Sequencer alla 303

dr.meccano

in full effect
Ik ben op zoek naar een klein portable goedkoop makkelijk werkend hardware sequencertje waarin ik gewoon 16 of 32 stappen sequences kan maken alla Roland TB-303 stijl.

Je moet het zo zien dat ik mijn hardware synths wil aansturen voor live gebruik met toon hoogte verschil en met een beetje geluk een decay knopje erbij:)

Het lijkt allemaal niet zoveel maar je moet het maar nodig hebben...

Ik had iets gezien maar ik weet niet wat ik ervan moet denken het was 'n YAMAHA QY100 SEQUENCER

Lekker goedkoop maar doet die wat ik wil :confused:

Ik hoop dat we er uit komen

MC-303 heeft een sequencer. Of de RM1X. Ik weet niet wat die 2dehands kost op het moment, maar schijnt wel een redelijke sequencer te hebben.

mam heeft ooit zoiets uitgebracht.
de sq16 (?)
je kan ook kijken naar de alesis mmt8

de rm1x.. fijne sequencer met een hele goede groove edit. nog een rits geluiden erbij(wel heel erg yamaha-digitaal, maar fijn voor percussiedingen)
fijne draaiknoppen voor decay en gate time wat live te gek is. en genoeg andere leuke dingetjes om mee te kooien. ik had mijne voor €200,- maar dat is wel aan de lage kant

Origineel geplaatst door elektrovolt
Future Retro Mobius
Ik heb sinds kort een mobius en ik ben daar erg blij mee. Echt een 303 achtig idee, maar dan kun je nog makkelijk realtime een step veranderen wat het erg interessant maakt. Verder kun je de glide met een potmeter instellen en uit en aanzetten.. Door de glide op nul te zetten klinken twee opeenvolgende zelfde noten anders dan twee noten aan elkaar geplakt. Gate verschil. :)

Vooral als je hem gaat gebruiken om analoge synths aan te sturen, aangezien je cv, gate en accent uit hebt. Verder is stuurt ie natuurlijk ook midi uit.

Origineel geplaatst door elektrovolt
mmt8 is nou niet bepaald een 303 achtige sequencer...

nee, maar je kan hem natuurlijk wel volgooien met op de pc/mac gemaakte loops...

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb sinds kort een mobius en ik ben daar erg blij mee. Echt een 303 achtig idee, maar dan kun je nog makkelijk realtime een step veranderen wat het erg interessant maakt. Verder kun je de glide met een potmeter instellen en uit en aanzetten.. Door de glide op nul te zetten klinken twee opeenvolgende zelfde noten anders dan twee noten aan elkaar geplakt. Gate verschil. :)

Vooral als je hem gaat gebruiken om analoge synths aan te sturen, aangezien je cv, gate en accent uit hebt. Verder is stuurt ie natuurlijk ook midi uit.

Dat klinkt wel veelbelovend Jeroen!

Ja die MOBIUS is erg vet maar ik vind hem wat duur ($325)

En waarom heeft niemand gereageerd met een Yamaha QY 10/30/100/300

Die QY10 kon ik kopen voor 35euro:confused:

Origineel geplaatst door dr.meccano
Ja die MOBIUS is erg vet maar ik vind hem wat duur ($325)

En waarom heeft niemand gereageerd met een Yamaha QY 10/30/100/300

Die QY10 kon ik kopen voor 35euro:confused:

nou die qy10 heeft werkelijk NIKS weg van een 303....

de rest zou ik niet weten maar ik schat van niet.

het is misscien iets anders , maar een tr 505 is best grappig ,ook niet zo duur
met midi out kun je beperkte patterns maken met accent erbij
vreemd genoeg ,kreeg ik als die over de m1 liep , er patterns uit die ik nooit met een software (SX)seqenser heb kunnen maken

een roland mc-09 zijn sequencer is zowat gebouwt met de 303 in gedachten... zelfde 6 knoppen, accent, slide, 16 of 32 stappen...

Ja, klopt tis een soort van een tb-303 MK2 achtig iets van roland zelf, hij klinkt ook wel een beetje zo (een beetje), maar je kan hem ook als sequencer gebruiken voor een andere synth met de accent en slide functie in de sequencer, hij is klein en licht, dus portable (werkt helaas niet op batterijen)

Back