fantom x-->PC

jeroen12

Nieuwkomer
ik ben nog een absolute beginnneling met synths, want ik speel eigenlijk gitaar. onlangs ben ik ook met trance begonnen en ik heb een fantom X waarmee ik ook al in een metalband speel, maar nu maak ik daar ook trance mee, alleen krijg ik die bestand niet van de fantom op mijn computer. die bestanden staan in SVQ of MIDI maar mijn computer kan blijkbaar geen van beide lezen als ik ze gewoon met usb overzet. ook zou ik graag toch nog een klein beetje kunnen afmixen op mn pc, dus zou ik de sporen van de sequencer op mn keybord graag behouden. wat is de eenvoudigste manier om dit te doen ?
jeroen

Dat zou toch moeten lukken met de fantom x-editor (bijgeleverde software)

Maar zoek anders even op www.fantomized.info onder forum, daar staat je antwoord vast wel tussen.

Groetjes van Rudo

Re: fantom x-->PC

Origineel geplaatst door jeroen12
ik ben nog een absolute beginnneling met synths, want ik speel eigenlijk gitaar. onlangs ben ik ook met trance begonnen en ik heb een fantom X waarmee ik ook al in een metalband speel, maar nu maak ik daar ook trance mee, alleen krijg ik die bestand niet van de fantom op mijn computer. die bestanden staan in SVQ of MIDI maar mijn computer kan blijkbaar geen van beide lezen als ik ze gewoon met usb overzet. ook zou ik graag toch nog een klein beetje kunnen afmixen op mn pc, dus zou ik de sporen van de sequencer op mn keybord graag behouden. wat is de eenvoudigste manier om dit te doen ?
jeroen

Midi sequence bestanden bevatten geen audio data, dus overzetten via USB en deze als audio bewerken kan dus niet. Wat je moet doen je midi sequence in audio formaat omzetten (wav), dit kun je doen met de re-sample optie in je Fantom, heel handig. Vervolgens kun je deze overzetten mbv USB naar je PC en daarna bv op een audio-CD branden of in een mp3 omzetten. Als je operating system versie 2.0 hebt op je Fantom beschik je overigens over 8 audio tracks in je sequencer :eureka:

zie ook Fantomized web site voor meer info over re-sampling: How do I resample my song and transfer it to computer for editing/CD burning/MP3 creation?

Ik zit met hetzelfde probleem.

ik heb een XA, die heeft maar 4 mb om te samplen.

maar er moet tog wel een andere manier zijn? :confused:

Origineel geplaatst door Producer
Ik zit met hetzelfde probleem.

ik heb een XA, die heeft maar 4 mb om te samplen.

maar er moet tog wel een andere manier zijn? :confused:

Extra geheugen kopen... 512MB voor ongeveer € 80,--
( http://www.pricewatch.info/item/15040 )

Dan heb je 516MB dat is ongeveer 50 minuten stereo samplen, lijkt mij toch wel genoeg...

Groetjes van Rudo

Back