Waar haal ik backlight vervanging?

Origineel geplaatst door guido
boemtsjak, ik dacht dat jij ze bij Conrad bestelde, voor veel goedkoper ? ?

Ook in de gangbare Akai, EMU, Yamaha, enz, maten?

Ze hebben in ieder geval in de online shop maar twee blauwe staan en die zijn alletwee te klein (112x87 en 138x34 -- ik heb 163x47 nodig).

Maar inderdaad wel goedkoper, dus mocht je een kleine nodig hebben (deze folie versnij je toch gewoon?) dan is het wel een optie.

Origineel geplaatst door etaoin

(deze folie versnij je toch gewoon?)

Oei, das een linke, volgens mij kan dit niet, misschien dat Boemtsjak uitsluitsel kan geven?

Ik was in ieder geval al deze "handleiding" tegengekomen die vertelt dat je het gewoon kleiner kan snijden.

vind het er wel een beetje "eng" uitzien met zo'n mesje ertussen.
Bij de Akai Backlights kan je hem er gewoon tussen schuiven.
Maar zijn er geen verschillende types El-foil?

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Om het draadje compleet te maken: de site van Backlights UK vind je tegenwoordig hier.

Boemtsjak,

bedankt voor de link !!
Hier had ik nog een bestelling lopen die wel betaalt was, maar de parts heb ik nooit ontvangen.
Eens kijken of ik mijn geld terug kan krijgen, want ik heb ze al bij midi-rakete opnieuw besteld.

Origineel geplaatst door Synthfraek
Boemtsjak,

bedankt voor de link !!
Hier had ik nog een bestelling lopen die wel betaalt was, maar de parts heb ik nooit ontvangen.
Eens kijken of ik mijn geld terug kan krijgen, want ik heb ze al bij midi-rakete opnieuw besteld.

Oei, dat was jij idd, van die bestelling.
Laat je nog even weten hoe dit afloopt?
Weten we meteen weer of dit adres ok is.

Het antwoord :

The web site in question was run by a guy called ROB who lived in Wales, I have not heard from him since before Christmas and I hope he is still around. we displayed his goods in return for commission. The site may come back, he has been very honest with us for all the time we have worked with him.

We are soon to source a new supplier of backlights.

To redeem your payment just send an email to paypal explaining the situation and they will make a charge back, this could take a while but as I understand your funds will be OK.

Sorry for any inconvenience caused.

Ik heb nog een mailadres gevraagd van die Rob.
Ik heb namelijk via credit card betaald en niet via paypal...

Origineel geplaatst door Synthfraek
Het antwoord :

The web site in question was run by a guy called ROB who lived in Wales, I have not heard from him since before Christmas and I hope he is still around. we displayed his goods in return for commission. The site may come back, he has been very honest with us for all the time we have worked with him.

We are soon to source a new supplier of backlights.

To redeem your payment just send an email to paypal explaining the situation and they will make a charge back, this could take a while but as I understand your funds will be OK.

Sorry for any inconvenience caused.

Ik heb nog een mailadres gevraagd van die Rob.
Ik heb namelijk via credit card betaald en niet via paypal...

Gek, Rob leek me wel ok, ik had in zijn goede dagen wel een goede ervaring met hem.
Vind dit niet fris, jammer.

Hmmmmm...
Het is beter, maar ik ben niet heel erg onder de indruk om eerlijk te zijn...

sy77_scherm.jpg

Hmmmmm...
Het is beter, maar ik ben niet heel erg onder de indruk om eerlijk te zijn...

sy77_scherm.jpg

Waarschijnlijk heb je de voor- en achterkant van de EL-folie omgedraaid. Meestal is de kant die licht geeft roze van kleur. Zo niet, dan is waarschijnlijk de inverter stuk.

Origineel geplaatst door guido
boemtsjak, ik dacht dat jij ze bij Conrad bestelde, voor veel goedkoper ? ?

Voor de Akai S-1100 haal ik inderdaad m'n EL-folie van Conrad en wel de witte van 138 x 34 mm. De prijs hiervoor is 4,58 Euro exclusief verzendkosten. De voordelen zijn, dat deze folie goedkoop is en dat ie veel licht geeft. Nadelen zijn, dat deze folie echt net aan past in de S-1100, je bij Conrad een minimum bestelbedrag van 20 Euro hebt en dat er nog verzendkosten overheen komen van ongeveer 10 Euro.

Als je voor een ander apparaat een EL-folie zoekt en je wilt een makkelijke installatie, dan kun je het beste een folie bij MIDI-Rakete of die engelse shop bestellen.

Elke folie kun je in principe op maat snijden, het is alleen wel aan te raden om de folie opnieuw te lamineren, omdat er op de randen van de folie een spanning komt te staan van zo'n 100 Volt en je wilt niet dat zo'n rand ergens kortsluiting mee maakt.

Dit is de nieuwe back-light?

Boven is oud, onder is nieuw. Hij geeft wel meer licht, maar niet echt bijzonder veel licht. Ik heb er een GEM S3 onder staan die vrijwel even oud is en bij die backlight kun je gewoon een boek lezen...

Meestal is de kant die licht geeft roze van kleur.

Zo ook hier. Hij zag er exact hetzelfde uit als de oude en zit er ook net zo in.

Zo niet, dan is waarschijnlijk de inverter stuk.

Zou kunnen. Wat zijn de andere (meetbare) symptomen van een defecte
inverter, buiten minder licht? Voordat ik ook de inverter ga vervangen en
blijkt dat een SY77 gewoon weinig licht hoort te geven :D

Back