Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door UndErdOg
Ik zou eerst even een tijdje gaan experimenteren met bv de MC505 als master.
Je zegt dat dat onoverzichtelijk werkt..
Tja als je overstapt van PC naar Hardware sequencers dan verlies je ook een stukje overzicht, maar ik denk dat je dat toch wel houdt.
Zeker als je een rm1x koopt, misschien dat de MPC wel een stukje meer overzicht biedt maarja...
Een MC505 geeft echt wel wat inzicht in hoe het werkt met een rm1x
Al is de rm1x een stuk betere sequencer IMHO

505 is natuurlijk wel af te raden als main sequencer =)

Re: Re: Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Origineel geplaatst door turtel
ik zeg er eerlijk bij ik ken de helft niet van de mogelijkheden,dat is ook teveel voor mij
sinds een half jaar heb ik mijn midikabels eruitgetrokken, en ben terug bij de basics

gewoon als ik een geluid wil opnemen dan speel ik het in , het wordt wel niet zo ingewikkeld kwa compositie
maar het geeft mij meer plezier, en kom op hele andere eindresultaten uit
en het is geen dancemuziek

dus gewoon doen wat jij denkt dat het beste voor je is:koffie:

Bij mij hetzelfde. Ik had genoeg van midi. Gewoon opnemen in audio en klaar. Nooit meer problemen gehad dan ook.

Origineel geplaatst door Errol
Ken ik jou???

Nee , en dat wil ik zo houden.

Goed, het hoofdprogramma is dus origineel.
Vertel mij dan eens hoe je hardware synths kunnen kraken??

Jij lijkt me zo een wijsneus , ik dacht dat jij me dat ging vertellen hoe dat gaat , hardware synths kraken.

Wat een eigendunk van jezelf moet je hebbenom dadelijk iemand te beschuldigen om met gekraakte software te
werken.
Net of jij daar nooit mee begonnen bent , net of er geen producers zijn die er niet het grote geld aan verdienen zoals
een Triesto , euh tiesto die links en rechts geen gekraakt vst'je hebben lopen.
Wat heeft mijn slechte timing en gekraak tussen men klanken voortkomend uit een systeem van 4 Hardware Synths ,
een midi interface , een geluidskaart van 500 euro en een Pc te maken met Gekraakte Software ?

Vertel misschien eerst wat je configuratie is (geluidskaart+PC) en wat je al ingesteld hebt? Der zijn hier zat mensen bij wie Cubase wel goed draait. Als jij dan het inzicht niet hebt of de moeite niet doet om iets aan de praat te krijgen moet je het niet op de software steken.

Origineel geplaatst door Toon
Vertel misschien eerst wat je configuratie is (geluidskaart+PC) en wat je al ingesteld hebt? Der zijn hier zat mensen bij wie Cubase wel goed draait. Als jij dan het inzicht niet hebt of de moeite niet doet om iets aan de praat te krijgen moet je het niet op de software steken.

Men configuratie staat heel toevallig in men gearlist.
Ik heb de laatste nieuwe drivers van zowel Echo als van Cubase geinstalleerd.
Ik heb al alles geprobeerd , maar men probleem blijft.
Over welk inzicht heb je het feitelijk ?

mky: heb je de goede asio driver gekozen in cubase!!??
Gekraak komt vaak door een niet goed ingestelde driver voor de soundcard!
Check je buffersize en latency van je driver....je moet een asio driver pakken die geven het resultaat wat je wil!
Als je dat al hebt geprobeert heb je misschien wel een hele slechte pc!?

zou kunnen dat:

- jouw moederbord chip niet compatibel is met je soundcard, met andere hardware, met cubase, met andere software,..
- je een driver conflict hebt
- je een hardware conflict hebt. check device manager: irq resources voor eventuele conflicten
- je met 1 slechte vst/ vsti/ andere plugin zit, die alles naar de klote helpt (slecht geschreven plugin, slechte crack, niet goed geregistreerd in de regestry etc......)
- je harde schijf naar de bom is maar nog steeds "werkt"
- slecht geheugen
- slechte crack van windows xp (koop die toch! kost niet veel. Of installeer een goede, goede kopie ;) )
- enzovoort enzovoort

