[track] To Battle!

Daar zit weer wat moois aan te komen! Het heeft idd wel iets filmisch *D

Ik mis nog een beetje de rode draad, het zijn nu nog erg losse thema's. Rond 2'06" zit de melodie die je naar voren zou kunnen hales om te teasen. Dan na 2'06" uitbouwen tot een grootse apotheose. Tsja en de mix is niet onbelangrijk maar voorlopig bijzaak; uiteindelijk mag het geheel dan iets natter klinken.

Mooie trommels! Ook met de hand?

Mooi!
:kroon:

ik houdt wel van filmmuziek:)

misschien is de mooiste muziek wel filmmuziek , als ik denk aan once upon a time in the west
hoor ik ook iets ongeevenaard
en zo zijn er meer films

lekker trackie mr vanheckis

Origineel geplaatst door jgeers01
Daar zit weer wat moois aan te komen! Het heeft idd wel iets filmisch *D

Ik mis nog een beetje de rode draad, het zijn nu nog erg losse thema's. Rond 2'06" zit de melodie die je naar voren zou kunnen hales om te teasen. Dan na 2'06" uitbouwen tot een grootse apotheose. Tsja en de mix is niet onbelangrijk maar voorlopig bijzaak; uiteindelijk mag het geheel dan iets natter klinken.

Mooie trommels! Ook met de hand?

Mooi!
:kroon:

dit moet ook meer als een collage van 2 denkbeeldige scenes worden opgevat, waarvan de 2e eindigt met een fade-out in zijn middendeel/bruggetje (zou nog terug moeten komen dus en uitgebouwd worden inderdaad) dus er is weinig rode draad te ontdekken in de mp3 behalve dan in het feit dat het thema dat op 0.05 begint hetzelfde is als die op 2.17 begint. het ritme is totaal anders maar het zijn exact dezelfde noten (ofwel het leitmotief van de held ];) )

De mix ja, daar zal nog een hele hoop op aan te merken zijn. sommige klanken zijn ook iets vervormd en te hard in de mix en hij mag nog veel wijdser/ open klinken denk ik.

drumgeluiden zijn diverse bij elkaar geraapte samples v/h internet en heb ik met de muis 'geplakt'

3 keer raden met welk instrument die lelijke toeter vanaf 0.22 is gemaakt :dubbel:

Origineel geplaatst door VanHeckis
3 keer raden met welk instrument die lelijke toeter vanaf 0.22 is gemaakt :dubbel:

Lang leve de ribbon dissonantie! :D:D

Hoe vaker ik 'm hoor hoe beter... Die strijkers zijn trouwens ook mooi zeg! En de hoorn-kwarten stapeling ook :okdan:

:{

Dit klinkt op zich al erg knap :okdan:

Werkelijk een knappe sfeer die je creëert. En je gebruikt één van de bekende CS-truukjes die ik zó graag hoor: noise generator met subosc :P .
Maar ook buiten de CS80 geluiden vind ik ook de andere geluiden erg mooi (vooral die koorachtige pad is heerlijk).

Nog één vraagje ... wanneer kan ik naar de film gaan kijken ???? (enneuh ... weet dan ook effe te zeggen hoe ie heet :dubbel: )

Waarlijk: meesterlijk /!\

:doei:

op 0,58 komen die strings erin.... het gaf me kippenvel... en dat is knap:halleluja

Jammer dat het daarna weer weg ebt met , ingredienten voor een film.... vanaf 2:24 klinkt het afwachtend met hier en daar een schok... erg filmisch ja:)

Je weet erg mooi gebruik te maken van instrument. Knap...
De compositie is van een caliber waar ik nog niet ben aanbeland in mijn persoonlijke muziek, iets waar ik me ooit over zou willen buigen...

ik zou dit nummer Vangelis op zijn van Heckis willen noemen...

Nu de mix nog goed op poten...en klaaro;)

prachtig zeg! soms vind ik de volumewisselingen nog iets te sterk. oke deze muziek vraagt om dynamiek, maar in het tussenstuk valt ie soms bijna helemaal weg voor mijn gevoel althans. maar verder helemaal heerlijk machtige muziek. ik zie ridders in slomotion op hun paarden rijden, hun lange haren wapperen in de wind......

Sfeer is idd prima daar is niets mis mee ook de opbouw mag er zijn,
toch moet je proberen om meer je eigen stijl een beetje te verwerken in
dit nummer omdat Vangelis nu wat overheerst.
zelf vind ik Vangelis ook een goede componist maar niet alleen
Vangelis ook andere in dit film genre.

Blade Runner vind ik nog altijd de beste score van Vangelis ,
de muziek en het beeld lopen prima in elkaar over.

Vooral doorgaan

:okdan:

Origineel geplaatst door Digimod
toch moet je proberen om meer je eigen stijl een beetje te verwerken in
dit nummer omdat Vangelis nu wat overheerst.

