MPC4000 controleren met een externe MIDI box

ikke

Ouwe rot
Weet er iemand hoe je parameters van programs kan controleren met een externe midi box? kHeb een UC33 en een MPC4000 en een midi kabel. ik krijg het maar niet aan de praat. De manual zwijgt natuurlijk in alle talen. mpc4000 heeft dan ook de slechtse handleiding die je je kan inbeelden :(
KeesVerkerk, of andere mpc veteranen? :peukie: ?

staat achterin de manual niet de midi implementation chart?
Hier moet e.e.a. in te vinden zijn, met name welke functie op welke midiCC reageert.
Als je dat weet moet je het supermakkelijk kunnen programmeren.

pagina 119 van de engelse manual die ik even van http://www.akaipro.com/supportdocuments.html gevist heb:

onder het kopje control change: een aantal standaard dingen zoals modulatie, pan, volume, expression, sustain etc.
De onderste regel staat 0-127 VIA Program Modulation

Bladzijde 96, zelfde manual, staat beschreven hoe je het moet doen :).
Kortom: Kies een parameter (source), koppel die in dat scherm aan een destination en een keygroup en zet de modulation depth.

Duidelijk gevalletje van RTFM, niet?!

;)

edit: ik zal ff lezen :D maar heb die ref manual al tig keren door gegaan

((je moet alle cc instellen in de modulation matrix. maar daar kan ik geen midi in selecteren.. de midi implementation chart is even erg als de handleiding zelf. =( staat nix in

Beetje achtergrond:
elke sample heeft een eigen Modulation Matrix waar je allerlei instellingen kan doen. bv lfo1 controleert de amp of de pitch of de attack. Of, control change x stuurt pitch aan. Deze laatste methode werkt idd perfect met de Qlinks. Maar ik krijg het niet aan de praat met de UC33..

bv:
sample x van program x, filters cutoff: cc 1 ( in te stellen )
sample y van program y, amp attack: cc 2 ( in te stellen )
enzowvoorts... ))

Ok... ik heb zelf een MPC2000xl, en daar werkt een multi midi input configuratie ook redelijk lastig.
Er staat ergens in je scherm een S die je dan in M kan veranderen. Met open window kom je dan in een scherm om de input door te routen naar een output. Beetje chaotisch en omslachtig. Ik weet het verder dus niet :).
Succes :D

Back