Een MPC is gebruiksvriendelijk. Zeker als je geen diskettestation erin hebt (een carddrive is echt aan te raden).
Dat verhaal van quantizen... Quantize gewoon niet. Moet je wel Jeroom de metronoom heten maar dat is weer een ander verhaal
Een maat van me gebruikt Cubase, ik word gewoon ziek als die al die menu's doorploetert (oke wel snel) om het net ingespeelde stukje lekker te quantizen... Al die muisklikken vergen zo veel energie, en het duurt me veel te lang.
Op een MPC maak je gewoon lekker snel muziek. Als je een beetje kunt drummen tenminste...
Kijk als jij wilt weten waarom zoveel mensen een MPC geweldig vinden, ga er gewoon eentje testen, kom je er vlug genoeg achter of het iets voor jou is ja of nee. (Probeer wel een 2000XL te testen, een MPC1000 was voor mij laatst in de winkel een heuse teleurstelling).
Sucses!
PS. Een MC909 heb ik ook eens getest en dát was pas een teleurstelling van jewelste! Mja tzal wel weer aan mij liggen
Dat verhaal van quantizen... Quantize gewoon niet. Moet je wel Jeroom de metronoom heten maar dat is weer een ander verhaal
Een maat van me gebruikt Cubase, ik word gewoon ziek als die al die menu's doorploetert (oke wel snel) om het net ingespeelde stukje lekker te quantizen... Al die muisklikken vergen zo veel energie, en het duurt me veel te lang.Op een MPC maak je gewoon lekker snel muziek. Als je een beetje kunt drummen tenminste...
Kijk als jij wilt weten waarom zoveel mensen een MPC geweldig vinden, ga er gewoon eentje testen, kom je er vlug genoeg achter of het iets voor jou is ja of nee. (Probeer wel een 2000XL te testen, een MPC1000 was voor mij laatst in de winkel een heuse teleurstelling).
Sucses!
PS. Een MC909 heb ik ook eens getest en dát was pas een teleurstelling van jewelste! Mja tzal wel weer aan mij liggen

Dit komt volgens mij omdat die zo lekker simpel werkt, dus ook vliegensvlug. Enige minpunt dat voor mij belang heeft is het diskettestation, dat traag is. Maar dat is gemakkelijk op te lossen met een carddrive.
en 1 voor thuis.