Mpc... Mp Wat?

Een MPC is gebruiksvriendelijk. Zeker als je geen diskettestation erin hebt (een carddrive is echt aan te raden).

Dat verhaal van quantizen... Quantize gewoon niet. Moet je wel Jeroom de metronoom heten maar dat is weer een ander verhaal :D Een maat van me gebruikt Cubase, ik word gewoon ziek als die al die menu's doorploetert (oke wel snel) om het net ingespeelde stukje lekker te quantizen... Al die muisklikken vergen zo veel energie, en het duurt me veel te lang.

Op een MPC maak je gewoon lekker snel muziek. Als je een beetje kunt drummen tenminste...

Kijk als jij wilt weten waarom zoveel mensen een MPC geweldig vinden, ga er gewoon eentje testen, kom je er vlug genoeg achter of het iets voor jou is ja of nee. (Probeer wel een 2000XL te testen, een MPC1000 was voor mij laatst in de winkel een heuse teleurstelling).

Sucses!

PS. Een MC909 heb ik ook eens getest en dát was pas een teleurstelling van jewelste! Mja tzal wel weer aan mij liggen :)

Origineel geplaatst door Steven V

Dat verhaal van quantizen... Quantize gewoon niet. Moet je wel Jeroom de metronoom heten maar dat is weer een ander verhaal :D Een maat van me gebruikt Cubase, ik word gewoon ziek als die al die menu's doorploetert (oke wel snel) om het net ingespeelde stukje lekker te quantizen... Al die muisklikken vergen zo veel energie, en het duurt me veel te lang.

gewoon op "q" drukken en klaar. :)
Zonder sneltoetsen werkt het in software altijd langzaam natuurlijk.

Origineel geplaatst door King of Snake
gewoon op "q" drukken en klaar. :)
Zonder sneltoetsen werkt het in software altijd langzaam natuurlijk.

Aha! Nu stap ik ook over op software :D:D

Kzal het m'n makker zeggen als ik nog es bij hem langs ga.

Steven V, wat was er zo bedroevend slecht aan de mc-909 ten opzichte van de MPC?
Wel nieuwschierig nu

Ik zelf heb toen die 909 (mc) net uitkwam gespeeld met dat ding
vond em heel erg omslachtig werken
niet echt iets voor mij
ook de pads vond ik niet echt speel vriendelijk

Origineel geplaatst door Formant
komt uit de hiphop natuurlijk waar meer noobs rondlopen dan in de techno scene ( no offense, maar meeste hiphop gasten weten al niet wat synthese nu eigenlijk inhoud ), jumping on the bandwagon is wel van toepassing vaak ( gemiddelde setup bestaat tegenwoordig standaard uit een mpc, triton, motif en een bende emu romplers ). Waarom, omdat iedereen ze heeft, mede daarom dat de mpc zo populair is.

NIGGA PLEASE!!!! :doei:

De drumpads van de mc 909 doen het na een tijd niet meer! Echt super irritant.

Op een zomerdag een beetje zweten en de pads doen het niet meer!

Ik ben blijer geweest met een mc 303 als met een mc 909!

echt een afrader!

Origineel geplaatst door Formant
komt uit de hiphop natuurlijk waar meer noobs rondlopen dan in de techno scene ( no offense, maar meeste hiphop gasten weten al niet wat synthese nu eigenlijk inhoud ), jumping on the bandwagon is wel van toepassing vaak ( gemiddelde setup bestaat tegenwoordig standaard uit een mpc, triton, motif en een bende emu romplers ). Waarom, omdat iedereen ze heeft, mede daarom dat de mpc zo populair is.

Net als iedere techno producer een acces virus en een nord lead in zn arsenaal heeft

1. De MPC is gewoon retestrak ! en is betrouwbaar.

2. De MPC kan ook ''grooven''

3. De werkwijze d.m.v. de pads en de eenvoud.

4. Nodigt (mij) uit om met hem te spelen :)

5. De klank....en vooral de 12 Bits MPC60 je drums krijgen iets extra's

interface

16 pads maal vier

en spelen maar (oh die zalige note repeat, die mis ik)

of zestien midi tracks

en mute/unmuten maar

Ik heb een mpc1000 gehad, en ik heb hem weggedaan omdat samplen niks voor mij was, maar dat kloppen, meppen, rammen, stompen, wrijven etc. over die pads mis ik wel soms. de feel die je krijgt in de muziek, zalig. totaal anders dan met een midi klavier.

