Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Origineel geplaatst door dextah
MAC

mac is oke:D

Attachments

• pop_under2_03.gif
    pop_under2_03.gif
    2 KB · Bekeken: 92
Je moet ook geen slaaf worden van je computer dan ben verkeerd bezig.
Ik ben ook meer muzikant dan een techneut al moet je wel je apparatuur
onder controle houden en met al die techniek valt dat niet mee.
Ik kan me voorstellen als je een idee wilt uitwerken en je meer bezig
bent met je computer dan met het idee dan is lol er al snel vanaf.
Je moet zorgen dat de computer voor je werkt en niet tegen je , maak
gebruik van een computer die alleen voor muziek maken bedoelt is
dus niet ermee internetten en games etc maar misschien is
deze info wel overbodig

Je moet stap voor stap nagaan waar het probleem kan zitten en ik
denk dat de meeste op dit forum je kunnen helpen want er zijn heel
wat gebruikers met Cubase in combinatie PC.

Re: Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Origineel geplaatst door turtel
mac is oke:D

idd :)

Maar soms lopen dingen ook vast bij de MAC , vooral bij koopavonden :D

Origineel geplaatst door ikke
505 is natuurlijk wel af te raden als main sequencer =)
Is dat zo?
zelf nooit met een 505 gewerkt, maar ik meen dat wel wat mensen em als master gebuikten
niet goed?
8)

Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Origineel geplaatst door mky
Muziek maken via de pc begint me zwaar te irriteren.Het is altijd wat.
Essentiële dingen zoals timing en een zuiver geluid , sorry ik krijg het niet voor mekaar.
Midi timing tussen hardware synths zijn een ramp , en dan heb ik ook nog lekker gekraak tussen men hardware klanken.
Een collega van me werkt lekker zonder computer , met wat hardware synths gekoppeld aan een rm1x sequencer en
een korg D12 recordingstudio.Hij is in staat om lekker strak en professioneel klinkende nummers te componeren , ik niet.
Wat kan ik doen , ik overweeg zwaar om een mpc 4000 te kopen of iets dergelijks en dat als sequencer te gaan
gebruiken , dus weg met Cubase en men pc omgeving.
Wat denken jullie ?

Pffff...

dit is natuurlijk erg vervelend maar het is in elk geval niet een probleem van Cubase of de PC op zich. Zat mensen kunnen hiermee probleemloos muziek maken. Het probleem is natuurlijk idd dat je als pc-muzikant ook een beetje een technicus moet zijn om eventuele problemen op te kunnen lossen. (gelukkig zijn er online ook genoeg mensen die kunnen helpen, mits je genoeg informatie beschikbaar stelt) Gekraak in audio is een ernstig probleem wat diverse oorzaken kan hebben. Verkeerde/slechte ASIO drivers, verkeerde windows instelling (zoals dat je voor Cubase je processor scheduling op "background services" moet zetten en niet op "programs", anders krijg je gekraak), IRQ conflicten (zit je geluidskaart op een eigen IRQ, dus niet gedeeld met bijvoorbeeld USB of videokaart?). Midi timing is weer een ander probleem en kan te maken hebben met drivers van je midi interface.
En dan natuurlijk de standaardvraag: heb je al eens op 't Cubase forum gevraagd? Of daar gewoon eens gezocht op "timing problems" "crackling" of dat soort dingen want ik wed dat je dan ook een hele berg mogelijke problemen en mogelijke oplossingen vindt. Succes!

Eerst en vooral zullen we het in het midden laten of jij talent hebt of niet , oké ?

Ik kan me ook niet herinneren dat deze draad over mijn talent gaat. Maar ik maak op het moment zelfs tracks op een miezerig PDA'tje en dat gaat mijns inziens wel aardig.

Dan ten tweede kan ik je vertellen , dat als je muziek maakt of probeert te maken , het niet echt bevorderlijk is voor het
creatieve proces , dat de dingen niet klinken zoals jij dat wil , omdat je kick niet lekker syncroon loopt met je bass of je melodie bvb , of dat als je een leuke padsound op je JP speelt er allerlei rare clicks & pops tussen zitten.

Het oplossen van dat soort zaken is de vaardigheid die je nodig hebt.

Een supertalent maakt een knaller op een MC 303 , een minder begaafd iemand heeft wat beter materiaal nodig om zijn ideeën-molen aan het werk te zetten maar komt er even goed.
Gewoon niet opgeven is de boodschap ;)

De mensen die wij als supertalenten zien hebben vaak als hoofdzakelijke eigenschap dat ze doorgaan tot het gaatje, ook al zit het tegen of hebben ze even een creatieve dip.

Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Jij lijkt me zo een wijsneus , ik dacht dat jij me dat ging vertellen hoe dat gaat , hardware synths kraken.

Wat een eigendunk van jezelf moet je hebbenom dadelijk iemand te beschuldigen om met gekraakte software te
werken.
Net of jij daar nooit mee begonnen bent , net of er geen producers zijn die er niet het grote geld aan verdienen zoals
een Triesto , euh tiesto die links en rechts geen gekraakt vst'je hebben lopen.
Wat heeft mijn slechte timing en gekraak tussen men klanken voortkomend uit een systeem van 4 Hardware Synths ,
een midi interface , een geluidskaart van 500 euro en een Pc te maken met Gekraakte Software ?

Zo, dus nu ben ik een wijsneus??
Omdat ik in eerste instantie aan je vraag of je met originele of gekraakte software werkt?
Nee, ik ben begonnen met originele software.

Ge zijt een beetje snel aangebrand zo te horen en Ge ziet ook niet het echt het verschil tussen een vraag en een beschuldiging.

Maare, weetege wat ge doet met uwe zaakje? effe op zijn plat amsterdams:
ga maar lekker fietsen stelen op het damrak, eikel.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben het beu , tis altijd wat met die computer !

Origineel geplaatst door Errol
Maare, weetege wat ge doet met uwe zaakje? effe op zijn plat amsterdams:
ga maar lekker fietsen stelen op het damrak, eikel.

Dat is dan wel ouderwets plat hoor, want volgens mij zegt helmaal niemand dat meer....:D

Maar eh... ik heb een gekraakte versie en een legale versie, en de legale versie kraakt net zo als de gekraakte versie. Met iets zachter opnemen gaat dat een stuk beter....
Verder vind ik het hele programma (voorlopig) helmaal niks en gebruik het dan ook niet (meer).

Groetjes van Rudo

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back