Teisco 60+110 / Yamaha CS10 / Crumar

Ik vindt deze er erg gaaf uitzien:

87490571.jpg

Die teisco bakken hebben op een of andere manier een soort van aantrekkingskracht op me...ik wil er zeker nog eens een kopen...

maar eerst mijn huis af...

:P

Zijn die mooi teisco's nou wel of niet met een normale cv converter aan te sturen??

Had eens gehoord dat het volt per oct. lager lag bij die dingen en dat je ze eerst moest modden!?

Gr,

Chris

Hallo,
Ik ben diegene die ze te koop heeft staan.
De 60F heeft normale CV en gate ingangen, de 100F niet.

Hoe groot is het verschil tussen de 60f en de 110f. Klankmatig dan he, de 110f is natuurlijk veel uitgebreider (2 vco's etc).

Het gaat inderdaad om de 100F.
De 100F heeft extreme modulatiemogelijkheden en ik gebruik em dan ook altijd voor effecten, verder zijn de basjes okee, hij doet me wel denken aan de doepfer MS404, maar geen mogelijkheden tot aansturen helaas. De 100F klinkt heel anders dan de 60F (en de 110F). De 60F klinkt veel warmer, met name door de Pulse Width modulatie, en is veel geschikter voor leads. De sample&hold is een leuke extra aan deze synth. De 110F is als de 60F maar dan met 2 oscillatoren; ik heb deze nooit gehad, maar Sander heeft er eentje, misschien kan hij hier meer over vertellen.

yo, dat had ik gezien hoor, het ging me er om of er wel verschil is tussen de 60f en de honderdentien ef . Intussen de manual gevonden waarin beide beschreven staan. Zal wel weinig of geen verschil zijn in de basisklank/filter etc.

Back