Stands P90 icm X7

Ensemble

Ouwe rot
Dag allen,

Binnenkort ga ik een P90 kopen die ik als masterkeyboard zal gebruiken.
Nu heb ik ook een Roland Fantom X7.

Deze twee wil ik eigenlijk het liefst boven elkaar plaatsen.

De Yamaha p90 op normaal nivo (midden)
De Roland X7 erboven.

deze opstelling heeft het voordeel dat ik naar hartelust op mijn pads kan drummen in een live situatie.

Het gewicht van de X7 is alleen 14,5 kg. En ik twijfel over de stand keuze want dat is natuurlijk wel veel als je een stabiele situatie wil zonder bewegende synths.

Een SF vriend heeft me al gewezen op de Quiklok Z72 en op een andere site las ik weer dat de Apex AX48B helemaal top is.

Any tips?

Semble

Ik heb een Ultimate Aphex Keyboard Stand voor een Fantom X7 (boven) en een Yamaha Motif7 (onder). Dit bevalt uitstekend!! Ik weet niet hoe zwaar die P90 is.

Attachments

• aphexs.jpg
    aphexs.jpg
    1,4 KB · Bekeken: 89
stand

stand

Hoi Barthology,

Bedankt voor je reactie!

Goed te horen dat je de x7 ook "boven" hebt staan en dat dat geen problemen oplevert.

Ik twijfel echter nog over wat ik zal doen de door jouw genoemde stand ziet er iig stevig uit.

Ik laat het je wel weten wat het is geworden.
De p90 is overigens 16,9kg.

Groet.

Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf m'n A90ex op 'n Quiklok 641 staan, en dat is best stevig!
In het verleden stond er op de bovenste stand dan ook nog een Kawai K5000 zonder een centje pijn.
Tegenwoordig staat daarop een houten plank met een aantal controllers, en dat gaat ook prima.

Enige probleempje is dat je de 'kruising' tegen je benen voelt.
Als ik wat meer geld had willen besteden, was ik denk ik voor een Quiklok 'Z' stand gegaan;
ik vond die Deltex dingen behoorlijk wankel aandoen, zeker als dat een beetje 88 toetsen stabiel moet houden.
Met twee van die armpjes op 30 cm afstand van elkaar, zeker?
Moet je es een stevig akkoord aanslaan in het hoogste octaaf, of even spelen met de modwheels.... griezelig hoor! :D

QLKQL641.jpg

Quiklok

Quiklok

Hoi Sjaak,

Dit week-end heb ik de Z 726 besteld.
Denk dat dit ding stevig genoeg is.

Dank voor de tips allen.

Back