Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door UndErdOg
Ik zou eerst even een tijdje gaan experimenteren met bv de MC505 als master.
Je zegt dat dat onoverzichtelijk werkt..
Tja als je overstapt van PC naar Hardware sequencers dan verlies je ook een stukje overzicht, maar ik denk dat je dat toch wel houdt.
Zeker als je een rm1x koopt, misschien dat de MPC wel een stukje meer overzicht biedt maarja...
Een MC505 geeft echt wel wat inzicht in hoe het werkt met een rm1x
Al is de rm1x een stuk betere sequencer IMHO

Origineel geplaatst door turtel
ik zeg er eerlijk bij ik ken de helft niet van de mogelijkheden,dat is ook teveel voor mij
sinds een half jaar heb ik mijn midikabels eruitgetrokken, en ben terug bij de basics
gewoon als ik een geluid wil opnemen dan speel ik het in , het wordt wel niet zo ingewikkeld kwa compositie
maar het geeft mij meer plezier, en kom op hele andere eindresultaten uit
en het is geen dancemuziek
dus gewoon doen wat jij denkt dat het beste voor je is![]()
Origineel geplaatst door Errol
Ken ik jou???
Nee , en dat wil ik zo houden.
Goed, het hoofdprogramma is dus origineel.
Vertel mij dan eens hoe je hardware synths kunnen kraken??
Origineel geplaatst door Toon
Vertel misschien eerst wat je configuratie is (geluidskaart+PC) en wat je al ingesteld hebt? Der zijn hier zat mensen bij wie Cubase wel goed draait. Als jij dan het inzicht niet hebt of de moeite niet doet om iets aan de praat te krijgen moet je het niet op de software steken.
)
pc nerds in de goede zin van het woordOrigineel geplaatst door mky
Men configuratie staat heel toevallig in men gearlist.
Ik heb de laatste nieuwe drivers van zowel Echo als van Cubase geinstalleerd.
Ik heb al alles geprobeerd , maar men probleem blijft.
Over welk inzicht heb je het feitelijk ?

Origineel geplaatst door mky
Muziek maken via de pc begint me zwaar te irriteren.Het is altijd wat.
Essentiële dingen zoals timing en een zuiver geluid , sorry ik krijg het niet voor mekaar.
Midi timing tussen hardware synths zijn een ramp , en dan heb ik ook nog lekker gekraak tussen men hardware klanken.
Een collega van me werkt lekker zonder computer , met wat hardware synths gekoppeld aan een rm1x sequencer en
een korg D12 recordingstudio.Hij is in staat om lekker strak en professioneel klinkende nummers te componeren , ik niet.
Wat kan ik doen , ik overweeg zwaar om een mpc 4000 te kopen of iets dergelijks en dat als sequencer te gaan
gebruiken , dus weg met Cubase en men pc omgeving.
Wat denken jullie ?
Pffff...
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Tja, het belangrijkste van muziekmaken blijft toch talent en vaardigheid,
ongeacht de manier waarop het gebeurt.
)
[/B][/QUOTE]

Origineel geplaatst door Errol
Nou hier dan mijn persoonlijke ervaring uit die tijd.
toen ik cubase kocht, ik geloof dat het een upgade was van pro24 naar cubase, barste het van de bugs.
Nog geen 3 maanden later kwam MCA met een crack en die had al die bugs niet. Op een gegeven moment zag ik veel studio's met een originele cubase toch de crack versie gebruiken.
Nu is dat allang niet meer zo. Vaak zijn de cracks de oorzaak van veel pc ellende.
Daarom zou ik graag willen weten of mky een originele versie heeft ja of nee.
En ook of zijn vst's allemaal netjes zijn gekocht.
Ik hoor teveel mensen klagen over de pc terwijl ze met gekraakte software werken.
Sorry hoor maar dan vind ik persoonlijk dat je geen recht van spreken hebt als het om de betrouwbaarheid gaat
van de PC. Ik gooi toch ook geen diesel in mijn porsche?![]()
Origineel geplaatst door mky
Muziek maken via de pc begint me zwaar te irriteren.Het is altijd wat.
Essentiële dingen zoals timing en een zuiver geluid , sorry ik krijg het niet voor mekaar.
Midi timing tussen hardware synths zijn een ramp , en dan heb ik ook nog lekker gekraak tussen men hardware klanken.
Een collega van me werkt lekker zonder computer , met wat hardware synths gekoppeld aan een rm1x sequencer en
een korg D12 recordingstudio.Hij is in staat om lekker strak en professioneel klinkende nummers te componeren , ik niet.
Wat kan ik doen , ik overweeg zwaar om een mpc 4000 te kopen of iets dergelijks en dat als sequencer te gaan
gebruiken , dus weg met Cubase en men pc omgeving.
Wat denken jullie ?
Pffff...
Origineel geplaatst door dextah
MAC

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Tja, het belangrijkste van muziekmaken blijft toch talent en vaardigheid,
ongeacht de manier waarop het gebeurt.