[Korg] Karma controller probleem

bambamstudio

Certified MoogPro
...en wel het volgende:

ik wil de Cutoff en reso ed van mijn novation aansturen met de knoppies van mijn Karma.

het probleem is dat de adressen van de novation voor die filters ergens in de 100 liggen.

MAAR MIJN KARMA KAN IK MAAR TOT CC#95 TOEWIJZEN.

en heb geen zin om alles in mijn novation te verplaatsen.

wie ow wie?

ow en de handleiding (ja heb ik echt gelezen) kon ik nox vinden. :geslaagd:

ik denk dat het handiger is om meerdere midi in's t gaan gebruiken.
Ik heb alle synths en drumcomputers die midi CC data sturen aangesloten met de midi out.
Als ik dus op welke synth dan ook draai aan knoppen word dit meteen met de goede data gestuurd en heb ik geen gezeur met uitzoeken welke controller wat doet en het werkt dus veel sneller.
Gewoon op het goede kanaal gaan staan, sterretje (rcord) indrukken en draaien en opnemen, klaar.

Als je schema's van midi merge units nodig hebt kan ik je wel suplyen of koop gewoon van die midiman merge units of nog beter, koop een AMT8, krijg je geen spijt van !

kan je op de nova niet de besturing van cutoff en reso toewijzen aan controller nummers lager dan cc#95 ?

Origineel geplaatst door da goose
ik denk dat het handiger is om meerdere midi in's t gaan gebruiken.
Ik heb alle synths en drumcomputers die midi CC data sturen aangesloten met de midi out.
Als ik dus op welke synth dan ook draai aan knoppen word dit meteen met de goede data gestuurd en heb ik geen gezeur met uitzoeken welke controller wat doet en het werkt dus veel sneller.
Gewoon op het goede kanaal gaan staan, sterretje (rcord) indrukken en draaien en opnemen, klaar.

Als je schema's van midi merge units nodig hebt kan ik je wel suplyen of koop gewoon van die midiman merge units of nog beter, koop een AMT8, krijg je geen spijt van !

hmmm, AMT8 heb ik in de tijd gekocht dat ik nog best viel apparatuur had nu met drie synth, pc en mengtafel eigenlijk niet echt meer nodig.. maar toch gaat hij niet meet weg het is zo makelijk

Re: Karma controller probleem

Re: Karma controller probleem

Origineel geplaatst door bambamstudio
[BMAAR MIJN KARMA KAN IK MAAR TOT CC#95 TOEWIJZEN.
[/B]

Heb ook al zitten zoeken maar je kan idd maar tot cc#95 gaan.

Even geneuzeld in de handleiding en idd, de meeste cc's lopen blijkbaar tot 95. Maar het moet toch kunnen want op p.146 van de Parameter Guide staat:
Although it is possible to assign the KARMA Real-time Controls keys and knobs to any desired MIDI control

Het moet dus kunnen. Alleen, waar stellen we dat nu in :confused:

Controller mapping

Controller mapping

Als je cubase gebruikt kan je ook controllers 'mappen'. Dus met de ene controller een andere aansturen. Nadeel is dat dit volgens mij alleen voor 1 controller geldt.
Als niks anders werkt is dit misschien een oplossing.

Ik heb als voorbeeld modulatie gekoppeld aan controller 105.

Re: Re: Karma controller probleem

Origineel geplaatst door Hover

Heb ook al zitten zoeken maar je kan idd maar tot cc#95 gaan.

Even geneuzeld in de handleiding en idd, de meeste cc's lopen blijkbaar tot 95. Maar het moet toch kunnen want op p.146 van de Parameter Guide staat:

Het moet dus kunnen. Alleen, waar stellen we dat nu in :confused:

idd, dat had ik ook gelezen...hmmmmm tja misschien is cubase toch de oplossing.....

Re: Re: Re: Karma controller probleem

Re: Re: Re: Karma controller probleem

idd, dat had ik ook gelezen...hmmmmm tja misschien is cubase toch de oplossing.....

Of misschien met sysex rommelen???

Het staat inderdaad allemaal op pagina 241 - 243 in de tabellen.

Any controlchange number CC#00 - 95 can be assigned....blabla.

Da's dus niet echt 'any'. ;)

Wel vreemd hoor....Rare jongens die jappaners :P

Origineel geplaatst door Hover

Although it is possible to assign the KARMA Real-time Controls keys and knobs to any desired MIDI control

Origineel geplaatst door OnAcid

Het staat inderdaad allemaal op pagina 241 - 243 in de tabellen.

Any controlchange number CC#00 - 95 can be assigned....blabla.

Da's dus niet echt 'any'.

Wel vreemd hoor....Rare jongens die jappaners

Ja, die Jappertjes toch, eerst doodleuk beweren dat ja ANY cc kan toewijzen om daarna lekker die ANY een beetje te begrenzen.
En toch geef ik niet op. :stupid Nu wil ik het weten of het nu wel of niet kan. Ik zoek dus ff verder

Misschien kan je het MIDI signaal via je PC routen naar je novation... dan een midi filter proggie (vraag me niet wat of welke) gebruiken die cc74 ff omzet naar wat jij wil...

Of natuurlijk gewoon ff de controllers van je novation gelijk zetten toch ;)

Noem me koppig of een keikop :stupid maar ik blijf zoeken tot ik het gevonden heb.

Stel je ff voor dat je geen computer hebt, dan zou zoiets dus niet kunnen met de Karma :confused:

Lijkt me toch vreemd want bv een Panic Button (in software) is toch een cc'tje dat boven de 95 zit (ken het exacte getal niet zo uit het hoofd). Dus de Karma zelf begrijpt het wel als ie het ontvangt, dus mag zenden toch geen probleem zijn. Toch niet voor een workstation

Ik pak ff nog een paar :biertje: , dat verscherpt toch de aandacht :D

Vind dit echt slecht van Korg!

Uhwww... volgens mij heeft korg hem gewoon op een standaard controller staan toch...

Ik zou zeggen...slecht van novation dat ze dat dus dan blijkbaar niet wat makkelijker hebben gemaakt voor jou om het aan te passen naar de standaard die op praktisch elke synth wordt gebruikt ;)

Back