chariots of fire examen

VanHeckis

Vintage Garbage
bestaat dat al eigenlijk?? (naast al die JMJ eqiunox en oxygene examens)

ik ben zelf bezig om LP kant 2 na te spelen. hier alvast een voorproefje

Attachments

• chariots.mp3
    981,3 KB · Bekeken: 101
Klinkt relaxed.
Beetje gruizig door de mp3 encoding da wel.

olala, daar DURF ik zelfs niet aan te DENKEN om daar aan te beginnen.

heel relaxd mr vanheckis:)

:halleluja erg goed hoor :)

sfeertje met die opkomende padjes onder de piano.

ik was zelf ook wel tevreden over het sfeertje, vandaar dat ik niet kon wachten dit te posten.

anyway, het is verrekte moeilijk om de boel te laten 'ademen' en er moeten nogal eens wat takes overnieuw gedaan worden om de cs80 helemaal scherp te krijgen. maar dat wordt uiteindelijk wel beloond.

Origineel geplaatst door Unic
Mag een mislukte poging, waar wel met liefde aan gewertk en geprobeerd is, ook?....*D ;)

aan wie vraag je dat eigenlijk ? :)

van mij mag alles.

het is ook niet helemaal eerlijk dat ik meteen met de cs80 in huis kom vallen dus trek je daar aub niks van aan.

maar ik meende toch zo wel te vermoeden dat er onder de liefhebbers wat afgechariot moest zijn in het verleden?

ja tuurlijk:) en de vraag was aan jou:P

Het is niet echt mijn genre om te maken dus.
En redelijk snel in elkaar gezet...

Hoe is de CS80 cloon?:P (die vraag is voor vanheckis)

maar ja... af gaan is ook een vak zeg ik dan maar...8o)

Ik durf in ieder geval wel=)

Unic - Gariots of Vire.mp3

trouwens er is al eens een thread gweest met: maak je eigen vangelis nummer...:eureka:

ps: Ik lig dus echt ff dubbel om de kwaliteit van mijn track. Vangelis is gewoon niet mijn ding:( =(

ja tuurlijk:) en de vraag was aan jou:P

Het is niet echt mijn genre om te maken dus.
En redelijk snel in elkaar gezet...

Hoe is de CS80 cloon?:P (die vraag is voor vanheckis)

maar ja... af gaan is ook een vak zeg ik dan maar...8o)

Ik durf in ieder geval wel=)

Unic - Gariots of Vire.mp3

trouwens er is al eens een thread gweest met: maak je eigen vangelis nummer...:eureka:

ps: Ik lig dus echt ff dubbel om de kwaliteit van mijn track. Vangelis is gewoon niet mijn ding:( =(

:)

nou, ik vind het nog wel meevallen hoor. ik vind het alleen al knap hoe je die trompetten zo vreselijk vals krijgt! :halleluja
wat is dat in vredesnaam voor sample? of synth?

maar de sfeer is er echt wel met die strings, alleen zou het ontzettend veel schelen als de piano een akoestische klank zou hebben in dit geval ipv een digitale. en dan ben je al een heel end verder.

Origineel geplaatst door VanHeckis
:)

nou, ik vind het nog wel meevallen hoor. ik vind het alleen al knap hoe je die trompetten zo vreselijk vals krijgt! :halleluja
wat is dat in vredesnaam voor sample? of synth?

maar de sfeer is er echt wel met die strings, alleen zou het ontzettend veel schelen als de piano een akoestische klank zou hebben in dit geval ipv een digitale. en dan ben je al een heel end verder.

Dat valse is dus goed? of niet? Je zegt het sarcastisch namelijk. hahahahahahaa;)
komt uit de Roland D70 natuurlijk:P:P:P
is 1 enkele zaagtand met een LFO op de pitch en chorus erover...

piano is ook D70...die kan wel veel beter, maar kost enige tijd. D70 is slechte pianosynth helaas

Dat valse is dus goed? of niet? Je zegt het sarcastisch namelijk. hahahahahahaa;)
komt uit de Roland D70 natuurlijk:P:P:P
is 1 enkele zaagtand met een LFO op de pitch en chorus erover...

piano is ook D70...die kan wel veel beter, maar kost enige tijd. D70 is slechte pianosynth helaas

Nee, even eerlijk dus: het is echt TE vals. dat komt ook omdat de frequentie van die LFO zo tergend langzaam is dat de noten TE lang uit het midden liggen denk ik.

Als je ff een wat meer standaard brass geluid/sample zou nemen en een akoestische piano dan zou het denk al heel veel schelen.

maar volgens mij maak jij je geluiden dus zelf. dat pleit voor je, ik ben meer zo'n preset luilak.

lueke thread is dit zeg met al die prachtige vangelis muziekies:)

Maestro VanHeckis:

Dit klinkt zeer geslaagd!:halleluja Wanneer mogen we de complete kant 2 van de LP verwachten?

Wat gebruik je om die accoustische piano te bewerkstelligen? Het is in ieder geval niet je XV88 ;)

Zeer fraai allemaal

Origineel geplaatst door Marcel D
Maestro VanHeckis:

Dit klinkt zeer geslaagd!:halleluja Wanneer mogen we de complete kant 2 van de LP verwachten?

Wat gebruik je om die accoustische piano te bewerkstelligen? Het is in ieder geval niet je XV88 ;)

Zeer fraai allemaal

Hehehe!

ik denk niet dat ik dat ooit gedaan krijg. is niet alleen TE moeilijk maar gaat ook TE veel uren kosten om leuk te blijven.

ik gooi de handoek nu al in de ring als ik alleen al denk aan al die percussie samples die je nodig zou hebben. Nee, dank u wel...en stel dat het allemaal zou lukken? wat dan?

de piano is een steinway uit garritan personal orchestra library. best wel ok dacht ik zo. voor de rest veel strings uit de cs80 (ken je die? :dubbel: ) en ook 'jupiter' strings uit xv88.

Back