binnenkort eigenaar van MS2000, wat zijn jullie ervaringen?

Skabouter

Nieuwkomer
ik heb een optie op de MS2000, van 1 van deze forum gebruikers ! het word de eerste synth, waar is goed mee aan het werk ga. ik heb nu een Korg Electribe EA1 (tekoop, zie mp-forum), maar daar doe ik niets mee, en wil ik zsm weg hebben !

wat is jullie ervaring met de MS2000 ? slechte dingen ? goeie dingen ?

goede dingen hoor ik over de oscillators, en vocoder, slechte dingen over het beperkte aantal appegiator patterns.................

maar over het algemeen schijnt het een erg goeie, uitgebreide synth te zijn, met veel opties, en goeie sounds, en goeie bediening (veel draaiknoppen).

klopt ? :)

Attachments

• korg-ms2000.jpg
    korg-ms2000.jpg
    38 KB · Bekeken: 101
Tis een leuke bak, maar je kan beter een Micron van Alesis kopen, 8 stemmig en maar 400 euro...
De MS2000's zijn gewoon 2 EA1's, prijs is rond de 300-450 euro.
De EA-1 is niet meer waard dan zo'n 75 a 100 euro...

Ik was destijds erg blij met de MS2000. Okee, hij heeft wat beperkingen, maar hij voelt lekker aan en klinkt ook erg goed.

Origineel geplaatst door Vl1
Bullshit.... het geluid lijkt wat op elkaar en alles wat de ea1 kan zit ook op de ms2k (op de sequencer na). Maar daar is ook alles mee gezegd!

Nou... meestal staan ze voor > 125 euri te koop

Tis een leuke bak, maar je kan beter een Micron van Alesis kopen, 8 stemmig en maar 400 euro...

nana vl1,
maak het niet te bont. ea1 niet meer waard dan 75-100? dat is wel erg aan de onderkant van de markt en nauwelijks te verdedigen als je een qm309 voor 350 aanbiedt.
en als de ms2000 echt 2 ea's was, zou ik meteen een ea kopen. ik heb altijd al een halve ms2000 willen hebben voor een grijpstuiver.

ik zou trouwens geen grote bedrgaen willen uitgeven aan een ms2000. met 400 heb je het toch wel gehad, max, en dan heeft ie weliswaar hier en daar wat minder dan de micron, maar toch ook hier en daar weer veel meer te bieden, al waren het de knoppen maar.

en om nou als minpunt van een synth het aantal arp-patterns te noemen???!! dan verzin je zelf maar iets! het is wel een muziekinstrument.

ik betaal 450, en ik hoor juist dat dat een goeie prijs is (lijkt me ook wel). hij is nieuw, compleet, en zit nog winkel garantie op.
verder heeft hij toch ook zat opties, en ik twijfel niet aan de geluidskwaliteit.

tja, nou heb ik natuurlijk niet zoveel ervaring enzo, en kennis met synths, maar ik dacht er wel een goeie koop aan te doen, en veel lol te beleven..........ik koop hem toch wel :)

weet iemand btw het echte verschil tussen de MS2000 en de MS2000B ? bijna niemand die ik vroeg weet het..........

Origineel geplaatst door Leo
nana vl1,
maak het niet te bont. ea1 niet meer waard dan 75-100? dat is wel erg aan de onderkant van de markt en nauwelijks te verdedigen als je een qm309 voor 350 aanbiedt.

Ik bied hem alleen te ruil aan:D, kopers moeten idd flink in de buidel tatsen...trouwens alle uitbreidingen zitten erop...

Origineel geplaatst door Blinx
Bullshit.... het geluid lijkt wat op elkaar en alles wat de ea1 kan zit ook op de ms2k (op de sequencer na). Maar daar is ook alles mee gezegd!

Nou... meestal staan ze voor > 125 euri te koop

Ik koop niet zo gauw bullshit, enne de Ea-mk2 zit idd in jouw prijsklasse, de oude versie is niet meer waard..nieuw heb je ze voor 150...

Origineel geplaatst door Skabouter

weet iemand btw het echte verschil tussen de MS2000 en de MS2000B ? bijna niemand die ik vroeg weet het..........

http://www.tach-tally.nl/nieuwsarchief1.htm

KORG De MS2000 en MS2000R zijn ook geupdate , zij heten nu MS2000B en MS2000BR. Uiterlijk konden wij enige verschillen merken , de kleur is nu zwart ( vandaar die B, van black, U weet wel) en er zitten nu ook houten zijkanten ( de B van Berken of Beuken ) aan (keyboard) Oh ja , de vertegenwoordiger wist ons ook te vertellen dat er "cutting edge new sounds" in zitten voor de Dance & Trance van nu. ( Voor de bezitters van de gewone MS2000, gewoon een softwareupdate doen....... )

In hoeverre je hiervan uit moet gaan is een tweede, want de originele MS2000 heeft toch ook houten zijkanten? (althans die van mij wel). :confused:

En te weinig arpeggio mogelijkheden? up, down, alt 1, alt 2, random en trigger. Als je dan ook nog met de mod sequencer rommelt krijg je er voldoende variaties uit. Dus dat is naar mijn mening onzin.

ok, mooi :) ik twijfel ook niet aan gebrek aan mogelijkheden ! en ik gebruik opzich geen arpeggiators denk ik,i k heb alleen andere horen zeggen dat het jammer is dat er weinig opzitten.

