Dof geluid

Zji

Stamgast
Hallo,

Als ik via mijn mixer (Behringer UB1204) en geluidskaart (E-MU 0404) het geluid van mijn piano in Cubase opneem (dus niet MIDI maar audio), klinkt het geluid een beetje dof (helemaal in vergelijking met wanneer ik 'm gewoon rechtstreeks via de mixer naar de koptelefoon beluister). Komt dit gewoon doordat het een goedkopere geluidskaart is of moet ik iets in Cubase anders instellen? Het is niet heel erg storend ofzo, maar het zou relaxed zijn als het in betere kwaliteit kon..

Ik heb even een snelle opname erbij gevoegd..

Groet,

Gijs

Attachments

• piano.mp3
    415,8 KB · Bekeken: 110
Nee sorry, ik heb een digitale piano.. Dus gewoon linker en rechter output daarvan naar de inputs op een spoor van de mixer.. :)

vind het niet gek klinken. beetje eq-en.

de beste tip: steek je behringer in de fik
:duivels:

Origineel geplaatst door DJ Fuse
de beste tip: steek je behringer in de fik

:geslaagd:

Ik heb de aansteker er bij gehouden maar hij gaat niet aan.. Wat moet ik doen? :confused:

Nee ach ja, ik kijk wel, goed zat zo dat geluid..

Origineel geplaatst door Gijs Pouwels
Ik heb de aansteker er bij gehouden maar hij gaat niet aan.. Wat moet ik doen? :confused:

Nee ach ja, ik kijk wel, goed zat zo dat geluid..

neem het niet te letterlijk op, probeer gewoon een keer zonder mengpaneel
ik heb die van mij het raam al uitgegooid:)

Ga het in het weekend ff proberen zonder mixer..

(1e verdieping hoog genoeg om uit het raam te gooien trouwens?)

hoe hoger hoe beter;)

ff serieus:
behringer mixers klinken niet zo helder als de betere merken, maar ZO dof... :confused:

dunno...

je hebt er helemaal geen last van met andere geluiden uitsturen? ik bedoel klinkt alles dof wat uit de kaart komt?
of klinkt alles dof wat je opneemt via je kaart?

Ik heb zelf ook de UB1204 fx en af entoe klint mijn geluid ook zo dof. Waarschijnlijk is dta ook de mixer, want even later (met andere settings meestal) klinkt het weer beter.

Bij mij is het dus geen constante dofheid, maar zo maar willekeurig.

Ik woon op tweehoog, dat is zeker niet hoog genoeg?

Origineel geplaatst door dsil
Ik heb zelf ook de UB1204 fx en af entoe klint mijn geluid ook zo dof. Waarschijnlijk is dta ook de mixer, want even later (met andere settings meestal) klinkt het weer beter.

Bij mij is het dus geen constante dofheid, maar zo maar willekeurig.

:D :D

Ik heb het probleem ook met m'n behringer mixer en het opnemen van m'n digitale piano.
De ene keer klinkt het ook anders dan de andere keer.......

Tijd voor een geluidskaart met veeeel inputs, dan prik ik alles gewoon direct in 8)

Origineel geplaatst door dsil

bij tehringer heb je aan 50-60 cm genoeg toch? :D

Hehehe..

Nou ja, dan probeer ik het morgen (dan ben ik er weer) nog wel eens. Overgens is alleen het zo opgenomen geluid zo dof. Niet zo best dat het willekeurig niet goed is.. :confused:
Hopelijk gaat het met andere dingen wat beter, de piano kan tenslotte net zo goed (of zelfs beter) VSTi's aansturen.

EDIT: Overigens, als ik de piano via de mixer rechtsreeks naar de koptelefoon op het mengpaneel stuur klinkt het wel goed.. De 'fout' zit dus ergens tussen de Tape out van de mixer, tot weer de Tape in, dan via de EMU kaart. Hm, vreemd..

Origineel geplaatst door elektrovolt
hoe hoger hoe beter;)

ff serieus:
behringer mixers klinken niet zo helder als de betere merken, maar ZO dof... :confused:

dunno...

mijn mx2442 vind ik best meevallen. Geluid is gewoon goed... hoor geen verschil als ik em inplug direct of via de behringer me signalen opneem...

Piano direct in de EMU geeft net zo'n slecht geluid.. Het probleem zit dus ergens tussen de Input van de geluidskaart en de Tape in van de Behringer..

EDIT: Van de ouput van de geluidskaart naar een andere (normale) input op het mengpaneel (dus niet de Tape in) geeft hetzelfde doffe geluid.. Het probleem zit dus in de verwerking van het input geluid van de geluidskaart (had ik eigenlijk al kunnen weten, want MP3 bestanden speelt 'ie wel goed, met volle bas, af).

Weet iemand dus of er geen instelling in dat PatchMix DSP zit die het geluid van de input zo slecht maakt? (Of is de input van die kaart gewoon zo slecht?)

Gebruik je misschien kabels van 2 euro? Betere kabels kunnen een hoop verschil maken. MonsterCable vind ik monsterlijk overpriced (haha, een woordspeling, wat een humor toch) maar bijvoorbeeld Spectraflex is een stuk goedkoper en erg goed.

Vergeet je trouwens ook niet 'monitoring' uit te zetten? Dus dat je niet en het inkomende signaal en hetgeen wat weer naar buiten gaat tegelijk opneemt? misschien cancelen die 2 elkaar waardoor het dof klinkt?

zomaar een gedachte :P

Origineel geplaatst door trigg
:D :D

Ik heb het probleem ook met m'n behringer mixer en het opnemen van m'n digitale piano.
De ene keer klinkt het ook anders dan de andere keer.......

ff off topic:

Toch wel grappig, heb je dit met je 808 of 909, dan is het ineens cool . . . .

:D

Ronald

Back