[Roland] VariPhrase? en dan?

Arv

Robot
Ik vroeg me af waarom je nix meer hoort van die VP9000 van Roland. Daar was toen zo een onwijze hetse over maar nu hoor je er helemaal nix meer van?
Komt dat omdat het eigenlijk een kutding is voor veel te veel geld? Wie hier op het forum heeft er eigenlijk 1tje?

Tsja, ik heb er wel eens mee gespeeld. Volgens mij was dat ding maar iets van zes stemmen en hardstikke duur!
En je kon toch een soort van timestretch effect horen en dan vooral bij vocalen. En vocalen zou juist het sterke punt zijn...
Kort daarop kwam er volgens mij ook veel software uit die hetzelfde kon voor minder.

ik heb er ook wel eens mee gespeeld dat timestrech effect was er niet echt vond. wat hij kon, kon hij ook echt heel erg goed. alleen dat was eigenlijk ook het enige wat hij kon. echt als sampler is ie niet te gebruiken. en er zat wel een erg hoog prijskaartje aan..
daarbij zijn er veel gebruiksvriendelijker software pakketen zoals melodyne die het goedkoper en toch ook wel beter kunnen

De keyboardversie (VA-7?) heeft veel ingebakken vocalen en het viel me op dat deze al snel onnatuurlijk gingen klinken. Drumloops hadden dat niet of veel minder.
Ik weet trouwens niet of dat keyboard andere specs had?

ik heb wel gelezen dat Plaid op hun laatste album de VP gebruikt hebben, en er behoorlijk over te spreken waren. in het laatste nummer van dat album hoor je m duidelijk. volgens hun was het een fantastisch apparaat, dat ze op het volgende album zeker vaker gingen gebruiken... we zullen zien.

Origineel geplaatst door OnAcid
De keyboardversie (VA-7?) heeft veel ingebakken vocalen en het viel me op dat deze al snel onnatuurlijk gingen klinken. Drumloops hadden dat niet of veel minder.
Ik weet trouwens niet of dat keyboard andere specs had?
Ja, de VA-7 heeft andere specs en was ook niet bedoeld als keyboard versie van de VP9000. Meer als een uitgeklede versie die ook in het keyboard is geplaatst. Maar wat je zegt over die vocalen, ik heb die VA7 ook eens geprobeerd en het klinkt inderdaad onnatuurlijk. Je kunt trouwens wel zips kopen met nieuwe variphrase samples, misschien dat die beter zijn.

En over die software versie, ik geloof niet dat die bestaat. Roland heeft wel speciale software uitgebracht om je VP9000 mee te editen, maar je hebt de hardware dus nog steeds nodig dan.

ze zijn nu toch niet meer duur? In Duitsland gingen ze een tijdje geleden in de uitverkoop voor 777 euro's. Het is de Variphrase imho wat te weinig divers inzetbaar is. Een volwaardige sampler is het niet en als je hem dan in elk nummertje van je gaat gebruiken is de lol er snel af.

Re: VariPhrase? en dan?

Re: VariPhrase? en dan?

Origineel geplaatst door Arveyman
Komt dat omdat het eigenlijk een kutding is voor veel te veel geld?

DAT is het dus!
Het is heus een heel leuk apparaat... Alleen voor de gemiddelde muzikant/producer etc in eerste instantie veel te duur. Voor hetzelfde geld koop je een lading hard- en software waar je U tegen zegt. En misschien wel hetzelfde, nou, eigenlijk veel meer uithaalt.

Voor een goed draaiende studio <geld speelt geen rol> is het wel degelijk een interessante aanwinst.

Nu de prijzen dus, blijkbaar, wat zijn veranderd...tja, wordt het misschien een ander verhaal. Check bijv. maar eens wat (early) reviews op het web. Daar wordt niemand blij van :duivels:

Over die onnatuurlijke klank: Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een stem 2 oktaven omhoog gooit. Ik denk dat ie vooral bedoeld is om die valszingende mensen een semitoon ofzo te kunnen corigeren,

Origineel geplaatst door wiener303
Over die onnatuurlijke klank: Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een stem 2 oktaven omhoog gooit. Ik denk dat ie vooral bedoeld is om die valszingende mensen een semitoon ofzo te kunnen corigeren,

daar is toch de autotune voor bedoeld?
lijkt mee ook een beetje omslachtig eigenlijk om hele zang partijen te samplen.

..ik snapte al lang niets van dat apparaat..
Zo veel geld en niet eens eigen klankopwekking ofzo...

Back