De grote RozzBox eigenaren Thread

bazziman

Ouwe rot
Ik dacht laat ik een nieuwe thread beginnen waarin levertijden en onbeantwoorde emails van Kilian *niet* worden genoemd. Hier dus lekker je ervaringen, tips en tricks en eventuele wishlist dingen verzamelen.

Wat een gaaf bakkie zeg, en wat klinkt dat boxje lekker. Ik ben echt helemaal in mijn nopjes.

Hier zijn mijn wishlist dingen:

1. poly mode (1 osc maar dan polyfoon)
2. unison mode
3. velocity naar filter en amp via menu, niet via mod matrix
4. oscilator drift
5. sweep *tussen* 1 en 2 bit *tussen* 2 en 4 bit reduction etc.
6. midi out
7. software om wavjes naar userwaves naar midi om te zetten
8. midi syncable LFO
9. keuze uit legato en normale mono mode (voor je glides)

Wishlist......dit ding is niet zomaar upgradable toch.

Ik heb eigenlijk geen wensen.

Ik heb echt ontzettend veel synths gehad, maar vind deze toch echt wel bijzonder.

Ik heb mijn sh101 hiervoor weg gedaan......en heb daar geen moment spijt van gehad.

De basjes uit de 101 kan ie makkelijk nadoen, maar verder komen er echt stoere lofi, bizarre piepknars geluiden uit.

Echt een aanrader...

Er is één feature dat ik graag had gewild op de rozzbox: een 'recall' knopje om de panel settings (standen van de potmeters en schakelaartjes) opnieuw 'actief' te maken, en dus het huidige geluid te maken op basis van de panel settings.
Dit omdat de Rozz iedere keer opstart met een 'schone' patch, en dan moet je eigenlijk eerst ieder knopje / schakelaartje even bewegen om weer wat overzicht te hebben. (vgl. de MPG-80, die zo'n knopje wel heeft).

Verder vond ik het ook wat jammer dat er geen mogelijkheid was om patches uit te wisselen (geen MIDI out, dus...) andes dan met de memorystekker.

Ik vind het jammer dat ze een wit T-shirt hebben geleverd. Ik mag eerst wel een paar weken onder de zonnebank gaan liggen, voordat dat shirt een beetje staat. ;D

Oh ja, een aan- en uitknop was leuk geweest en een Engelse handleiding ook, maar voor de rest, de vetste kraakbak die ik ken.

Engelse handleiding is in de maak, de boekjes worden gedrukt "as we speak". (dat weet ik toevallig... :D)

Ik geloof dat Kilian ook 'n downloadbare versie wilde maken, maar dat zou je 'm zelf even moeten vragen.
Hij had het tegen mij ook over het beschikbaar stellen van de gedrukte Engelse handleiding aan huidige eigenaren, dus.

K vind het een leuk bakkie maar heb hem vorige week toch maar verkocht. Heb het met Kilian nog gehad over een evt. sample modificatie waarmee je bijvoorbeeld een paar seconden kan samplen, loopen en reversen, en dat vervolgens weer als userwave kan gebruiken.

Origineel geplaatst door spdk
Ik vind het jammer dat ze een wit T-shirt hebben geleverd. Ik mag eerst wel een paar weken onder de zonnebank gaan liggen, voordat dat shirt een beetje staat. ;D

Oh ja, een aan- en uitknop was leuk geweest en een Engelse handleiding ook, maar voor de rest, de vetste kraakbak die ik ken.

Ik HEB een engelse handleiding. Mensen die dat willen mogen wel een kopietje komen maken hoor. Op zich geen heel bijzonder verhaal.

Anyway, eigenlijk zou die exit/recall button een switch moeten zijn tussen oude patch (uit het geheugen) en de bewerkte patch...als je nu iets te snel uit je menu gaat en 1x recall te veel druk ben je je patch kwijt.

maar is het niet zo dat 40% van de respondenten hier inmiddels ex-eigenaar is?

hier gaat hij alvast niet zomaar de deur uit. En een mikrocorg word ook 40% weer doorverkocht en daar sonisch gezien toch ook nix manco aan? Integendeel zelfs...

Mijn Rozz Royce is ondertussen al in 3 producties gebruikt con brio, blijvertje....

