detroit techno soul

het hoort misschien een beetje bij de stijl, maar ik vind dat er zo weinig gebeurt

Ik vind deze ook wat minder. Het lijkt ook alsof de strings er hard staan, de drums en bas worden overstemd.

Waarmee gemaakt?

De vibe is wel lekker.

Het klinkt wel alsof het op een headset is afgemixt.
Misschien als je die strings wat minder breed maakt dat je daarmee meer 'body' krijgt zodat de hihats meer impact krijgen. En de bas wat meer sublaag geven voor een lekker vol geluid.

ik vind m lekker, die bassline doet het goed, mischien zou ik iets andere sounds kiezen voor de strings. Waar heb je die bassline uit?

ik vind 'm eigenlijk wel lekker...'t is toch meer een nummer om te chillen?
maar ff een vraagje aan detroit-techno-fanaten? waar zit 'm dat typische "detroit" in in vergelijking met ander techno?
ligt dat aan 't tempo? sounds? compositie? melodieuzer?

ik vind 'm eigenlijk wel lekker...'t is toch meer een nummer om te chillen?
maar ff een vraagje aan detroit-techno-fanaten? waar zit 'm dat typische "detroit" in in vergelijking met ander techno?
ligt dat aan 't tempo? sounds? compositie? melodieuzer?

Thanx voor je comment!
Een heel mooi schoolvoorbeeld van detroit techno (namelyk techno uit Detroit zelf) is de klassieker Knights of the Jaguar van Rolando.

Lekker trackje, er gebeurt inderdaad niet zoveel maar das wel oke eigenlijk. Als ik mijn eigen tracks verpest is het meestal omdat ik wilafwisselen.
Ben jij vroeger niet eens op een future music cd gekomen ofzo?

eejz, ik vind hem wel goed! het kabbelt lekker door, goede baslijn... d'r hoeft echt niet zoveel meer variatie in. ik luister over laptopboxjes en 't klinkt prima.

Origineel geplaatst door floorfiller
Thanx voor je comment!
Een heel mooi schoolvoorbeeld van detroit techno (namelyk techno uit Detroit zelf) is de klassieker Knights of the Jaguar van Rolando.
ja maar dan maak jij toch SOEST-techno? ik vroeg me eigenlijk meer af waar je detroit techno aan kunt herkennen qua sounds etc.....

Detroit techno

Detroit techno

ja maar dan maak jij toch SOEST-techno? ik vroeg me eigenlijk meer af waar je detroit techno aan kunt herkennen qua sounds etc.....

Detroit techno zou je kunnen zien als de doorgaans melodieuze technovariant waarin veel invloeden hoorbaar zyn uit de bakermat van wat we nu techno noemen, namelyk Detroit. De drie grondleggers hiervan zyn Juan Atkins, Derrick May en Kevin Saunderson,ook wel 'The Belleville Three' genoemd. Detroit techno kenmerkt zich vooral door de portie soul waarmee het gemaakt is. Synthesizers spelen een belangryke rol, met name het gebruik van strings. De kick, de hihats en percussies die worden toegepast klinken meestal vry bescheiden, maar wel behoorlyk subtiel.
Bekende artiesten die detroit techno maken of maakten zyn o.a. Joris Voorn, Orlando Voorn (geen familie van eerstgenoemde) Heiko Laux, Laurent Garnier, The Youngsters en Alexander Kowalski.
Ik hoop dat je meer helderheid hebt na deze uitleg

:doei:

Voor een chil pllaatje is die wel lekker.. voor de rest kan ik er geen mening over geven.. niet mijn style.. but keep on the good work

Re: Detroit techno

Re: Detroit techno

Origineel geplaatst door floorfiller
Bekende artiesten die detroit techno maken of maakten zyn o.a. Joris Voorn, Orlando Voorn (geen familie van eerstgenoemde) Heiko Laux, Laurent Garnier, The Youngsters en Alexander Kowalski.
Ik hoop dat je meer helderheid hebt na deze uitleg

Typisch dat je dan alleen europeanen noemt.:confused:

Zo heeft toch iedereen een eigen idee van wt nou detroit techno is.

Vindt de track persoonlijk een beetje te braaf. Zouden wat mij betreft wel wat rauwere elementen in kunnen.

Back