Wat ik zou doen:
Maak een backup van alles: Maak een tweede partitie en zwier daar al je backup op.
Doe een nieuwe xp installatie. (met complete format, je laat die 2e partitie met je backup intact natuurlijk)

Tweak die xp een beetje, maar niet te veel (google -> "tweak xp for audio" ) , installeer daarna al je nieuwe drivers (moederbord, cpu, videocard, soundcard, misschien een windows update ofzo, update je bios). Kijk op de fabrikant zn homepage voor de drivers voor jouw systeem.
Installeer dan enkel cubase en kijk of je nog problemen hebt. Als je der geen hebt, proficiat. isntalleer dan 1 voor 1 je plugins door telkens na te kijken of ze werken en of cubase ze hapt. Laat degenen weg die je maar af en toe gebruikt.

geef misschien je pc specs even. er zitten hier een paar degelijke pc nerds op het forum. no offense hoor fuse ;) pc nerds in de goede zin van het woord

bonne chance!!

Laatst gewijzigd:
werk je alleen met hardware aanagestuurd door de computer ? of laat je ook nog eens virtuele machines / vst's tegelijk meelopen ?

hardware aansturen lukt bij mij perfect ( cubase 3.7 ) mits ik geen andere dingen met de pc doe . msn gebruiken terwijl de muziek loopt lukt niet bij mij . Kheb gelukkig geen vst's / software waar ik zo aan gehecht ben dat ik ze als instrument zou willen gebruiken maar heb het wel ooit geprobeerd met rebirth .
Resultaat was dat cubase de zaak niet meer trok .

btw , in mijn setup is het ook nog eens belangrijk hoe de midi-keten loopt . Als ik uit de pc via mijn sampler het signaal verder zou verdelen krijg ik ook een minder strak resultaat ( midi van apperaat naar apperaat blijven doorlussen is de pest voor je sync ).

Origineel geplaatst door mky
Men configuratie staat heel toevallig in men gearlist.
Ik heb de laatste nieuwe drivers van zowel Echo als van Cubase geinstalleerd.
Ik heb al alles geprobeerd , maar men probleem blijft.
Over welk inzicht heb je het feitelijk ?

Zoals reeds gezegd is, zijn je Cubase instellingen correct? In de handleiding staat alles hiervoor. Als dat correct is ga je pas naar je harware kijken (pci slot wisselen ...) Stotterende audio en midi zijn beginnersproblemen. Daar heeft iedereen ooit wel eens mee te maken gehad :D

No ofense taken.

Maar je kan ook een pro naar je setup laten kijken.

Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Muziek maken via de pc begint me zwaar te irriteren.Het is altijd wat.
Essentiële dingen zoals timing en een zuiver geluid , sorry ik krijg het niet voor mekaar.
Midi timing tussen hardware synths zijn een ramp , en dan heb ik ook nog lekker gekraak tussen men hardware klanken.
Een collega van me werkt lekker zonder computer , met wat hardware synths gekoppeld aan een rm1x sequencer en
een korg D12 recordingstudio.Hij is in staat om lekker strak en professioneel klinkende nummers te componeren , ik niet.
Wat kan ik doen , ik overweeg zwaar om een mpc 4000 te kopen of iets dergelijks en dat als sequencer te gaan
gebruiken , dus weg met Cubase en men pc omgeving.
Wat denken jullie ?

Pffff...

Tja, het belangrijkste van muziekmaken blijft toch talent en vaardigheid,
ongeacht de manier waarop het gebeurt.

Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Origineel geplaatst door Kat Yidaki

waar. maar als je gereedschappen niet goed werken kun je ook geen goede meubel maken.. zeg maar..

