Nightstorm
Ouwe rot
vergeef me mijn onwetendheid, maar ik wil wel 's weten wat stabs nou precies zijn
voor zover ik het begrijp zijn geluiden die erg bijdragen aan bijv. de drive van een dancetrack, korte sounds die knallen op de beat zeg maar...de sounds hebben een soort energie in de attack zitten (transienten ofzo heb ik ergens opgevangen?) en kunnen soms erg agressief zijn (of altijd?), wat ik zelf kan bedenken is dat dat gedaan wordt d.m.v. de volume- pitch- of filterenvelope, maar klooien daarmee heeft mij nog niet echt resultaat opgeleverd (ben nog niet zo heel erg gevorderd in het van scratch sounds maken, vandaar dat ik wat bij wil leren
)
maar goed dit is wat ik mezelf erbij voorstel maar wil nou wel eens van jullie weten wat een "stab" een "stab" maakt...en daarnaast ben ik ook benieuwd wat een sound nou zo'n heel agressieve attack mee kan geven
alvast bedankt!
voor zover ik het begrijp zijn geluiden die erg bijdragen aan bijv. de drive van een dancetrack, korte sounds die knallen op de beat zeg maar...de sounds hebben een soort energie in de attack zitten (transienten ofzo heb ik ergens opgevangen?) en kunnen soms erg agressief zijn (of altijd?), wat ik zelf kan bedenken is dat dat gedaan wordt d.m.v. de volume- pitch- of filterenvelope, maar klooien daarmee heeft mij nog niet echt resultaat opgeleverd (ben nog niet zo heel erg gevorderd in het van scratch sounds maken, vandaar dat ik wat bij wil leren
)maar goed dit is wat ik mezelf erbij voorstel maar wil nou wel eens van jullie weten wat een "stab" een "stab" maakt...en daarnaast ben ik ook benieuwd wat een sound nou zo'n heel agressieve attack mee kan geven

alvast bedankt!

Dat ik dat nog nooit geprobeert heb... Zware metalplaten samplen en dan als staps gebruiken... Ik ga eens wat klooien en zo een metal-d'nb nummertje ineenflanse
(puur voor de fun)