Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

mky

Ingeburgerd
Muziek maken via de pc begint me zwaar te irriteren.Het is altijd wat.
Essentiële dingen zoals timing en een zuiver geluid , sorry ik krijg het niet voor mekaar.
Midi timing tussen hardware synths zijn een ramp , en dan heb ik ook nog lekker gekraak tussen men hardware klanken.
Een collega van me werkt lekker zonder computer , met wat hardware synths gekoppeld aan een rm1x sequencer en
een korg D12 recordingstudio.Hij is in staat om lekker strak en professioneel klinkende nummers te componeren , ik niet.
Wat kan ik doen , ik overweeg zwaar om een mpc 4000 te kopen of iets dergelijks en dat als sequencer te gaan
gebruiken , dus weg met Cubase en men pc omgeving.
Wat denken jullie ?

Pffff...

Ik denk dat de MPC4000 puur als sequencer aanschaffen misschien een beetje over de top is. Het kan goedkoper, zie de overige MPC's, of inderdaad RM1X of zo...

Ik ben wel in het bezit van 2 sequencers , nl. een mc 505 en een Korg emx1 , maar echt overzichtelijk werken is dat niet , vandaar een mpc 4000 , of die nieuwe roland MV 8000 , waar ge een vga scherm kunt aan hangen als ik me niet vergis?

Ik zou het eerst eens proberen bij die collega van jou. Dan weet je snel of het je bevalt of niet.

Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Origineel geplaatst door mky
Muziek maken via de pc begint me zwaar te irriteren.Het is altijd wat.
Essentiële dingen zoals timing en een zuiver geluid , sorry ik krijg het niet voor mekaar.
Midi timing tussen hardware synths zijn een ramp , en dan heb ik ook nog lekker gekraak tussen men hardware klanken.
Een collega van me werkt lekker zonder computer , met wat hardware synths gekoppeld aan een rm1x sequencer en
een korg D12 recordingstudio.Hij is in staat om lekker strak en professioneel klinkende nummers te componeren , ik niet.
Wat kan ik doen , ik overweeg zwaar om een mpc 4000 te kopen of iets dergelijks en dat als sequencer te gaan
gebruiken , dus weg met Cubase en men pc omgeving.
Wat denken jullie ?

Pffff...

Ik ben toch nieuwsgierig of je alleen met originele software werkt. Wij hebben hier namelijk nooit van dit soort problemen.
Ik ken alleen maar mensen met gekraakte software die dit soort problemen hebben.

lekker op hardware overgaan. ik doe het zelf met de rm1x, super o.k. ik wil er zelf nog een mpc2000xl bij en een 808 en dan steek ik mijn computer in de fik (misschien niet, want voor de eindmix is het wel weer handig)

errol, langs de andere kant, ik had een keertje een verkoper van Piens aan de lijn en die man vertelde me heel droog dat sommige software (cubase was het in mijn geval) beter draait als ie gecracked is.. Er zouden dan minder bugs enzo inzitten. en zonder dongle enzo zou het beter werken.

.... zei de verkoper, dus he... ;) .... ik weet van nix :engel:

topicstarter,
Een MPC4000 of een MV8000 zullen je problemen doen verdwijnen (ook je geld btw ;) )
Beide toestellen kunnen audio tracks opnemen. dus eigenlijk heb je met 1 van die twee machines voldoende gerief om je tunes mee te maken. de mv8k kan 16 mono audio tracks opnemen. de mpc4000 kan dit totdat het geheugen vol zit (512mb)
Ik heb voor dezelfde reden als jou een mpc gekocht (mpc60 eerst) en heb er zeker geen spijt van. ik gebruik een pc met ptle 6 voor mixing, tracking en audio editing en voor synths te laden. en de mpc om te sequencen.
Het is zeker geeen slecht idee om je sequencer te splitsen met je geluidsbronnen. Je kan bv ook 2 peecees aanschaffen, de ene gebruiken als sequencer, de andere als synth en sampler - lader (vsti) met chainer of iets dergelijks.
of je huidige pc gebruiken als synth en sampler - lader en een rm1x kopen om te sequencen. Mogelijkheden genoeg :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ikke
errol, langs de andere kant, ik had een keertje een verkoper van Piens aan de lijn en die man vertelde me heel droog dat sommige software (cubase was het in mijn geval) beter draait als ie gecracked is.. Er zouden dan minder bugs enzo inzitten. en zonder dongle enzo zou het beter werken.

Dat verhaal klopt maar dat was wel in de begin tijd van cubase op de atari.
Kun je nagaan hoelang zo'n verhaal de ronde kan doen.

tsja en een supernova is blauw omdat die door smurfen gemaakt is. ;)

ik weet dat heel veel mensen dat graag willen geloven dat cubase beter werkt als die gekraakt is, maar het is echt complete onzin.

