Techno uit moeder natuur!

djmachiel

Stamgast
Gisteren avond, toen ik uit mijn auto stapte hoorde ik getrommel. Ik dachrt dat het een feestje achter mijn flat was maar toen ik goed luisterde, hoorde ik iets anders:

Dat getrommel kwam niet van een feestje maar rechtstreeks uit de Centrale Verwarmings huisje.
Die pomp en boiler maakte een zeer ritmisch (en niet na te bootsten) sound.

Ik wil hem nog opnemen maar dan heb ik 150m kabel nodig haha!. T'is net Techno ala Liebing.

Heeft iemand van jullie (u) weleens zo'n ritmisch natuurlijk geluid gehoord?

Ik heb er wel over gefantaseerd hoe het zou klinken als ik mijn buurvrouw van de trap zou gooien... :bekdicht:

Zoals The Slits heel lang geleden al beweerden:

God is made out of rythm
But you can't see it
That's why you can't see God
But you can see rythm all over
As much you can hear it
So maybe we can definately see God
Just don't know where to look, where to find

If we only would've know God is rythm...

Synthforum, ook voor een religieuze insteek :D

Re: Techno uit moeder natuur!

Origineel geplaatst door djmachiel
Gisteren avond, toen ik uit mijn auto stapte hoorde ik getrommel. Ik dachrt dat het een feestje achter mijn flat was maar toen ik goed luisterde, hoorde ik iets anders:

Dat getrommel kwam niet van een feestje maar rechtstreeks uit de Centrale Verwarmings huisje.
Die pomp en boiler maakte een zeer ritmisch (en niet na te bootsten) sound.

Ik wil hem nog opnemen maar dan heb ik 150m kabel nodig haha!. T'is net Techno ala Liebing.

Heeft iemand van jullie (u) weleens zo'n ritmisch natuurlijk geluid gehoord?

Pomp, boiler, centrale verwarming... erg natuurlijke geluiden allemaal 8o)

Re: Re: Techno uit moeder natuur!

Re: Re: Techno uit moeder natuur!

Origineel geplaatst door Riekoes
Pomp, boiler, centrale verwarming... erg natuurlijke geluiden allemaal 8o)

Nou ja, natuurlijk.

In iedergeval is die installatie nooit voor muziek ontworpen ;)

Origineel geplaatst door Remmelt
Ik heb er wel over gefantaseerd hoe het zou klinken als ik mijn buurvrouw van de trap zou gooien... :bekdicht:

Ik denk zo!

(klik)

Attachments

• document 1.wav
    344,6 KB · Bekeken: 98
portable DAT recordertje op zak en lekker de stad in vage clicks en klangs opnemen, dr zijn veel minimal techno producers die dit doen. :dj:

=(

Dat wil ik wel maar ik heb geen geld meer.

(Heb een huis gekocht met een modaal salaris en ben 22 jaar)

Heb geen geld meer =(

Iemand een idee (geen prostitutie en drugs haha!)

=(

Dat wil ik wel maar ik heb geen geld meer.

ghe dat ken ik (studente koosjer hiero) :okdan:

Heb het een tijdje geleden eens geprobeerd! stond in een fabriek met een microfoon etc. het is moeilijk opnemen, omdat je wel recht naast het desbetreffende geluidgevende apparaat moet gaan staan... maar had wel een aparte opname... (alleen van bagger kwaliteit) De geluiden waren zwaar dik en bizar, moest alleen afhaken door de slechte kwaliteit van de opname?!

Maar, ga binnenkort weer naar die fabriek, en dan neem ik wat meer gear mee, en neem ik de hele shit gewoon dik op! :D Het zijn zeker wel bruikbare geluiden! (zeker voor Techno...)

En je kan zeggen wat je wilt... maar orgineel en creatief ben je wel, als je op deze manier je sound-design doet!!! ;)

peace...

Wat je ook kan doen is je bovenraam open doen en daar een microfoon uithangen (afschermen tegen regen) en daar een hele dag mee opnemen. Ook als je weg bent of ligt te ruften in je nest.

Richtmicrofoons is weer wat anders he. ;)

Heb nu even de Behringer B1 microfoon te leen van het werk (handig vak!!!!) en die klinkt best wel ok hoor!

Nu nog die 150m kabel!

(Of ik neem een draadloze mic mee haha!)

Origineel geplaatst door Cisco

En je kan zeggen wat je wilt... maar orgineel en creatief ben je wel, als je op deze manier je sound-design doet!!! ;)

peace...

vindt ik ook. iemand wel is gehoord van scanner?

Origineel geplaatst door GUI
vindt ik ook. iemand wel is gehoord van scanner?

Nee sorry.

Maar over scanner gesproken.... Vandaag was ik bij een klant om een installatie op te leveren (ik installeer licht- en geluid installaties in discotheken enz.)

Bleek de draadloze mic. ontvanger te storen. DAT KLONK VET! Net alsof de ontvanger heel nodig naar de WC moest haha!

Leve de mislukkende electronica haha!

(PS: Wie is scanner dan?)

(PS: Wie is scanner dan?)

Een britse Producer CQ kunstenaar die muziek maakt met veel omgevingsgeluiden.

ja vroeger als ik van me werk kwam 's nachts en ik ging nog ff op het balkon een peukie ging doen wou ik zo graag dat ik iets had om op te nemen, zoveel vette geluiden in de nacht, past ook erg bij me nick :D

ik zat 's een keertje bij m'n moeder op de wc. een afvoerleiding die van boven komt moet ergens vlak bij liggen en ik hoorde door het water dat naar beneden klotste een ontzettend ge-phased/flanged geluid uit de buis galmen! echt zo eentje met dry/wet op 100%. gaf meteen een psychedelic sfeertje aan het kleine kamertje :D

Back