Engelse Manual is ondertussen hier gearriveerd, niet dat ik geen duits kan. Maar kwestie van privilege ;)

*D

Origineel geplaatst door Prophet
En een mikrocorg word ook 40% weer doorverkocht en daar sonisch gezien toch ook nix manco aan?

de rozzbox is toch wel even iets meer bijzonder dan een apparaat van de productielijn van korg, roland of yamaha en komt denk ik ook terecht (is ook bedoeld voor) de echte synthliefhebber. en eigenlijk heb ik de eigenaren die ik ken alleen maar positieve dingen horen zeggen over de rozzbox, op wat kleine kanttekeningen na, echt positieve verhalen.
het is ook geen enorme aanschaf of financiële hunebedsteen die op je budget drukt, dus vandaar dat ik me afvroeg, hoe komt het dat........

jij bent de 6de die reageert (ik heb geen rozzbox) en 2 liefhebbers/ kopers van het eerste uur hebben m al weggedaan.
daar moet een ander verhaal achter zitten dan een microkorg of electribe die door nederland reist van eigenaar naar eigenaar.

... oh, dat wil ik best even uitleggen.

Ik heb de mijne weggedaan omdat ik de totale omvang van m'n studiootje wat wilde inkrimpen.
En ik kon een leuke combinatie-ruil doen, dus wat let me.
Volgens mij is dat niet een ander argument dan bij andere hardware - het zijn maar spullen, hoor!
Goeie kans dat er wel weer één terugkomt, als de tijd daar is.

Origineel geplaatst door Leo
de rozzbox is toch wel even iets meer bijzonder dan een apparaat van de productielijn van korg, roland of yamaha en komt denk ik ook terecht (is ook bedoeld voor) de echte synthliefhebber. en eigenlijk heb ik de eigenaren die ik ken alleen maar positieve dingen horen zeggen over de rozzbox, op wat kleine kanttekeningen na, echt positieve verhalen.
het is ook geen enorme aanschaf of financiële hunebedsteen die op je budget drukt, dus vandaar dat ik me afvroeg, hoe komt het dat........

jij bent de 6de die reageert (ik heb geen rozzbox) en 2 liefhebbers/ kopers van het eerste uur hebben m al weggedaan.
daar moet een ander verhaal achter zitten dan een microkorg of electribe die door nederland reist van eigenaar naar eigenaar.

ja en ook, het kan natuurlijk altijd dat de interface je niet ligt en er dan absoluut niet mee wegkan of dat hij je daarom enorm stoort. (ik had dat bij de darkstar) bij de rozz valt dat nogal mee surtout als je weet waarvan het komt als hobbyproject...., dan is dat gauw vergeten en vergeven. Het uitwisselen van patches is zeker primitief, maar dat heeft allemaal zijn redenen. (ik 'hoef' trouwens geen patches meer van een ander...maar das ieder zijn goesting)

Voor mij persoonlijk is het geluid dat telt en wat gebruikt kan worden en je muziek beter kan maken, al het andere moet gewoon op de 2de plaats komen. Het is voor mij èèn van de meest inspirerende bakjes die ik al tegenkwam tot hiertoe. Maar voor de noobs....met een rozz alleen kan je ook niets, het is vette cake voor erbij zo...

Heb ook de english manual 'in the mean time' ontvangen van onze heer Kilian Leonhart :)

picture please

picture please

picture please
wayt is een rozz box ???
ik d8 gelijk weer aan zo,n 909/achtige thread

Ik heb al wel wat wave getabled, maar hoe zit dat met FM synthese, die krijg ik niet aan de praat (met dank aan mijn duitse handleiding). Weet iemand hoe dat werkt?

Ik vind het menu wel, maar ik krijg geen geluid en dat is toch wel een van de leuke dingen aspecten van FM; geluid.

Leuk thread ?? Bedankt voor de hulp. :confused:

Origineel geplaatst door Leo
maar is het niet zo dat 40% van de respondenten hier inmiddels ex-eigenaar is?
Dat is niet echt goede reklame voor de box..
Maar op zich lijkt het me een erg leuk apparaatje.

Als dat al 40% zou zijn, dan is dat waarschijnlijk alleen maar 40 % van de mensen die op dit forum zitten.
Ik ben er zelf iig zeer tevreden mee....

=)

ik heb em ook laten schieten had op dat moment even geen geld

en nu achteraf ook geen spijt van nu er een standaard uitgebreide versie komt met ik meen analoog filters er al in en meerdere stemmen ?!

Back