Setting M-Audio AudioPhile24/96 met cubase

m.u.f.f

Ouwe rot
Na mijn enorme frustraties/slapeloze nachten door mijn audigykaart, heb ik voor de test een audiophile 24/96 aangeschaft. Kaart werkt perfect met reason, maar met Cubase worstel ik nog enorm. Ik ben inmiddels op de hoogte gesteld dat de asio tests voor de m-audi audiophile kaart niet nodig zijn. Maar als ik Cubase opstart, zie ik hem de vst's inladen en knalt hij er daarna uit, met een window (cubase has generated error) zo'n standaard xp error message.

Wat te doen, of beter gezegd welke instellingen, ik zie dat hij de DiO 2496 driver gebruikt? Zijn er bepaalde instellingen voor m-audio ?

In principe zou het geen probleem mogen opleveren. Je moet overigens (naar mijn mening) wél altijd een asio sync test uitvoeren wanneer cubase erom vraagt. Op die manier weet je zeker dat alles goed draait. Je moet geen bijzondere instelingen maken voor de 2496. Behalve dan het selecteren van de juiste ASIO driver in de audio settings van cubase. Probeer eens een update te installeren voor je 2496. Welke cubase versie heb je? Probeer het opnieuw installeren van (naar ik aanneem een gekochte versie??) cubase.

Als het met Reason wel goed werkt is er blijkbaar geen probleem met de 2496 zélf....

Origineel geplaatst door meesha74
In principe zou het geen probleem mogen opleveren. Je moet overigens (naar mijn mening) wél altijd een asio sync test uitvoeren wanneer cubase erom vraagt. Op die manier weet je zeker dat alles goed draait. Je moet geen bijzondere instelingen maken voor de 2496. Behalve dan het selecteren van de juiste ASIO driver in de audio settings van cubase. Probeer eens een update te installeren voor je 2496. Welke cubase versie heb je? Probeer het opnieuw installeren van (naar ik aanneem een gekochte versie??) cubase.

Als het met Reason wel goed werkt is er blijkbaar geen probleem met de 2496 zélf....

het vreemde is dat hij wel met mijn audigy kaart werkte. Ik heb een schone install van xp gedaan omdat de audiophile er in kwam. Maar ik heb cubase nog niet aan de gang gekregen. ZOu je mij kunnen vertellen hoe driver zou moeten heten? Ik zal wel even kijken of er nog een update voor de 2496 kaart is

Het wil niks zeggen dat het met de audigy wel werkte. Het is misschien een driver probleem. Download de laatste drivers voor de 2496 http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers. en installeer deze. Daarna Cubase opnieuw schoon installeren (dus liefst ook alle VST's) en opstarten. Als alles dan werkt moet je de ASIO sync test uitvoeren. (weet eigenlijk niet meer zeker of dit bij de laatste versies van SX nog nodig was...) Kies vervolgens bij de audio settings (Device setup-VST Multitrack) voor de "M-Audio Delta ASIO" driver. Misschien moet je dan nogmaals een ASIO sync test doen.

Wanneer je wellicht géén "legale" versie hebt (moet je zelf weten) kan ik natuulijk niks garanderen. Kan heel goed zijn dat je dan een probleem hebt mbt. het aan de praat krijgen van je 2496.

Er is nog een ander probleem waar het aan kan liggen: sommige moederborden hebben een onboard geluidskaart, die zelfs als ie uitgeschakeld is problemen kan veroorzaken. Kijk daar ook eens naar zou ik zeggen...

Ik heb ook een vraagje ivm deze 2496...

[Newbie modus]

Ik had tot nu toe ook een Audigy kaart. Ik heb me onlangs de 2496 aangeschaft en gisteren geïnstalleerd. Waar ik niet aan had gedacht is dat mijn speakersetje hier niet op gaat.

Ik heb namelijk ooit voor ik met Cubase e.d. begon, de speakerset A 2.500 Compact Surround Power van Philips gekocht voor een prijsje. Heel leuke speakers om muziek te beluisteren op pc.

Nu vraag ik me af of ik tijdelijk geen adapters kan kopen om van die klijne cinchen, grotere plugs te maken om op de 2496 te installeren.