Dat lussen is idd nergens goed voor.. mijn midi"engine" (staat toch echt op mn 8port/se) is nog steeds 1 van mijn beste aankopen ooit geweest.

topicstarter,
Een MPC4000 of een MV8000 zullen je problemen doen verdwijnen (ook je geld btw ;) )
Beide toestellen kunnen audio tracks opnemen. dus eigenlijk heb je met 1 van die twee machines voldoende gerief om je tunes mee te maken. de mv8k kan 16 mono audio tracks opnemen. de mpc4000 kan dit totdat het geheugen vol zit (512mb)
Ik heb voor dezelfde reden als jou een mpc gekocht (mpc60 eerst) en heb er zeker geen spijt van. ik gebruik een pc met ptle 6 voor mixing, tracking en audio editing en voor synths te laden. en de mpc om te sequencen.
Het is zeker geeen slecht idee om je sequencer te splitsen met je geluidsbronnen. Je kan bv ook 2 peecees aanschaffen, de ene gebruiken als sequencer, de andere als synth en sampler - lader (vsti) met chainer of iets dergelijks.
of je huidige pc gebruiken als synth en sampler - lader en een rm1x kopen om te sequencen. Mogelijkheden genoeg :) [/B][/QUOTE]

sync je die PT LE dan?
en of neem je alles op in PT LE

De muzikant van nu moet haast meer technicus zijn. :D
Gebruik voor een DAW de beste apparatuur waar mensen goede ervaringen mee hebben. De duurste zijn niet altijd de beste. Koop legale software zodat je zeker weet dat het niet daaraan kan liggen.(heb je misschien al). Scheelt een hoop onzekerheid.
Uit de pc kan je zo'n vet geluid maken als je maar wilt en ervaring zorgt er vanzelf wel voor dat het op den duur beter gaat klinken.

[edit] of sequence je alleen met de pc?:erm:

Origineel geplaatst door Errol
Nou hier dan mijn persoonlijke ervaring uit die tijd.

toen ik cubase kocht, ik geloof dat het een upgade was van pro24 naar cubase, barste het van de bugs.
Nog geen 3 maanden later kwam MCA met een crack en die had al die bugs niet. Op een gegeven moment zag ik veel studio's met een originele cubase toch de crack versie gebruiken.

Nu is dat allang niet meer zo. Vaak zijn de cracks de oorzaak van veel pc ellende.

Daarom zou ik graag willen weten of mky een originele versie heeft ja of nee.
En ook of zijn vst's allemaal netjes zijn gekocht.

Ik hoor teveel mensen klagen over de pc terwijl ze met gekraakte software werken.
Sorry hoor maar dan vind ik persoonlijk dat je geen recht van spreken hebt als het om de betrouwbaarheid gaat
van de PC. Ik gooi toch ook geen diesel in mijn porsche?8)

je hebt natuurlijk verschillende cracks,en er zijn er maar enkele goed.
ook moet je niet direct de nieuwste versie van iets gelijk al willen hebben, want dan is de crack zeker nog niet goed.

Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Muziek maken via de pc begint me zwaar te irriteren.Het is altijd wat.
Essentiële dingen zoals timing en een zuiver geluid , sorry ik krijg het niet voor mekaar.
Midi timing tussen hardware synths zijn een ramp , en dan heb ik ook nog lekker gekraak tussen men hardware klanken.
Een collega van me werkt lekker zonder computer , met wat hardware synths gekoppeld aan een rm1x sequencer en
een korg D12 recordingstudio.Hij is in staat om lekker strak en professioneel klinkende nummers te componeren , ik niet.
Wat kan ik doen , ik overweeg zwaar om een mpc 4000 te kopen of iets dergelijks en dat als sequencer te gaan
gebruiken , dus weg met Cubase en men pc omgeving.
Wat denken jullie ?

Pffff...

MAC

Origineel geplaatst door dextah
MAC

nee jo , Burger King :)

Origineel geplaatst door Kat Yidaki

Eerst en vooral zullen we het in het midden laten of jij talent hebt of niet , oké ?

Dan ten tweede kan ik je vertellen , dat als je muziek maakt of probeert te maken , het niet echt bevorderlijk is voor het
creatieve proces , dat de dingen niet klinken zoals jij dat wil , omdat je kick niet lekker syncroon loopt met je bass of je melodie bvb , of dat als je een leuke padsound op je JP speelt er allerlei rare clicks & pops tussen zitten.

Een supertalent maakt een knaller op een MC 303 , een minder begaafd iemand heeft wat beter materiaal nodig om zijn ideeën-molen aan het werk te zetten maar komt er even goed.
Gewoon niet opgeven is de boodschap ;)

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back