Ja maar vangelis heeft altijd alles van mij gejat hoor, niet andersom.8)

waarom gelooft dat nou niemand :stupid

Origineel geplaatst door VanHeckis
Ja maar vangelis heeft altijd alles van mij gejat hoor, niet andersom.8)

waarom gelooft dat nou niemand :stupid

ik ken dat gevoel. :D

ik geloof je... maar by the way

Wat is er verkeerd aan om muziek te maken zoals jij of zij of ik het mooi vind, ook al lijkt het ergens anders op.

Er zit ALTIJD iets eigens in. Ik vind dit namelijk niet vangelis. maar van Heckis, met een vangelis sound. dat is wat anders ook nog.

In dat verband heb ik net even een mailtje gestuurd naar de man (hij is vandaag jarig trouwens) en hieronder het antwoord (het mailadres mag ik uiteraard niet tonen om veiligheidsredenen :D )

Dear Mr VanHeckis,
I'm sorry I stole all your beautiful ideas and made a lot of money with it for the soundtrack of 'Alexander'.
But I promise not to do it again if you give me back my CS80!

Yours sincerely,
Evangelos Papathanasiou.

Origineel geplaatst door hermax
In dat verband heb ik net even een mailtje gestuurd naar de man (hij is vandaag jarig trouwens) en hieronder het antwoord (het mailadres mag ik uiteraard niet tonen om veiligheidsredenen :D )

ja daar komt ie wel een beetje laat mee zeg :(

wat?... wil ie nog meer van die krengen. en hij had er al 7

ik geloof trouwens dat ik hard op weg ben om de vangelis kloon (of clown?) van dit forum te worden.

oh oh oh. des te meer reden om digimods raad op te volgen :dubbel:

Origineel geplaatst door Unic
ik geloof je... maar by the way

Wat is er verkeerd aan om muziek te maken zoals jij of zij of ik het mooi vind, ook al lijkt het ergens anders op.

Er zit ALTIJD iets eigens in. Ik vind dit namelijk niet vangelis. maar van Heckis, met een vangelis sound. dat is wat anders ook nog.

Klopt ,daar is helemaal niets verkeerd aan maar ik denk dat
VanHeckis meer in huis heeft .
Dus het zou zonder zijn als hij dit niet benut..

Ja, het is mooi, en ja, het is Vangelis. Niets aan te doen, maar ook helemaal niet erg.

Door de opbouw van je nummer wel een paar dingen waarvan ik het jammer vind dat je ze niet doorzet: vanaf 0:50 bijvoorbeeld heb je een stuk een strings en een zoemende bas. Uiteindelijk heb je echter bijna niets: de drums zijn maar amper hoorbaar, de strings erg ver weg en de bas is er maar af en toe. Vanaf 2:12 heb je eigenlijk niet echt drums meer, maar wel wat percussie die van alles lijkt te suggereren maar dat niet echt waarmaakt. Misschien kiezen voor óf echte percussie (al dan niet met drums) óf helemaal geen percussie. Nu vraag ik me steeds af of ik nou wat hoor of niet. En ik vind het laatste stuk nogal druk. Misschien dat de strings te dominant zijn? Die misschien iets kaler maken?

Origineel geplaatst door Digimod
Klopt ,daar is helemaal niets verkeerd aan maar ik denk dat
VanHeckis meer in huis heeft .
Dus het zou zonder zijn als hij dit niet benut..

1 ding! vanHeckis heeft een CS80 thuis (of wist iedereen dat al ?:D) en of ie meer in huis heeft?:P

nee ff serieus. ik hoor in vanheckis zijn muziek veel musicaal talent, wat in dit nummer er wel uitkomt ook. Of dat met een niet vangelis jasje ook zo is, of meer of minder, dat moet je proefondervindelijk uitvinden.

maar wij willen meeeeer!!

Origineel geplaatst door Cheimoon
vanaf 0:50 bijvoorbeeld heb je een stuk een strings en een zoemende bas. Uiteindelijk heb je echter bijna niets: de drums zijn maar amper hoorbaar, de strings erg ver weg en de bas is er maar af en toe. Vanaf 2:12 heb je eigenlijk niet echt drums meer, maar wel wat percussie die van alles lijkt te suggereren maar dat niet echt waarmaakt. Misschien kiezen voor óf echte percussie (al dan niet met drums) óf helemaal geen percussie. Nu vraag ik me steeds af of ik nou wat hoor of niet. En ik vind het laatste stuk nogal druk. Misschien dat de strings te dominant zijn? Die misschien iets kaler maken?

een interessante analyse!

welnu, ik denk dat dit allemaal meer met het mixen zelf te maken heeft waar nog veel over te zeggen valt inderdaad.

maar de geluiden zelf is een kwestie van wat ik mooi vind klinken, ver weg, dichtbij, of het nou 'drums' heet of 'percussie', als er maar geluid uitkomt. ik voel niet de noodzaak om continu drums te horen en het suggereren is pas van toepassing als de luisteraar een bepaalde verwachting heeft waar die het ZELF naar toe zou willen hebben denk ik, anders is 'suggereren' voor mij gewoon een manier om sfeer te creeeren.

Back