SPAM: mijn korg EA1 mag voor 145 weg, spoedverkoop !!!

algemene indruk MS-2000 (R, B en BR) m.i.:

+
. Goeie geluidskwaliteit en algemene soundindruk is zeer goed.
. Veel synth-mogelijkheden waaronder de virtual patchbay
. Heel goeie en verstaanbare vocoder
. Heel duidelijke en gebruiksvriendelijke interface
. Breed klankbeeld, van bassen naar leads naar FX, Pads, ...
. Niet erg groot en redelijk licht => makkelijk mee te nemen
. Ziet er goed uit en heeft een duidelijk lcd schermpje
. Modulation sequencer
. Niet heel erg duur
. Effect-sectie is mager (geen reverb bv) maar wel goed te gebruiken.

-
. 4 polyfoon, 2 parts multitimbraal
. Arpeggiator en sequencer zijn niet echt strak, na een tijd lopen ze achter.
. Draaiknopjes hadden iets steviger gemogen maar dit valt best nog mee
. Effect-sectie is mager (geen reverb bv) maar wel goed te gebruiken.

Heb je ook al na de ks-rack van novation gekeken of de keys.

Ik zou nog even verder sparen voor bijv. virus c.

Dan heb je ook 16 kanalen i.p.v. 4!

Als dit je eerste synth word, ben je zeer beperkt door die 4 kanalen.

Dus of je koopt een multitimbrale synth met 16 kanalen.

Zoals een 2E virus c.

Of een ms2000/novation ks rack + een rompler zoals bijv een xv3080

Dan heb je ook nog een mixer nodig en die heb ik nog wel 1 liggen voor 800 euro!

Ik ben van een EA-1 naar een MS2000r gegaan, en van de MS2000r naar de VirusC gegaan.

EA-1 >> MS2000r:
NOOIT spijt van gehad; de MS is echt veeel uitgebreider en heeft een veel breder klankpallet. Heeft een fijne vocoder en leuke/freaky (te maken) geluiden. Niet bijster veel presets (128 meen ik?), maar een gave, eigen klank vond ik.

MS2000r >> Virus C:
Geen spijt; de sound is geweldig, maar uiteraard anders. Sommige geluiden op de MS 'mis' ik wel een beetje, maar ach..
dat neem ik ZEKER voor lief! Een bult meer (preset) sounds en krachtiger/voller qua geluid.

Maarre, een fijne synth die Korg! Lekker veel (beetje te kleine/gammele) knoppen voor makkelijk freak-plezier!!

Veel plezier ermee!!

Hey Skaboutertje, welkom hier :)

Om een virus C te kopen ipv de MS2000.... nogal een prijsverschil hè? En daarbij komt dat de virusC geen toetsen heeft en de MS2000 wel. Ik vind dus dat je die niet echt met elkaar kunt vergelijken. Tenzij je over de virus KC gaat praten, maar kost die niet rond de 2100 euro? Behoorlijk andere prijsklasse dan en dus alsnog niet vergelijkbaar.

MS2000 heb ik een keer van de winkel mogen lenen omdat toen mijn ksrack te laat binnen de afgesproken tijd was.

En hij klinkt zeker wel lekker,

En is een leuke "aanvulling" op je gear.

Als je geen softsynths etc. hebt!

Oke je hebt dadelijk die ms2000,

Je denkt nu wil ik een lekkere basskick erbij, o die kan ik makkelijk maken met mijn synth.

Dan heb je nog maar drie kanalen over! (of had de ms2000 maar twee kanalen?:confused: )

Uiteindelijk kun je niet wachten dat je weer wat geld hebt en weer een "aanvulling" kunt kopen.

Als je gelijk een beetje wat kunt doen met je setup, duurt het sparen niet zo lang.

Dus spaar nu nog een beetje en koop dan iets waarmee je gelijk een hele song kunt opzetten.

Want anders heb je dadelijk geen geduld en koop je uiteindelijk toch virus c maar moet je daarvoor
wel ms2000 verkopen want je hebt geen geduld. (das mijn ervaring dan he).

Tip:

Wacht totdat ze een Viruss ti 2e hands gaan aanbieden en koop een 2e handse virus c voor 650 euro.

Wat denk je wat die ms2000 dan nog kost!!!!!!

Hey Bedankt Camiel Toe!:biertje:

Ga ik direct uitproberen.

edit: tenminste als jij weet waar!
Ik heb korg.co.uk en korg.com gecheckt, maar geen enkele zegt mij iets over de laatste os download...?!

Laatst gewijzigd:
Back