Please Help

louai

Nieuwkomer
Hoi, allemaal.

Ik kom er niet uit:stupid ...ik wil het volgende doen: ik heb een yamaha psr-1000 keyboard
ik heb hem verbonden met de pc met een midiout kabeltje, ik kan wel midi files op de pc bespelen en vanuit de keyboard beluisteren, en de keyboard met de pc besturing, maar wat niet kan is de softsynths op de computer met de keyboard bespelen!.

kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

groeten.

Midi

Midi

Now, met deze instelling
9a19a6fac2.jpg

kan ik mijn keyboard in fruityloops met de Midi Out Channel besturing... wanneer ik daar met mijn muis op een toets klik dan hoor ik het geluid van mijn keyboard uitkomen. De probleem is: in fruityloops heb ik paar softsynths zoals Pro 53,
N FM7, Mini Moog, en ik wil ze met mijn yamaha keyboard bespelen ik bedoel de geluiden van de softsynths met mijn keboard bespelen, en dat lukt niet. Ook wanneer ik in fruityloops op record klik neemt hij niets van wat ik met de yamaha keyboard gespeelt heb. :engel:

Het bekabeling setup is als volgt:
ik heb deze kabel gekocht:

15-pin MIDI/Joystick

En zo in gestopt:

Connect the round plug labeled 'out' to the 'in' port on your MIDI keyboard. Then connect the 'in' plug to the 'out' port on your keyboard

De twee kabels In/Out zijn in de Yamaha ports..en nu?

Ik wacht op jullie hulp.

Groeten

...je moet zowiezo op het te gebruiken midikanaal je midi-out toewijzen aan de vsti. anders speelt ie niet ;)

gewoon VTSi inladen en spelen jongen, effe MIDI-REMOTE control input instellen ( de midipoort waar je midi-out van je synth binnenkomt in je PC), Midi out hoef je niet in te stellen om softhsynths te spelen... en mastersync ook niet...

opgelost

opgelost

Hoi, allemaal

Het probleem is helemaal opgelost het was de Remote Control zoals het Nixcc zei.

Bedankt allemaal8)

Back