Cwejman VS Macbeth

... Ik kan eigenlijk geen review vinden van de M5 of Cwejman of was ik lui aan het zoeken op het net :P

Heb ooit de S1 hier gereviewed:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=38522

Ben trouwens ook een enorme MacBeth fan, maar de M5 is te groot voor mijn bescheiden woning.

Bij zowel de S1 als de M5 kun je door het toevoegen van een VCF naar keuze uit een klein modulair rackje het karakter in een handomdraai totaal veranderen.

@Lennox gefeliciteerd,
Laat hem versturen met ups en niet met de gewone post.

Wat betreft die cwejman: ik vond er weinig aan we hadden hem nieuw gekocht maar hij is hooguit 4 x aangeweest.

Beetje te braaf en dun vond de basisklank ook niet echt mooi.

nee cwejman zit niet in de vintage hoek zoals de M5,heeft zijn eigen cleane sound. Ik heb zelf geen cwejman osc in mijn modular, maar wat ik van die osc heb gehoord.... de VCO6 is een mooie oscillator, de PWM is gewoon supermooi!

Is dat ook op de s1?

hoe klein kan zo'n rekje zijn? zit je meteen aan 19" vast of is dat te variƫren. ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik zou best een rijtje modules willen hebben in een bescheiden kastje. ben benieuwd naar de ems modules, nog wat cwejman, de para eq bv en (jawel) 2 joysticks.....

vinnieq: midi opmerking over de cwejman is juist - die is basis en niet altijd vekkeloos.
en de cwejman kan heel clean zijn, maar dat kan bijna elke synth, je moet er wel iets voor doen. ik vind m toch wel erg fijn, ook als ie bv de phatty bewerkt of zo. de M5 heeft wel duidelijk een veel bruter geluid.

bedoel je voor cwejman module's?

Ik had ooit eens 2/3 19" rackjes....
maar je kan ook zelf een klein kastje maken met wat eurorackstrips toch?

Ik wil ook ff kwijt dat midi toch ook wel fijn is, ik adviseer nu dan ook blijf of bij CV of MIDI.....nu kan ik bv slechts 1 automation gebruiken van uit m'n pc. :(

Of ik moet analoge sequencers gaan halen maar dat zie ik niet zitten...
dus leo als je nog een voyager over heb mss kunnen we een dealtje sluiten....

:D

Dat de Cwejman zij netjes is vind ik juist goed. Je kunt er van die lekker natte percussieve dingetjes mee maken. Dat lukt niet altijd met een bak met hard scheurend filter. De MacBeth M3X die ik heb gehad was ook wel fijn maar van dat brullende gebonk werd ik een beetje moe. Ik vrees ook een beetje dat dat met de M5 het geval is en dan is het een hoop geld en ruimte die dat ding kost. Ik zou de twee versies van de M5 wel eens naast elkaar willen horen. Kun je eens wat posten Rombraz?

mja echt clean hoeft echt niet,
als je gaat moduleren klinkt het echt wel lekker.. cranky agressief door de snappy envelops.

Als ik de decay van mijn amp draai dan klapt ie er lekker in hoor :D

Dat de Cwejman zij netjes is vind ik juist goed. Je kunt er van die lekker natte percussieve dingetjes mee maken. Dat lukt niet altijd met een bak met hard scheurend filter. De MacBeth M3X die ik heb gehad was ook wel fijn maar van dat brullende gebonk werd ik een beetje moe. Ik vrees ook een beetje dat dat met de M5 het geval is en dan is het een hoop geld en ruimte die dat ding kost. Ik zou de twee versies van de M5 wel eens naast elkaar willen horen. Kun je eens wat posten Rombraz?

Ik heb ook en M3X gehad en vond die toch wel fijn klinken, anders toch weer dan de M5. Moet ik erbij zeggen, dat ik de "oude" versie heb en volgens Rombraz zit er inderdaad verschil tussen de M5 en de M5N.

Toch hoeft de M5 niet altijd bruut te klinken hoor, dat ligt grotendeels aan de gebruiker. In de in deze draad geposte track heb ik gewoon het 24 dB filter gebruikt (dus niet de multimode) en dat heeft toch een redelijk open sound zo, niet agressief oid. Maar ik geloof direct dat de S1 een stuk nauwkeuriger werkt en dat lijkt me ook een superbak qua klank, die ook nog eens mooi uit is te breiden met de modules van Cwejman zelf :W

Maar ik geloof direct dat de S1 een stuk nauwkeuriger werkt

vanavond stond ie ineens 3 semitones hoger gestemd. ik was wat aan het rommelen geweest met midi erdoorheen! of zou het de kou zijn?!

