Korg Kaoss Pad 2

dunic

yes
Hallo,

Ik heb reeds een kp2 aangeschaft en ik snap eigelijk niet waar de hype vandaan komt. Er zijn een aantal effecten die heel vet klinken, maar het lijkt wel alsof dat ding vanzichzelf wat bugs heeft.

Om te beginnen met de sample effecten, 90 t/m 99. De sample klinkt vaak een stuk harder, en ligt tegen distorted aan. Terwijl dat peak-lampje toch echt niet brande tijdens het opnemen. Ook moet ie 'm vaak even laden/bufferen, wat duidelijk te horen is..het is net geen stilte maar wel irritant.
Een aantal andere effecten klinken heel bassig, en andere wil heel treblelig. Andere klinken weer lo-fi achtig. Dit verschil is vooral merkbaar als je d.m.v de mute switch weer het originele signaal erin laat komen.
Ook heb ik bij een aantal synth effecten last van een soort van randaarde probleem, net als je bij een gitaar waarvan je de gitaren aantikt, *kgrschtsch* maar dan heel kort dat idee...

Zijn hier meer gebruikers die hier last van hebben?

Klinkt bekend allemaal. 't is nogal een lofi apparaat met bovendien een laag in en uit signaal niveau.
Ik dacht ook dat het geluid mono wordt door veel effecten.

Live wel bruikbaar, maar in de studio niet.

idd ik gebruik da ding voor draaien niet voor producen, ga ik ook niet doen in de toekomst...

Ja voor live is het wel oke, filters klinken wel okee daarvoor maar de rest kom ik toch weer uit op andere effectapparatuur. Jammer. Gek ook, ik zie die kp2 best vaak in anderman studios.

Re: Korg Kaoss Pad 2

Origineel geplaatst door dunic
De sample klinkt vaak een stuk harder, en ligt tegen distorted aan. Terwijl dat peak-lampje toch echt niet brande tijdens het opnemen.

Ik heb hier zelf de KP1 liggen. Dat distorted afspelen ligt aan het afspeelvolume: Als je gewoon hetzelfde volume wilt als dat waarmee je het hebt opgenomen, moet je in op de middenlijn blijven van de touchpad; naar boven toe boost ie 'm, naar beneden maak je het geluid zachter.

Laden/bufferen heeft de mk1 geen last van in elk geval (heeft misschien te maken met het opslaggeheugen voor de opgenomen samples???).

Nah je hebt verschillende, het is bij mij bv. bij die forward en reverse shit, linksbovenin is dan reverse en rechtsbovenin forward, naar beneden toe verander je de pitch geloof ik, kan het nu at the moment niet nakijken. Maar die is echt een stuk harder dan de origineel opgenomen sample.

Back