Electribe als controller? vraagje.

Poly-Peter

Ex Poly-61 bezitter
Ik heb een vraag over de electribe.
In mijn setup gebruik ik de electribe a om mijn waldorf pulse aan te sturen.

Dat gaat prima, alleen zou ik ook de motion sequence en controllers willen gebruiken. Iemand een tip hoe dat kan?

Op de ene of andere manier zal ik de controller nummers gelijk moeten zetten, maar ik weet niet precies hoe.

Iemand hier ervaring mee?

Tja, rpn / rppn zegt me niet zoveel...
Wat ik wel weet is dat 'ie prima werkt als eenvoudige sequencer om mijn Pulse aan te sturen en ook dat als ik aan de controllers draai dat de Pulse mididata binnenkrijgt.
Maar hoe ik ze dan aan elkaar link ben ik nog niet achter.
Iemand met een Pulse die hier wat van weet?

Ah, dat klinkt dan slecht, maar weet in ieder geval meer...

@Boost303: die 2 knoppen die geen rpn/rppn uitzenden, zouden die wel cc uitzenden?
Of is die hoop iets te ijdel?

(Alvast bedankt voor de hulp trouwens!)

nope er zijn geen knoppen in de electribes die cc's uitzenden.

De motion sequencer zend volgens mij helemaal geen data uit. Dat gebeurd naar mijn weten alleen als er aan de knopjes gedraaid wordt.

Bij vb. de MachineDrum worden die 'pattern locks' zoals ze daar heten toch ook niet uitgestuurd he?

Zijn er apparaten (in de electribe prijsklasse) die het wel doen?
Ik vraag nu specifiek naar dit soort dedicated muziek boxjes, MPC's en Rm1x dus niet ...

Holadilee ik ben eruit!!

Ik heb effe gecheckt wat er nu precies gebeurt bij rpn...
rpn zendt op cc 6, 98 en 99. De laatste 2 bepalen de parameter, de eerste (cc '6') de value.

Mijn Waldorf Pulse heeft een modulatiematrix met 'controller x', waarbij de x is in te stellen. Wanneer ik die op '6' zet, zenden weliswaar alle knoppen hetzelfde, maar hij doet t!!
'controll x' is in de matrix te koppelen aan zaken als frequentie en resonantie van het filter, maar ook aan pulse width, osc level etc.

Hiermee is het gelukt!!

ps: de motion sequence werkt ook, dus ik kan het filter van mijn Waldorf Pulse via de motion sequence triggeren.

Nadeel is slecht 1 controller aan te sturen, maar dat had de motion sequence toch al...

Dank voor een ieders hulp, heeft me toch mooi bij de oplossing gebracht!

Back