UPS?
ik kreeg eens een minimoog via ups, ook uit duitsland, die helemaal kapot was: de bak hing los en had duidelijk een pdonder van opzij gehad. alle schroeven lagen eruit. de kast was gebroken, aan de achterkant en het bovenste latje was eraf. toets kapot, enkele toetscontacten zaten aan de verkeerde kant van de strip en intern was de bedrading van de voeding zo verschoven dat de synth enorm stoorde. zat tegen de koptelefoonuitgang aan dacht ik.
de verpakking was in mijn ogen perfect:een heel grote, stevige doos. op de bodem platen schuimplastic en verder rondom schuimrubber en van die chips. toen ik aankwam bij UPS in Schieda lachte de eikel die erover ging me gewoon uit: 'o, ik zie het al, is neit goed verpakt.' hij legde uit dat na enkele dagen, tijdens transport, die chips inklinken en er zo ruimte ontstaat in de doos (een laag van 4, 5 cm of zo), waardoor zware spullen heen en weer worden geschud. je moet de doos met een flinke kop erop met chips vullen.
ik heb die zak nog gevraagd of ze zulke uitleg ook gaven als klanten met een pakket aankwamen, maar hij lachte alleen maar. er was niks aan te doen. ik heb toen de verkoper gemaild die zei dat hij zijn advocaat contact zou laten opnemen met UPS. ik kreeg binnen een week de schade vergoed. toen kon het ineens wel. als ze de kans krijgen, pakken ze je gewoon.
ik denk dat TNT nog erger is, maar een M5 zou ik gaan ophalen. lekker op de boot naar engeland.