[meerdere tracks] Cover werk

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Het afgelopen weekend heeft onze band wat nummers opgenomen, we komen toch niet onder een demo uit. Crowdpleasers als we zijn, hebben we op zich niet zoveel met albums en opnames, het is meer een noodzakelijk kwaad. Maar ik wilde graag even het resultaat hier droppen, ik ben benieuwd naar jullie mening over de opnames. De bedoeling van deze muziek is dat het op onze site komt te staan, en de potientiele klanten na het horen van deze nummers (of een medley, ben ik nog mee bezig) ons gaan boeken.

We zijn geen profi band, en met een school lokaal als oefenruimte, een laptop+SoundblasterUSB en vier uurtjes tijd zullen we ook nooit profi klinken. Maar zouden jullie bijv nog (post-processing/mp3) tips 'n tricks kunnen geven? Of commentaar leveren op de toetsenist, dat mag altijd (er zitten enkele foutjes in... wie het eerst drie hoort heeft de hoofdprijs :dubbel: )

http://deman.herejezus.nl/jukeboxband/

Hier is het weg te halen.

PS En we zijn te boeken via www.jukeboxband.nl ;) :biertje:

Niemand een mening over deze tracks?

lijkt me een gezellige boel daar , en die tracks zijn oke
bij het horen van deze klanken moest ik mezelf in bedwang houden
om niet mee te gaan hossen:)

Zo, ik heb even jullie versie van UB40's Kingston Town geluisterd (spreekt met net iets meer aan dan Rowen Heze) en dat klinkt best grappig.....

ik zou alleen die strings wat zachter spelen of juist op de hihat meespelen (net zoals de gitaar)

Maken jullie ook eigen nummers?

Thanx! Doet me deugt dat jullie het OK vinden :biertje:
We maken geen eigen nummers, wij zijn echt een band die wil optreden en feest maken. We repteren bijna nooit, en als we het doen is het meer hobby-jammen dan echt nummers perfectioneren... Maar wat we doen, proberen we wel met een eigen stijl te doen. Dus bewust nummers een eigen draai mee geven, en dan zijn deze nummers nog redelijk 'dicht' bij het origineel qua sound en arrangement. De lol en het feest is voor ons 1, muziek is het middel en niet ons doel op zich!

Meespelen met de hihat voor de toetsen heeft het effect dat ik meestel dan ook meespeel met de gitaar, en dat is vaak teveel van het goede (of ik moet je nu verkeerd begrijpen - misschien heb je een voorbeeldje?) In Kingston speel ik daarom op de Equinox een vloertje ter vulling (orgel+strings+zachtjes griekse plectra sound) en met een rhodes geluidje uit de WK8 speel tussen de gitaar door, om het lekker swingend te krijgen.

Ik heb ze inmiddels op onze site staan, dus kom maar op met die boekingen :engel: Thanx voor de feedback in ieder geval :okdan:

Back