Furman Spring Reverb

galmveren ( de gewone accutronics ) zijn bruikbaar voor electrische gitaar, of experimentele obscure grollen.
verspil er verder geen tijd aan.
je kan equalisen wat je wilt, maar het wordt echt niks in een mix.

zozo da's een subjectief antwoord zeg. Ik heb een hele armoeiige galmveer als enige galm op mn mixer en ik ben er dol op. nog zo'n subjectief antwoord. Weet je, als je er in geinteresseerd bent zul je hem waarschijnlijk ook leuk vinden klinken. Probeer het nou gewoon, het is minder saai dan de gemiddelde digitale galmdoos.

Het antwoord van Guido is inderdaad te subjectief. Of het wat wordt in de mix hangt helemaal af van het liedje en geluid dat wordt gemaakt.

Ik moet zeggen dat ik de Furman Reverb niet ken, maar verder heb ik redelijk veel ervaring met spring reverbs (ik heb er aardig wat in huis namelijk)
De Acuutronics worden in veel units gebruikt, maar dat zegt niet alles over de reverb kwaliteit. De ene reverb met een Accutrionics erin klinkt beter dan de andere.

Wat Falafelbiels zegt: gewoon kopen en uitproberen. Is het niets...doorverkopen die hap.
Echter wat Guido zegt klopt ook wel weer: je kan pech hebben en EQ-wat je wilt en toch geen mooie sound eruit krijgen. Maar dat geld zeker niet voor elke spring reverb.

ok, dan
ik wil je alleen maar waarschuwen,
ik bezit drie galmveren, een in een mono Fender mixer, nog een italiaanse mixer, en een zelfbouwding
met een voorversterker met aktieve toonregeling (dus die veer jaag ik alle kanten uit die ik wil), met
een aparte 100% -galm uitgang. dus ik houd best van een veer, maar dit is toch echt niet voor iedereen.

Het is ook geen onterechte waarschuwing hoor, maar ik dacht even dat je een persoon was die de schoonheid van een spring reverb op geen enkele manier kon zien...vandaar mijn reactie

Maar nogmaals: het is geen onterechte waarschuwing, de meeste spring reverbs klinken niet echt Hi Fi...en als je dat zoekt, dan zijn er niet veel modellen die wat zijn.

Die Fender Mixer die je hebt....dat lijkt me wel een cool ding. Heb je daar een plaatje van dat je zou kunnen posten? Ik ben erg benieuwd.

Ik heb zelf een AKG BX15 en BX20...daarnaast nog wat space echo's en een fender twin reverb waar een spring reverb in zit. (ow ja...er zit ook nog een spring reverb in mijn Hammond X5 en Yamaha PG1 gitaaar preamp, maar die zijn beiden niet mooi)

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Kan iemand niet wat voorbeeldjes posten?

Bekendste voorbeeld van spring reverb is denk ik wel surf muziek. Dick Dale bvb. (soundtrack Pulp Fiction).
Dat is dus de glamveer uit een fender twin reverb. Die hoor je ook vaak terug in reggae, waarvan hier een voorbeeldje (op 0.08 sec.).

Attachments

• twin reverb.mp3
    376 KB · Bekeken: 115
Ik vind het een heerlijk geluid, als je oldscool dub of disco maakt werkt het gewoon altijd op een snaredrum/clap. In de Voxengo analog flux suite zit een plugin die een impulse response heeft van een spring reverb, het geluid komt echt wel in de buurt,je kan misschien de demo eens checken http://www.voxengo.com/downloads/ .

Waar moet ik nou op letten bij de aanschaf van een spring reverb?
Welke zijn goed en welke zijn minder?
Heeft er iemand nog een demo van een synth die door een spring reverb gejaagd wordt?

Drums in het begin zijn door een spring reverb gehaald en alle synthgeluiden ook (overdreven)

De AKG's en Roland's zijn wel ok, goedkopere hebben vaak meer ruis.

Attachments

• springrev_vb_toon-01.mp3
    811,4 KB · Bekeken: 115
Origineel geplaatst door Neon Vomit
Wat zou dan een goeie, niet al te dure 19" spring reverb zijn?
Liefst met midi natuurlijk :)

Vermona heeft de Retroverb. Ken je die al?

galmveren ( de gewone accutronics ) zijn bruikbaar voor electrische gitaar, of experimentele obscure grollen.

Ja vooral geen tijd aan verspillen...wat een bullshit...

You don't know shit boy!

Origineel geplaatst door guido

HAHAHAHAHAHAHAHAHA.

oei, heftig hoor heren.
de blokker heeft een leuke galm- microfoon, speakertje erin, mikje aan de andere kant ?

Sorry ja...Maar met zo een antwoord als
"galmveren ( de gewone accutronics ) zijn bruikbaar voor electrische gitaar, of experimentele obscure grollen.
je kan equalisen wat je wilt, maar het wordt echt niks in een mix."
is zo een staaltje van kortzichtigheid...een beledeging van de mogelijkheden van een prachtig iets als een analoge galm.Als je dat niet kan equalisen dan heb je gewoon geen mixing skills.

Enfin de Furman is ZEKER GEEN Troep...zo een apparaat klinkt duister en warm en ziet er ook nog mooi uit.

De Vermona is leuk, ook omdat die een analoog filter heeft en een knop die "Crash" heet waarmee je de galmveer kunt "slaan" voor donderslag geluiden.

Een Roland 201 spaceEcho heeft ook een prachtige springreverb, imo beter klinkend dan de vermona.

D&R heeft een mooie springreverb op de markt gebracht, de dual springreverb, waarin 2 reverbs zitten met elk een eigen mooie (D&R 18dB!) sweep EQ...deze vind je vaak voor een prikje...

Wat u dan een goeie, niet al te dure 19" spring reverb zijn?
Liefst met midi natuurlijk

...een springreverb met MIDI...kom op man! :stupid :D

Origineel geplaatst door smackos
...een springreverb met MIDI...kom op man! :stupid :D
Bestaan ze niet? ;{
Origineel geplaatst door smackos
...omdat die een analoog filter heeft en een knop die "Crash" heet
Het lijkt me best handig om bijv. dat filter en die crash knop aan te sturen vanuit midi.
(Gaat je veer niet slijten van dat crashen trouwens?)
Origineel geplaatst door Flesje
...waarvan hier een voorbeeldje (op 0.08 sec.).
Of in mn sequencer aangeven wanneer ik de reverb erin wil zoals in dat voorbeeldje van Flesje.

Heeft er iemand ervaring met die Vermona (en/of prijs info) ?
Ik ben wel benieuwd naar dat analoge filter.

Back