PAD's [gratis?]

Gitaarwerk

Stamgast
Hoi.. ehmz.. beetje krom om et hier neer te zetten, maar zoveel topics openen is ook onzin.

Wat ik zoek eigenlijk is een goeie module voor pad's en strings. Ik wil niet dat de module boven een 800 euro uitkomt..

maar dat wil ik later doen..
wat ik nu wil is wat serieuser met plugins gaan werken.
Weet iemand het liefst gratis een goeie plugin die mooie pad's produceert?

plug in = fm7?
hardware= korg wavestation?

iemand andere ideen?

uik heb nu ff de fm7 gedownload om te proberen.. maar ik vind em redelijk ingewikkeld.. liever een met draaiknoppen..
wel leuke geluiden..maar vreet proc kradacht.. sampletjes mogen ook wel..

triton en proteus 2500 leken me wel wat..alleen weer zo prijzig..

Je moet inderdaad meer richting Triton denken, of een Virus A (voor pad's dan). Triton Rack ligt echter alweer ver buiten je budget. Tweedehands Triton LE is ook niet voor onder de 1100 euro te vinden.

Voor pads is een Roland D-50 wellicht je keus. Voor strings zou ik dan tweedehands JV1080 met orchestralboard kopen of iets van JV1010. Ben je klaar voor zo'n 500-600 euro.

Software synths ... koop een Midiman Oxygen 8/Evolution MK249c icm met NI FM7/Absynth ... en voor strings iets van Gigastudio of goede sample CD. Maar zoals je al zei heb je om optimale resultaten te halen een goede PC/geluidskaart combinatie nodig.

Ik denk dat het met de geluidskaart en de pc wel goed zit
(256mb ram / p3 / egosys waveterminal 2496 / unitor 8 )

Zijn er ergends samples te luisteren (om het even lui te mogen vragen) van die roland d-50??

Ik gebruik zowieso midi keyboards.. ik probeer van 'fuse' de evolution mk125 over te kopen.. (die bou ik in mijn tafel in dan denk ik) en ik heb nog een paar losse keyboards staan voor het grotere werk

tnx voor je reactie :)

Origineel geplaatst door Lotuz
Probeer deze gratis VSTi eens:

Cheeze Machine
k ga em vanavond uitproberen.. tnx :okdan:

of Crystal van Greenoak. ook gratis, is eigenlijk een soort gratis versie van Absynth [-achtig...].
is al een keer een topic over geweest. daar kan je veel uithalen, uit die VSTi, zeker ook goeie pads.

Origineel geplaatst door cyan_circle
of Crystal van Greenoak. ook gratis, is eigenlijk een soort gratis versie van Absynth [-achtig...].
is al een keer een topic over geweest. daar kan je veel uithalen, uit die VSTi, zeker ook goeie pads.
tnx :) ook ff uitproberen..
heb nog geen ijd gehad om die andere ook te proberen..dat ga ik komende week doen.. hoef ik niet te werken :D

Tja ik ben eenmaal voortaan SoftwareFreak dus ik zeg NI Absynth will do the job!!!!

Origineel geplaatst door Lotuz
Probeer deze gratis VSTi eens:

Cheeze Machine

deze is inderdaad heel leuk, al regelmatig gebruikt.

Back