Waldorf Attack <-vs-> Machine Drum

G

Guest

Guest
Hi,

nou las ik de thread Xbase vs MD en was ik nieuwsgierig hoe MD vs de Waldorf Rack Attack vergeleken kan worden. Waldorf heeft volgens mij toch wel een leuk bakkie gemaakt, net voordat ze over de kop gingen. Beide staan te boek als drum synth. Kunnen deze qua sound met elkaar vergeleken worden, of is het als apples en peren ?

Ronald

Appels en peren volgens mij.
De MD is een beest voor het stevige werk volgens mij, terwijl de Attack meer voor de wat abstracte drums is (meer voor het experiment dus). De attack lijkt me overigens een erg leuk bakkie.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Appels en peren volgens mij.
De MD is een beest voor het stevige werk volgens mij, terwijl de Attack meer voor de wat abstracte drums is (meer voor het experiment dus). De attack lijkt me overigens een erg leuk bakkie.
ik ken de sound van de attack niet maar de beschrijving die je eraan geeft is net zo goed van toepassing op de MD

De paar keer dat ik met de Attack gespeeld heb kreeg ik er genoeg uitermate interessante gefreakte drums uit. Prima passend in het straatje van Warp/Rephlex, maar ook voor minimal en meer abstracte/experimentele muzieksoorten. Maar echt dikke percussie, bijv. a la Airbase, lukte me niet. Volgens mij kan dat in de MD wel prima. De MD ken ik alleen van demo's, dus wat voor gefreak je er verder uit kan halen weet ik niet precies.

Ik begin mijn Rack Attack nu een beetje te kennen/gebruiken, en daar zitten echt wel leuke sounds in. Van Electro tot ach maakt niet uit hoe je het noemt, alles klinkt wel leuk ;)

Ronald

Een MD klinkt direkt goed, je moet weinig moeite doen om ietwat hedendaagse Techno/Trance/Percussie geluiden te maken die goed klinken. Met Waldorf Attack kan je 3 uur zitten sukkelen en nog niks bruikbaars hebben :D

van de machine drum weeetik het niet zo goed (heb er nog niet op gespeeld )maar kan je wel vertellen dat de rack attack een supervette bak is ,ik heb de software versie en ben van plan om de hardware te kopen .
Realistische drums ?nope
gefreakte en expirementele drums?you bet 8~

Origineel geplaatst door the tall lad
kan je vertellen dat de rack attack een supervette bak is ,ik heb de software versie. Realistische drums ?nope
gefreakte en expirementele drums?you bet 8~

Idd, gebruik de soft versie ook regelmatig, je moet 'm een beejt leren kennen eerst, maar eens dat achter de rug is kan je er gefreakte niet- standaard originele geluiden (percussie dus) uithalen.

SonicCharge Microtonic is ook erg cool voor percussiegeluiden.

Erg onbekend maar ook erg leuk!

weet iemand wat de maximale resolutie van de sequencr van de MD en de Attack zijn.
En of er nog meer goede demo's online staan door iemand zelf gemaakt, dus geen demo sh*t. :D

Origineel geplaatst door gerrie79

En of er nog meer goede demo's online staan door iemand zelf gemaakt, dus geen demo sh*t. :D

als je begrijpt wat ik bedoel.:gaap:

Tevens: is het mogelijk om vol en strak laag uit een rack attack te krijgen.
Uit de software versie niet echt heel diep vergeleken met de bassdrums die ik in de
MD demo's voorbij heb horen komen. . . . . . .?:confused:

Origineel geplaatst door Acidfever
SonicCharge Microtonic is ook erg cool voor percussiegeluiden.

Erg onbekend maar ook erg leuk!

Idd, zeker nu versie 2 uit is. Iedere drum zijn eigen output! :)

Back