Goedkoop keyboard voor pianoles

lo-fi

...Het maakt geluid...
Een vriendin van me gaat pianoles nemen en natuurlijk komt ze dan bij mij vragen wat voor keyboard ze moet kopen. Alleen heb ik daar geen verstand van. Ze wil geloof ik max. €200 uitgeven, en tweedehands is zeker een optie. Gewogen toetsen zouden fijn zijn, maar ik denk dat dat duurder is. Dus dan komt alles met zwarte en witte toetsen en 'n paar aardige piano-geluiden in aanmerking.

- Vanaf welke prijs kun je gewogen toetsen krijgen? Welke merken/types?

- Welke merken/types met synth-toetsen zijn aanraders?

Ten eerste gaat je vriendin pianoles nemen of keyboardles ?
Want wanneer je pianoles neemt is er natuurlijk niets zo fijn als minimaal ( juist U raad het al:D )
een PIANO...

Ik spreek uit ervaring ik heb gedurende een dikke 2 jaar pianoles gehad met elke dag zwaar oefenen
op een vleugel ( die hebben we al een 20/25 jaar) en we hadden ook een keyboard met de gewone 61 toetsen versie
maar niet gewogen.... en het is voor wanneer je pianoles neemt ( vond/vind ik) een hele andere belevenis wanneer je je huiswerk speelt op thuis een keyboard en op je lesssen, een piano/vleugel...

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je vriendin niet zoveel geld wil uitgeven aan een piano.... deze beginnen denk ik minimaal met een 1000 euro 2de/3de hands...

Gewogen toetsen incombi met keyboard/workstation zet maar uit je hoofd die beginnen met minimaal 1500-2000 euro
2dehands ( weet zo 1-2-3 geen merk die dit voor minder heeft andere forumleden :confused: )

Dus wordt het een 61- toetsen verhaaltje...
Hoe serieus is je vriendin in het piano-spelen verhaaltje? Is hier echt serieus in en wil ze er iets mee? Of is het gewoon een ( zoveelste) hobby?

En wat is haar budget? Verder zou ik graag Yamaha aanbevelen omdat deze heel veel doen wat betreft school-keyboardlessen etc...

En sowieso de Yamaha Psr lijn.... deze zijn overzichtelijk-goedkoop-en goed van geluid voor relatief weinig geld....

Je hebt tot 200/300 euro best leuke beginners keyboards 61 toetsen..... daarna tot de 600/700 goede keyboards waar je buiten je lessen ook wat meer serieus mee kunt spelen.... Of je vriendin moet heel ruig willen doen en:D
meteen een Yamaha Tiros willen..... Nee ik werk niet voor Yamaha*D

Leuke en goede Yamaha-keyboars zijn; PSR 295; 300 euro's 2dehands 180-250 euro's
Psr 450= 480 euro;s.... nieuw....

misschien een psr 275 ; 250 euro's.... Een hele mooie uitgebreide is en bijv; psr 1000 voor ongeveer 700 euro....
daar gaan jullie allebei nog heel lang plezier van hebben...:D

Roland is ook wel goed, ben daar alleen wat minder bekend mee; ( de keyboardlijnen dan...) daarin zul je waarschijlijk
voor de EM lijn gaan....

Succes en de groeten aan je vriendin:biertje: 8~ :D

Roland E-68 moet voor 175-200 wel lukken. Die heb ik zelf jaren gebruikt voor mijn lessen en het is echt een heel fijn keyboard.

Maar je komt met 61 toetsen voor een boel pianostukken wel erg tekort!

yamaha heeft een tijdje geleden ook goedkope keyboards aangeboden (volgens mij de dgx-lijn, maar dat is uit mijn blote bolletje, dus daar geef ik geen garantie op 8)) die precies voor dit principe geschikt waren. 76 toetsen (toegegeven: geen 88, maar het is een begin), en wat meer nadruk op pianogeluiden. Misschien dat die 2ehands wel goed geprijsd zijn)

ik kijk net,maar het is inderdaad de dgx-serie, feedback heeft de 200 te koop voor 299 euro.

Attachments

• dgx200.jpg
    dgx200.jpg
    11,4 KB · Bekeken: 97
ik speel ook al een tijdje piano en dat heb ik gewoon op een keyboard geoefend, en nu merk ik echt dat je eigenlijk alleen maar echt piano kan leren spelen op een echte piano.

Je kan makkelijk op marktplaats een piano voor onder de 200 euro vinden, meestal zijn het niet mooiste modellen. Stemmen kost rond de 50 euro per jaar meen ik.

Voor 5-600 euro heb je al een nieuwe elektrieke piano, moet tweedehands dus nog wel iets goedkoper kunnen. Een analoge echte al helemaal, dus dan kun je imho beter niet op een keybordje gaan prutsen.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
yamaha heeft een tijdje geleden ook goedkope keyboards aangeboden (volgens mij de dgx-lijn, maar dat is uit mijn blote bolletje, dus daar geef ik geen garantie op 8)) die precies voor dit principe geschikt waren. 76 toetsen (toegegeven: geen 88, maar het is een begin), en wat meer nadruk op pianogeluiden. Misschien dat die 2ehands wel goed geprijsd zijn)

ik kijk net,maar het is inderdaad de dgx-serie, feedback heeft de 200 te koop voor 299 euro.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Alles behalve de dgx keyboards, alsjeblieft!!! Toen ik nog les had aan de muziekschool moest ik een tijdje op zo'n ding spelen. Wat een verschrikkelijk toetsenbord zit daar in!! bah! Dat voelde echt zooo raar en rottig aan. Het geluid leek ook nog eens nergens op, maar dat terzijde. Dat toetsenbord is gewoon om van te =(

tja, ik had hem nog nooit uitgeprobeerd, maar qua concept zou het toch moeten kloppen. Zonde dat men dan niet trouw aan het concept van zo'n ding op zijn minst een redelijk toetsenbord inbouwt.

HA.. ze zegt net dat ze per se gewogen toetsen wil. Toen heb ik gezegd dat ze maar beter 'n flinke zak geld kan meenemen.

Kijk eens bij de kijkshop ;)
Ik heb zelf de ctk-481 (ongeveer 200,-)

Casio keyboard CTK 481
€ 199,00 Direct leverbaar!

Casio keyboard
€ 149,00 Direct leverbaar!

Casio keyboard MA 150
€ 119,00 Direct leverbaar!

Casio keyboard SA65/SA67
€ 69,99 Direct leverbaar!

Stanza

Back