Nu ik was echt heel erg benieuwd naar die MC909, de verwachtingen lagen ook wat hoog dan. 't Was wel een heuse teleurstelling hoe ik bvb aan de cutoff knop draaide en maar een zeer zwak filterke hoorde... 't Ja tkan aan mij gelegen hebben maar ik denk het niet, met mn makker die mee wilde de cutoff knop ook niet werken.

De drumpads... die zijn gewoon slecht te noemen. Nu ja als je een MPC gewend bent zal dat wel normaal zijn zeker?

Die 909 heeft ook slechts 16 kanalen tracks, en maar één midi out en in, dat vind ik wel heel erg sober (wederom ben ik waarschijnlijk verwend met mn MPC2000XL).

Met al die tekortkomingen valt natuurlijk te leven, maar die machine werkte totaal niet inspirerend op me. Een MPC daarentegen... :luv: Dit komt volgens mij omdat die zo lekker simpel werkt, dus ook vliegensvlug. Enige minpunt dat voor mij belang heeft is het diskettestation, dat traag is. Maar dat is gemakkelijk op te lossen met een carddrive.

De MPC1000 kun je trouwens echt niet vergelijken met een MPC2000XL... Die pads bijvoorbeeld zijn niet alleen een stuk kleiner, ze spelen ook anders. Het scherm is wel groter (niet in resolutie maar in omvang), en dat vind ik wel een pluspunt. Maar wat me het meeste stoort aan de MPC1000 is de veel te crappy interface. Alles staat werkelijk té dicht op elkaar. Maar goed het zal wel weer aan mij liggen :mexico:

Wow...
Nu komen er pas interessante dingen naar boven.
Top!

Maar mocht ik ooit eens met een MPC gaan spelen, welke kan ik dan het best aanranden?
Heb nu al dingen over de MPC1000 gehoord die het net niet helamaal was..., MPC2000XL, MPC4000
Eigenlijk zou ik ze allemaal moeten proberen :D

1000 : OS moet nog rijpen, hier geen problemen en ik heb niet zo'n grote 2000XL nodig omdat ik deze niet zo intensief gebruik
2000XL : eigenlijk prima als je aan 32 mb genoeg hebt en er een cardreader induwt - werkt beter dan een stuk of wat SCSI-apparaten eraan
4000 : groot, en veel meer dan wat de 2000(XL) ooit heeft hoeven te doen. Maar wel een mooi apparaat.

ik zou de mpc2000xl en de 4000 proberen
allebij zeer fijn
de 4000 is eigenlijk de 2000 met een Z8 gecombineert
en meer midi uitgangen en meer pad banks
heel fijn apparaat

De MPC2000XL is gewoon een zeer goed platform om vanuit te gaan; je kunt er daarna altijd nog aanhangen wat je wilt. Min of meer per toeval heb ik er laatst een gekocht voor weinig. Qua samplers had ik o.a. al een Z8 en een S950 en die stuur ik er nu mee aan. Echt een geweldig drietal kan ik je zeggen!

De 4000 is natuurlijk de meest complete bak maar die kost ook een duit. Voordeel is dat (volgens mij) de sequencer wat uitgebreider is en beter te bedienen door het grotere display. En het is natuurlijk niet alleen "maar" een drumsampler; je kunt er alle partijen uithalen die je maar wilt.

De 2000XL....tsja, het ziet er ook goed uit gewoon (en dan heb ik het over de oude vertrouwde Akai-kleur, niet de blauwe dus). Degelijk en sober, inderdaad genoeg ruimte tussen de knoppen e.d.....ik weet dat het uiterlijk misschien niets mag zeggen, maar het is gewoon een inspirerende no-nonsense bak die tegen een flink stootje kan. Ik moet zeggen dat ik nog wel gewoon een floppy drive heb; zit er ergens wel aan te denken om daar iets anders in te (laten) bouwen maar weet het nog niet. Gebruik het sampler gedeelte op dit moment alleen voor korte mono drumsamples, en dat is met een floppy aardig te doen vind ik (zeker als je een DSS-1 gewend bent :D)

US $1,798.00

volgens mij proberen ze de dame te verkopen. Die staat in ieder geval beter op de foto's dan de mpc's...

Back