Origineel geplaatst door Errol
Dat verhaal klopt maar dat was wel in de begin tijd van cubase op de atari.
Kun je nagaan hoelang zo'n verhaal de ronde kan doen.

oe? en paar dagen geleden las ik net dat juist cubase op atari niet gecracked mocht zijn.. omdat deze cubase vol bugs zat.. tja.. :stupid Wie weet het nu nog?? :confused:

Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Origineel geplaatst door Errol
Ik ben toch nieuwsgierig of je alleen met originele software werkt. Wij hebben hier namelijk nooit van dit soort problemen.
Ik ken alleen maar mensen met gekraakte software die dit soort problemen hebben.

Ik ken iemand die een originele versie van Cubase SL 3 heeft gekocht 2 maanden geleden en die met slechte timing zit en gekraak in zijn geluid als hij zijn hardware synths bespeelt.Jij kent hem ook.Ik dus.
Mss zijn die hardware synths wel gekraakt ? Jawadde

heb zelf de RM1x en de MV8000 gehad...

in mijn geval had de MV8000 ook GEEN strakke timing en werkt erg omslachtig ten opzichte van een pc, de RM1x is wel super strak, maar heeft geen sampling en is ook beperkt. Ik werk nu zelf met Ableton live 4 en wat midi spul en dat werkt perfect en strak!

in't kort RM1x, strakke timing maar beperkt...MV8000 uitgebreider maar niet strak...Live4 super! ( in mijn geval dan)

oe? en paar dagen gelden las ik net dat juist cubase op atari niet gecracked mocht zijn.. omdat deze cubase vol bugs zat.. tja.. :stupid Wie weet het nu nog?? :confused:

Nou hier dan mijn persoonlijke ervaring uit die tijd.

toen ik cubase kocht, ik geloof dat het een upgade was van pro24 naar cubase, barste het van de bugs.
Nog geen 3 maanden later kwam MCA met een crack en die had al die bugs niet. Op een gegeven moment zag ik veel studio's met een originele cubase toch de crack versie gebruiken.

Nu is dat allang niet meer zo. Vaak zijn de cracks de oorzaak van veel pc ellende.

Daarom zou ik graag willen weten of mky een originele versie heeft ja of nee.
En ook of zijn vst's allemaal netjes zijn gekocht.

Ik hoor teveel mensen klagen over de pc terwijl ze met gekraakte software werken.
Sorry hoor maar dan vind ik persoonlijk dat je geen recht van spreken hebt als het om de betrouwbaarheid gaat
van de PC. Ik gooi toch ook geen diesel in mijn porsche?8)

Origineel geplaatst door Bitcrusher
heb zelf de RM1x en de MV8000 gehad...

in mijn geval had de MV8000 ook GEEN strakke timing en werkt erg omslachtig ten opzichte van een pc, de RM1x is wel super strak, maar heeft geen sampling en is ook beperkt. Ik werk nu zelf met Ableton live 4 en wat midi spul en dat werkt perfect en strak!

in't kort RM1x, strakke timing maar beperkt...MV8000 uitgebreider maar niet strak...Live4 super! ( in mijn geval dan)

dan is er altijd nog de RS7000

Re: Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Ik ken iemand die een originele versie van Cubase SL 3 heeft gekocht 2 maanden geleden en die met slechte timing zit en gekraak in zijn geluid als hij zijn hardware synths bespeelt.Jij kent hem ook.Ik dus.

Ken ik jou???

Goed, het hoofdprogramma is dus origineel.
Vertel mij dan eens hoe je hardware synths kunnen kraken??

hey man. Wat bedoel je met: "MV8000 is niet strak" ??? Define "strak" :koffie:

sample loops die niet netjes op de beat lopen, terwijl dat wel zou moeten, mijn virus kreeg hij niet netjes gesyncd en nog wat mankootjes die ik gelukkig vergeten ben :) Ik zou hem eerst uitvoerig testen voor dat je een MV koopt, maar misschien dat hij nu beter is met wat nwe updates.

RS7000 heeft m'n maatje, die heeft ook goeie timing, maar t.o.v. Live4, beperkte sample mogenlijkheden.

Wat ik al heb gezegd, Ableton is mijn redding :)

:koffie:

net als een hoop op dit forum , heb ik ook al een tijd cubase, en het nivau waar het zich nu in begeeft
is gewoon waanzinneg ver gevorderd.

ik zeg er eerlijk bij ik ken de helft niet van de mogelijkheden,dat is ook teveel voor mij
sinds een half jaar heb ik mijn midikabels eruitgetrokken, en ben terug bij de basics

gewoon als ik een geluid wil opnemen dan speel ik het in , het wordt wel niet zo ingewikkeld kwa compositie
maar het geeft mij meer plezier, en kom op hele andere eindresultaten uit
en het is geen dancemuziek

dus gewoon doen wat jij denkt dat het beste voor je is:koffie:

Ik zou eerst even een tijdje gaan experimenteren met bv de MC505 als master.
Je zegt dat dat onoverzichtelijk werkt..
Tja als je overstapt van PC naar Hardware sequencers dan verlies je ook een stukje overzicht, maar ik denk dat je dat toch wel houdt.
Zeker als je een rm1x koopt, misschien dat de MPC wel een stukje meer overzicht biedt maarja...
Een MC505 geeft echt wel wat inzicht in hoe het werkt met een rm1x
Al is de rm1x een stuk betere sequencer IMHO

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back