@Lennox ik heb een keer een M5n met tnt zien aankomen nieuw van bureau Schneidder , de hele achterplaat was eraf doordat die was gevallen en alle schroefjes waren er afgebroken, alles werd overigens wel vergoed na veel gezeur
Met ups nooit problemen gehad.

magk zeggen beetje evolver [dus cem ]achtige sound
zoals je int eerste linkie de sound af en toe tipish hoort pieken uit zn filter waarschynlijk door de snappy env.

klinkt goed
ben nu zeer m5 benieuwd
idd sjoerd komop met die demo,s ....:okdan:

ff iets heel ander omdat ik een wooden case an t bouwen ben
de doepfer voeding hebk al
wilk eigenlijk om beetje modules te kopen & te beginnen
- mfb spulletjes kopen
khoor al gelach
maartis cheapo / leuk [zekers deze bundle omdat ik percussie / drums leuk vindt om te doen ]
check http://synthshop.nl/public_html/view_product.php?product=mfb_021
vindt 393 voor de sequencer + 3 drum modules niet gek

maar zet wel weer mn bedenkingen by bv de
http://synthshop.nl/public_html/view_product.php?product=mfb_031

t wordt volgensmij pas egt leuk asje modulaire drummetjes kan maken
heb synth genoeg van diverse qualitys

wat denken jullie
is mfb so cheap / bad asit looks

ff off topic gegaan vanwege de minijacks :D
is wel allemaal weer lekker te inte greren met doepfer / euro rack spul

[helaas moeten sommige t met minder spul dan 2 tot 5000 eu stelen...]
t gaat niet om hoe lang je modulair is ,...hoeje der mee wiebelt haha:baco::halleluja:D

@Lennox ik heb een keer een M5n met tnt zien aankomen nieuw van bureau Schneidder , de hele achterplaat was eraf doordat die was gevallen en alle schroefjes waren er afgebroken, alles werd overigens wel vergoed na veel gezeur

UPS?
ik kreeg eens een minimoog via ups, ook uit duitsland, die helemaal kapot was: de bak hing los en had duidelijk een pdonder van opzij gehad. alle schroeven lagen eruit. de kast was gebroken, aan de achterkant en het bovenste latje was eraf. toets kapot, enkele toetscontacten zaten aan de verkeerde kant van de strip en intern was de bedrading van de voeding zo verschoven dat de synth enorm stoorde. zat tegen de koptelefoonuitgang aan dacht ik.

de verpakking was in mijn ogen perfect:een heel grote, stevige doos. op de bodem platen schuimplastic en verder rondom schuimrubber en van die chips. toen ik aankwam bij UPS in Schieda lachte de eikel die erover ging me gewoon uit: 'o, ik zie het al, is neit goed verpakt.' hij legde uit dat na enkele dagen, tijdens transport, die chips inklinken en er zo ruimte ontstaat in de doos (een laag van 4, 5 cm of zo), waardoor zware spullen heen en weer worden geschud. je moet de doos met een flinke kop erop met chips vullen.
ik heb die zak nog gevraagd of ze zulke uitleg ook gaven als klanten met een pakket aankwamen, maar hij lachte alleen maar. er was niks aan te doen. ik heb toen de verkoper gemaild die zei dat hij zijn advocaat contact zou laten opnemen met UPS. ik kreeg binnen een week de schade vergoed. toen kon het ineens wel. als ze de kans krijgen, pakken ze je gewoon.

ik denk dat TNT nog erger is, maar een M5 zou ik gaan ophalen. lekker op de boot naar engeland.

UPS?
ik kreeg eens een minimoog via ups, ook uit duitsland, die helemaal kapot was: de bak hing los en had duidelijk een pdonder van opzij gehad. alle schroeven lagen eruit. de kast was gebroken, aan de achterkant en het bovenste latje was eraf. toets kapot, enkele toetscontacten zaten aan de verkeerde kant van de strip en intern was de bedrading van de voeding zo verschoven dat de synth enorm stoorde. zat tegen de koptelefoonuitgang aan dacht ik.

de verpakking was in mijn ogen perfect:een heel grote, stevige doos. op de bodem platen schuimplastic en verder rondom schuimrubber en van die chips. toen ik aankwam bij UPS in Schieda lachte de eikel die erover ging me gewoon uit: 'o, ik zie het al, is neit goed verpakt.' hij legde uit dat na enkele dagen, tijdens transport, die chips inklinken en er zo ruimte ontstaat in de doos (een laag van 4, 5 cm of zo), waardoor zware spullen heen en weer worden geschud. je moet de doos met een flinke kop erop met chips vullen.
ik heb die zak nog gevraagd of ze zulke uitleg ook gaven als klanten met een pakket aankwamen, maar hij lachte alleen maar. er was niks aan te doen. ik heb toen de verkoper gemaild die zei dat hij zijn advocaat contact zou laten opnemen met UPS. ik kreeg binnen een week de schade vergoed. toen kon het ineens wel. als ze de kans krijgen, pakken ze je gewoon.

ik denk dat TNT nog erger is, maar een M5 zou ik gaan ophalen. lekker op de boot naar engeland.

poeh ik wordt al angstig bij de gedachte als hij wordt verstuurd :( ik zal Ken vragen wat zijn ervaringen zijn en deze verhalen zeker even met hem delen.

Ik mag aannemen dat Ken inmiddels weet hoe hij deze jongens moet inpakken en versturen ;)

Volgens mij moeten die gasten die bij postbedrijven werken enorme sadisten zijn...lekker mensen zieken....

Parkeerwachters/TNT/Douane/Kamerleden, allemaal ophangen

ik had pas een apparaatje van iemand gekocht en vroeg of hij het wilde opsturen. ik moest lang aandringen. hij had voor tnt gereden en gezien hoe het er in de sorteercentra aan toe ging.

maar een goede verpakking kan veel voorkomen en is met huis-tuin-en-keukenmiddelen te maken, zolang het niet om alte grote/zware dingen gaat.

Back