Vage Roland doosjes die (bijna) niemand kent...

Etaoin, ik wist helemaal niet dat er een kloon v/d Roland Dimension D op de markt was, wat me opvalt is dat deze kloon iig meer instel mogelijkheden heeft dan het origineel!
Idd VerGe-ten, de SDD-320 kun je helemaal niet instellen, 4 vaste presets zeg maar ;)
Heb zelf ooit de Roland RE-301 gehad en durf toch stellig te beweren dat de chorus v/d SDD-320 beter/mooier/warmer/voller (wat je maar wil horen) klinkt dan die in de RE-serie.
Heb de Dimension D (SDD-320) zelf achter m'n Super Jupiter (MKS-80) hangen, niet dat dat nou echt noodzakelijk is, want die klinkt al goed van zichzelf (alhoewel hij niet zo als de rest v/d MKS serie over een interne chorus beschikt) ,maar je krijgt zo wel een ''wall of sound'' vooral in unison mode :okdan:
Zeg maar een beetje over de top :D

Ik heb ook 1 keer een sdd320 gehoord en die chorus is inderdaad anders dan op de 301/501. Veel warmer nog, echt heel mooi. Maar dat die Jappen er dan niet ff een paar instelmogelijkheden op hebben gebouwd heh..

Tja, ik denk dat hij dan te duur door de massa was bevonden.
Hogere ontwikkelingskosten worden dan doorberekend aan de consument :eureka:
Heel berekenend van Roland om 't simpel te houden.
Bijkomend voordeel en nadeel v/d SDD-320 is dat hij geen bewegende delen heeft zoals in de RE serie (dus geen slijtage) en natuurlijk niet vergeten de onovertroffend en uiterst warm (RE serie) en vol klinkende reverb moet ontberen.

Laatst gewijzigd:
Roland RDE-1800 "Digital Echo". Onderdeel van de 'Roland Sound System' serie, maar in een heel andere stijl dan wat ik ooit van Roland heb gezien...
Zie ik daar zelfs Japanse karakters als labeling?

attachment.php

En in het wild:
6763_img_2395_1.jpg

Attachments

• 600x268-2011072800010.jpg
    600x268-2011072800010.jpg
    139,9 KB · Bekeken: 148
l8 die lijn van roland toch wel bekend voor die colors zeg maar meer boss achtig dan ;-]
:P

moet t ff opzoeken had laatst een newtje [voormij dan ] die k toch nie kan betaluh ;-]
- de ronbekende 7 de module / cabinet van de system 100 modulair [roland that is off course;)

Deze heb je ook nog
http://images03.olx.com.ph/ui/1/01/61/7130061_1.jpg

Heb ik ook ooit gehad. Soort van "The Best of" Tenminste dat beweerde Boss toendertijd

sommige van dees floor board zijn half analog / digital
welke ..uh ..
gt6 /8 ook geloof zit eenserie /guitar pedals in /semianalog/digital
midimartin hadr een te koop;-]
[je mist wel de hand knobbies erop

deze serie is ook aardig ronbekend ;-] zie ze nooit chorus nog wel eens
http://www.bossarea.com/other/db5.asp

moet t ff opzoeken had laatst een newtje [voormij dan ] die k toch nie kan betaluh ;-]
- de ronbekende 7 de module / cabinet van de system 100 modulair [roland that is off course;)

System 700, en wat ik op die foto zag was niks nieuws tov de gekende modules. Dus volgens mij is er geen zevende module.

gebruikt door Front 242 maar nog nooit IRL gehoord :

Roland DDR30

Maar dat die Jappen er dan niet ff een paar instelmogelijkheden op hebben gebouwd heh..

Mijn vrouw is Japans. Jullie Hollanders zijn ook niet altijd even tof geweest in het verleden. Neem ik jouw ook niet kwalijk. Doe es normaal.

ach laat ook maar. ben eerder in deze thread geweest en ergerde me toen ook al. ben hier weg.

Mijn vrouw is Japans. Jullie Hollanders zijn ook niet altijd even tof geweest in het verleden. Neem ik jouw ook niet kwalijk. Doe es normaal.

najaa ..dis toch niede plek / of tyd om zulkse ..dingen te vergelijke ..[kheb oooiooit wels op mn werk gezegd ben geen turk werdt dus dusdanig verkeerd begrepen dat t byna mn baan koste
bdoeldek ook nie zoo;-] kan r nu wel weer om lachuh

asjeop ieder woordt / geschrift van mensne ...zout wil leggen ....danis ieder land ..wel ergens fout
:doei:

Ik denk niet dat veel mensen deze hier kennen:
Roland SP-700 Sample Player
Roland_SP700_or1.jpg

Kon alleen samples afspelen. Heb hem gehad, klonk goed, maar snel weer verkocht wegens te traag voor live-gebruik.

Back