Vage Roland doosjes die (bijna) niemand kent...

js30.gif

Dit is dan toch wel mijn meest vage Roland doosje ever. Ach vaag, hij is natuurlijk best makkelijk te bedienen, maar je hebt er geen */%# aan. Een ontzettend mislukt Roland ding (imho). De scsi aansluiting is het enige (voormalig) professionele eraan. Leuk om voor 2 tientjes te kopen, maar het geval is nog verrekte groot ook.

Voor wie niet weet wat het is: bedoeld als dj-sampler, destijds concurrent van de Akai Remix. De JS30 heeft scsi, maar geen diskdrive. Verder alleen mono sampling en weinig edit mogelijkheden. Een casio sk1 is leuker, da's de enige sampler die ik nog heb (de Yamaha TX16W, Akai S01, JS30 en Korg ESX hebben alle het veld al geruimd). De S01 was nog de mooiste van dat rijtje m.i.

Is ie echt zo waardeloos?

Nou, werk aan de winkel, Roland mag weer komen met nieuwe sample apparaten?
Ligt het nou aan mij of komen ze tegenwoordig niet meer?

Tja je hebt natuurlijk die MV8800 die ik best wel zou lusten :koffie: Daar mogen ze wel eens een nieuwe update van uitbrengen.

Klopt ik schijt dagelijks op mijn cd speler....vind de bril alleen zo klein. 8o)

mijn nieuwe sony dps v55m zet koffie

moet aleen de pad ingang nog vinden :D

teisco vondt ik wel laatst een app van...[althans ralph didit!
had ik egt nog nooit gezien een bbd delay en reverb spring !
t ging hier over roland alles is denkik al langs geweest
:engel:

Ik zeg msq100,.

Sequencer van nix,.. maar wel midi in naar sync out en andersom en een out/thru switch,..
en nog een rijtje dipswitches achterop om alle belangrijke midi info aan of uit te zetten!
Gaat mee op alle livesets als tempo/sync master,.. Don't leave home without it!!!!
msq100.jpg

zelfde as jsq / csq volgens mij
maardan met midi

die msq 700 is wel mooi app
verkoopt brxz toch zoon eentje ,.....best ok qa sync en master start / stop functies

Bizar. Ik zou denken dat het om een 'andere' Roland gaat.
Achterop staat: a quality product by Roland co. ltd.

Kan natuurlijk om relabeling gaan. Dat het bv een Philips ofzo is, onder Roland merknaam uitgebracht.

Ik ben behoorlijk thuis in oude hifi, maar ik wist niet dat (een) Roland receivers gemaakt heeft...

Er bestaan wel een paar leuke dingen van andere merken zoals een receiver met een drumdoos ingebouwd. Ook behoorlijk wtf, alsof er een strijkplank in je auto gebouwd is ofzo. :D

Er bestaan wel een paar leuke dingen van andere merken zoals een receiver met een drumdoos ingebouwd. Ook behoorlijk wtf, alsof er een strijkplank in je auto gebouwd is ofzo. :D

Hoezo, sommige auto's zijn daar heel beroemd mee geworden...

600-superbird.jpg

De Roland RS-09 is volgens mij ook een redelijk obsecure bak, ding heeft(soort van) drawbars, en wat stringsounds, verder niet echt heel boeiend dacht ik zo

Die is toch wel behoorlijk bekend hoor, en helemaal zo slecht nog niet.

De Roland RS-09 is volgens mij ook een redelijk obsecure bak, ding heeft(soort van) drawbars, en wat stringsounds, verder niet echt heel boeiend dacht ik zo:

http://www.vintagesynth.com/roland/rs09.php

Klopt, de SA09 (Saturn09) is minder goed verkrijgbaar. Was een leuke bak, heb die in 1985 in bezit gehad. Was een soortement van synth met orgel, wel beperkt, maar toch..............was een fijne bak.

Phochos

Ook weer waar...he-le-maal vergeten. ;)

Maar even serieus, deze bak lijkt me zowel qua functies als aansturing wel erg beperkt om een hoge prijs te rechtvaardigen.

... maar hij heeft TR-808 knopjes! (in een zeer obscure kleur, dus nóg meer waard!)

Nog even wat...
er staan op mijn werk wat van die effecten bakjes van Boss, die zijn te koop...

Ik kan ze per stuk overnemen voor 50 euro, is dat een beetje te doen?

Het gaat om die grijs blauwe doosjes!, geen idee hoe ze heette, althans... kan er even niet op komen!

Back