Of is mijn enige optie nu nog een klein mixertje kopen en de M-Audio DX4 monitors bijvoorbeeld?

Ik weet dat dit beter zou zijn, maar ik vroeg me af of ik geen tussenstop kon maken tot mijn budget weer meekan? :stupid

[Newbie modus]

Thanks

Attachments

• a2500_h.jpg
    a2500_h.jpg
    2,5 KB · Bekeken: 119
Ja hoor. Je kunt bij de meeste hifi winkels gewoon verloopjes kopen. Zoek wel goed uit van wat naar wat je moet gaan. Ik weet niet wat er aan je speakers zit maar elk verloop is te koop, danwel te maken. Let wel op dat de 2496 maar 2 (analoge) cinch uitgangen heeft. Dus wat dat betreft heb je niks aan je philips surround setje.

Je kunt natuurlijk ook een mixertje kopen. Maakt het wel wat handiger. Daar kun je dan overigens ook gewoon je speaker-setje op aansluiten. (maar ook hier wederom, géén surround!)

:okdan:

Bedankt Meesha!

Ik denk dat ik dan maar best die surround buiten smijt en eens iets anders ga kopen... weer geld...

Wat voor mixertje heb ik minimaal nodig in mijn setup: PC, Keyboard, geluidskaart 2496 en 2 active monitors?

Dat ik weer niets koop waar ik niets mee kan doen of zo... being a newbie costs me a lot :erm:

P.S. Leuke intro op je site...

Origineel geplaatst door divinio
Wat voor mixertje heb ik minimaal nodig in mijn setup: PC, Keyboard, geluidskaart 2496 en 2 active monitors?

CHECK :)

Maar het meest minimaal is helemaal geen mixer.

Origineel geplaatst door divinio
Bedankt Meesha!

Ik denk dat ik dan maar best die surround buiten smijt en eens iets anders ga kopen... weer geld...

Dat ik weer niets koop waar ik niets mee kan doen of zo... being a newbie costs me a lot :erm:

P.S. Leuke intro op je site...
Ja soundcraft heeft mooie dingen. Als het écht goedkoop moet kun je eens naar Behringer kijken. Iets met 4 (stereo) kanaaltjes lijkt me genoeg.

Maar, wat bedoel je met "mijn setup: PC én geluidskaart"? Lijkt me toch hetzelfde? Het is wel altijd fijn als je meerdere uitgangen op je mixer hebt. Twee naar de geluidskaart, twee voor bijv. md of mp3 recorder, en een aparte regelbare monitor / controlroom uitgang. Wat wil je ervoor uitgeven?

O, en leuk dat je m'n website effe hebt bekeken...:okdan:

Met die geluidskaart wou ik gewoon even vermelden dat ik de 2496 had. Maar ik veronderstel dat je daar alle mixers op kan aansluiten. Niet?

Ik ben gewoon steeds bang dat ik dingen koop waarvan ik de helft nooit zal gebruiken. Ik zie soms het bos niet meer door de bomen met al die modellen e.d.

Ik weet nu wel dat ik beter een mixer zou kopen en ik ben naar die van Soundcraft gaan kijken en ik vind er alleen maar goede commentaar bij. Ik heb hem al gevonden voor € 109 bij www.musicstorekoeln.de.

Dus nu dit nog wat overwegen want eigenlijk zou ik me dan ook meteen actieve monitors willen aanschaffen. Bijvoorbeeld de DX4 van M-Audio. Die staan aan € 159. Zit ik dus al aan €270 ongeveer. Ik durf geen tweedehands monitors aan te schaffen...

Op zich niet veel natuurlijk die € 270 maar moet mijn budget nog eens bekijken.

Type geluidskaart maakt voor het aansluiten niet uit. (tenzij je kaart alleen maar digitale in/uitgangen heeft, dat past niet op een analoge mixer.) Die soundcraft is prima. Die monitors ken ik niet maar ze zullen absoluut hun kunstje goed doen. En zeker als je net begint moet je niet meteen allerlei dure spullen gaan kopen. Dat kan altijd nog wel....

O, en inderdaad kun je beter geen 2e hands monitors kopen. Grote kans op problemen!

Back