft vies. Echte :kont: verf heeft Korg hiervoor gebruikt.

Wat ook helpt en echt supergoed ook nog:

Galssex of is het Glasex?

heheh iig jullie weten waar ik het over heb. Niet vergeten dat je na het doekje met glasex ook nog een droogdoekje over je toetsen moet halen.

Tegen stof help maar 1 ding: het opzuigen! (en, nee niet met een rietje)

Misschien kun je deze meneer gebruiken om het stof van je apparatuur te snuiven....:)

gewoon plumeu of hoe je dat ook mag schrijven en een stofzuiger erbij, of sofzuiger met hulpsutkken gebruiken. wel uitkijken dat je een niet te ruwe borstel stuk pak want dan krijg je hele lichte krasjes. werkt prima hoorr. ook voor de lastige plekken rond en tussen de knoppen, pas wel op met losse knoppen, zo'n stofzuigerzak doorzoeken is niet ech leuk :o)

volgens mij ligt het aan de vloerbedekking.. zonder dat zou je heel wat minder stof hebben.. blegh

edit, ik las weer es over smoke heen\

Yep, een slaapkamer is ook niet echt een ideale studioruimte.
Ik wel eens ergens gelezen dat het meeste stof in huis afkomstig is van je huid....

stof zijt gij... tot stof zult gij ....
kortom daar ben je dan misschien toch al druk mee bezig ... af en toe stofzuigen van je vloerbedekking helpt trouwens :P

op zich vind ik het niet zo'n slecht idee eigenlijk! maar mijn ervaring is dat de doekjes op mn synths toch op een gegeven moment er meer naast liggen dan er op :)

Back