Distorted Trackje

Seel

Ingeburgerd
Hoi

Dit nummer heb ik gemaakt door o.a. de drums van Groove Agent door een Yamaha distortionbak te gooien en vervolgens weer op te nemen in Cubase.
Verder heb ik er nog wat VSTi aan toegevoegd.
Ik vond het uiteindelijk wel rauw klinken.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://home.wanadoo.nl/goosveltman/FAT.mp3
:)

Goed werk. Een beetje te veel plate achtige reverb en teveel mid. Een beetje tegen EQ in de mid sectie zou geen kwaad kunnen, dan blijft get rauw, maar kan je het ook keihard luisteren.

Creepy sounds man....

Heel spannend intro, en als het nummer echt op gang komt na 40 seconden klinkt het toch wat te luidruchtig naar mijn mening. Er had van mij wel een wat "cleaner" geluid in gemogen, vanaf 2,5 minuten klinkt het wat gesmeerder en zeker niet onprettiger.

Al met al klonk het wel erg spannend allemaal en zou het zeker niet misstaan in een schemerige achtervolgingsscene van een thriller.....

Groetjes van Rudo

Ik heb de hele track door een room galmpje gegooid. Vond het daardoor wel wat metaalachtig klinken.
Maar daardoor klinkt het geheel mischien wel wat vlak.

snare moet veel meer in onze bek.. en die kick aan het einde vond ik nou juist niet.. vette sounds, probeer anders wat verschillende galmen te gebruiken. wordt ie veel breder van.. ben benieuwd wat je er nog van gaat maken..

hij's wel vet ja....goeie sounds....maar ook pijnlijk schel zodat 't niet meer leuk is........ik zou niet alles door de galm hebben gegooid...dat fabriekshal/slachthuis-effect blijf je toch wel houden als je wat geluiden (voornamelijk de beat)droog laat.

de hel bestaat echt :duivels:
ik vind het wel luisterbaar. net als bij het gemenere venetian snares werk bijv heb ik altijd van te voren een soort afkeer , dwing ik mezelf te luisteren dan vind ik zon bak gestructureerde sonische ellende erg fijn. door dat echo effect bijna rustgevend. sfeervol ineder geval. het is ook lekker monotoon op een bepaalde manier. staat me niet tegen.(je kan ook t veel variatie inbrengen..) desynth" na 2:50 vind ik niet zo bijzonder. miscchien proberen een wat unieker eigen geluid synth toe te voegen voor meer persoonlijkheid. :)

Zo das een fijn stukje muziek! Erg originele sound, zoals ook hierboven al genoemd wordt komt Venetian Snares in me naar boven, maar je sound is heel anders! :okdan:
Ook vind ik het gebruik van reverb erg tof, alleen maakt het de boel zo egaal, het smeert wat details weg en er zit iets te weinig diepte in (in driedimensionale zin van het woord). Je opbouw is te gek, maar het piekt niet en het einde kan volgens mij veel beter!

Verder erg onder de indruk!!

De link doet het weer, ik had per ongeluk de track verwijderd.

In ieder geval bedankt voor de reakties. De galm die ik gebruikt heb ga ik denk op een paar geluiden toepassen. Waarschijnlijk op een paar drumsounds drumsounds. De galm over de hele track is mischien wel een beetje te veel van het goede.
Het einde van het nummer vind ik zelf ook niet zo geweldig dus dat ga ik nog veranderen.
ik hou U op de hoogte.:doei:

Back