Gebruikt iemand de Delta 10/10 LT ????

emroo

Ingeburgerd
Ik heb sinds kort de Delta 10/10 LT, prima sound, weinig latency, MAAARRRR, ik krijg geen geluid in;d.w.z., als ik bv. in wavelab iets wil opnemen, krijg ik geen signaal, heb mijn mixer aangesloten op de juiste wijze, alles vlgs gebruiksaanwijzing, heb de Deltamonitor mixer ook goed staan, maar... niets.Heeft iemand hetzelfde probleem of wellicht tips?
Thanks, esther

wat zegt je monitor mixer als je audio naar binnen stuurt? (maakt niet uit of je wavelab aan hebt staan of niet)

Attachments

• monmixer.jpg
    monmixer.jpg
    49,6 KB · Bekeken: 144
bij het mooi ingekleurde pijltje verschijnt in ieder geval een indicatie van de sterkte van het binnenkomende signaal ALS alles goed is aangesloten :)

Staat het wel goed ingesteld in WaveLab? Soms staat Windows recorder ofzo nog als default device ingesteld, dan wil het wel eens niet werken.....

inderdaad even in wavelab checken natuurlijk > options > preferences > audio card.

offtopic: maar als je maar 1 geluidskaart hebt dan heb je over het algemeen geen problemen. MME-WDM Microsoft Sound Mapper doet het hier ook gewoon

Er komt helemaal niets binnen aan signaal in de monitormixer.
Windows recorder staat niet aan, maar als ik hem uitprobeer, neemt ook hij niets op, aangezien er geen signaal is.
Wavelab heb ik gecheckt options etc. moet kloppen.
heb maar een geluidskaart, maar had dit probleem ook al bij mijn Soundblaster Live kaart, dacht toen dat het aan de kaart lag, maar vrees nu het ergste.
Enig idee of het aan de pc kan liggen?

Hardwarematig lijkt me niet dat er iets mis is, of je ingangen moeten kaduuk zijn maar dat lijkt me stug (je hebt toch wel meerdere ingangen geprobeerd ik geloof dat je er 8 hebt).

Softwarematig kan het wel zo zijn dat er een probleem is.

Ja, 8 out,
Ik denk dat ik het misschien weet, op de kaart zelf kun je line level of mic level kiezen en instellen (jumpers) wellicht zit het probleem daar, want iets anders kan ik niet verzinnen, kut, weer mijn hele pc open schroeven!

troubleshoot blabla?

troubleshoot blabla?

line level is okee, aangezien je geen microfoons aansluit op je 1010

verder..
het ligt waarschijnlijk niet aan je hardware, en ook niet aan je software. *tenminste daar gaan we nu even van uit*
kijk eens of als je een gewone cd speler op audio-in 1 en 2 van je 1010 aansluit, de monitor mixer wel aangeeft dat er signaal is?

je zegt dat je wel gewoon audio kan afspelen... als dat zo is, kan je in principe ook gewoon opnemen.

let er in ieder geval op dat je je audiosignaal naar de juiste audio-in stuurt, en niet bijvoorbeeld naar een digitale ingang of perongeluk naar een andere uitgang? *je weet maar nooit*
audio-ins hangen wel ergens tussen de stekkertjes op je breakout-kabel.
weet je zeker dat er door het draadje wat je aansluit wel signaal komt?

Laatst gewijzigd:
ok, even geswiched naar win 98, ik heb de cd speler aangesloten, doet het op mijn mengpaneel, zou het dus nu ook moeten doen, kabel is goed, geen signaal.
Ik kan het niet verkeerd aansluiten, want de 2 van de kabels is midi in/out, waar mijn keyboard aan vast zit, en 2 zijn rca coaxial voor Dat?In ieder geval kunnen daar geen gewone kabels op.
Ben hier nu al maanden mee bezig, erg vervelend.

je hebt twee breakout kabels, eentje met een smalle connector voor in je 1010, en eentje met een brede connector.

op de ene (met smalle connector) zit:
a. word clock in
b. word clock out
c. spdif in (rca)
d. spdif out (rca)
e. midi in
f. midi out

op de andere (aan te sluiten met brede stekker):
a. analoge input 1 en 2 met XLR stekker
b. analoge input 3 tot en met 8 met tulp-stekkertjes <--- die moet je dus hebben
c. analoge output 1 tot en met 8

spdif met rca stekkertjes is trouwens voor het ontvangen of versturen van digitaal signaal, maar dat is nog niet van toepassing denk ik zomaar :)

Ahum....bloos...schaam...
Had ze bij de smalle connector aangesloten...
Ik heb nu signaal...
Thannks!!!!!!!!
Eindelijk cd's opnemen van livesets en platen samplen, nogmaals bedankt!!!

Back