bewegingssensoren en daarme geluid trickeren

koekie

Nieuwkomer
hallo daar ik weet niet of ik hier goed ben maar ik zoek wat info over bewegingssensoren die geluid aan zetten ,
het idee is voor een schilderij waar als je ervoor gaat staan een nummer afspeelt.
kan iemand mij hierme helpen in de zin van een internetpagina over zelfbouw of iets anders,

iniedergeval bedankt,
koekie:)

Ik had hier laatst een mede-forummer op bezoek, en die vertelde dat hij (voor iets soortgelijks gebruik) maakte van het pakket Max/MSP van de firma Cycling 74.

Ik ken bewegingssensoren die licht aan doen als je er in de buurt komt (bij de voordeur).

Dat is niet meer dan een schakelaar voor de lichtbron: beweging: AAN....... na een poosje geen beweging te hebben gedetecteerd: UIT.
De lichtbron zou dus ook iets anders kunnen zijn. Beperking hierin zou het automatisch afspelen kunnen zijn, want als je spanning zet op een mp3-speler, gaat die nog niet vanzelf aan.... iets moet op PLAY drukken.

Succes

Ik heb zoiets een tijd geleden gemaakt voor het verzetsmuseum in Amsterdam, kinderen konden op een voetstuk gaan staan en werden vervolgens 20 seconden toegejuicht. Ik kan ook zoiets voor je maken maar alleen tegen betaling, da's namelijk m'n werk. :)

Ik heb een tijdje terug een soortgelijk project gedaan waarbij video's afgespeeld werden wanneer je voor een bepaald object ging staan. Omdat we een super laag budget hadden en weinig tijd hebben we het heel simpel opgelost door ipv bewegingsensors een toetsenbord van een computer uit elkaar te halen en de individuele toetsen als druksensors te gebruiken. De ingedrukte toetsen stuurden dan via Macromedia Director de video's aan. Misschien is dat een idee?

Hier kun je trouwens ook eens kijken: http://www.puredata.org/ is net zoiets als Max/MSP maar dan voor o.a Windows pc's (geloof dat Max alleen voor de Mac was (toch?)).

Back